Retourpakket vanwege ontbreken afzender binnenkor vernietigd

Pagina: 1
Acties:
  • 2.454 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Omdat postnl even niet doorgaf dat er een pakket af te halen was is mijn pakketje na 2 wk retour afzender gestuurd. Omdat de afzender niet op het pakket stond is het terechtgekomen in een soort 'onbestelbaar' depot voor Chinese pakketjes.
Alleen als de verkoper (AliExpress) kan bewijzen dat zijn/mijn pakketje in dat depot ligt (via de Chinees post) zullen ze hem opnieuw versturen.
Dat doet die Chinees niet ,want op de site van AliExpress staat dat het pakket geleverd is, notabene met handtekening!
En jawel, dat vermeld postnl op internationaalparcing.com omdat ze het afgeleverd (gedumpt) hebben bij dat depot.
Dag nieuwe telefoon..
Wat moet ik nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

De handtekening opvragen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Ik heb hem al een screenshot gestuurd van 'signature is missing'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 14:56
Zit er geen nota in het pakje?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Dit moet PostNL toch gewoon voor je oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Geen idee, iig wel een telefoon waar m'n zoontje al 5 wkn op zit te wachten. Ik scharrel wel wat op mp op. Ben ff klaar met de Chinees, en helemaal met postnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
dr.lowtune schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:17:
Dit moet PostNL toch gewoon voor je oplossen?
Nee, die kunnen ook niks meer omdat het nu in de postbus van die Chinezen ligt. Die hebben een gezamenlijke postbus waar ze alles eventjes bewaren en daarna vernietigen. Alleen de verzender kan ze benaderen. Als die geen zin heeft houd het op.

[ Voor 10% gewijzigd door Gerard4 op 03-05-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:47
Je hebt toch gewoon een geschil met de verzender en niet met PostNL? De verzender heeft een geschil met PostNL maar dat zou niet jouw probleem hoeven te zijn lijkt me. (of ik mis hier iets, dat zou natuurlijk ook kunnen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
aliexpress bemiddeld toch ook als je er niet uit komt met verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Redshark schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:28:
Je hebt toch gewoon een geschil met de verzender en niet met PostNL? De verzender heeft een geschil met PostNL maar dat zou niet jouw probleem hoeven te zijn lijkt me. (of ik mis hier iets, dat zou natuurlijk ook kunnen :+ )
Hoezo een geschil met de verkoper? De verkoper heeft netjes het pakketje opgestuurd, PostNL is bij deze de fout in gegaan op basis van wat TS zegt.

Enige optie lijkt dan ook, PostNL. Wellicht kan je ze nog via social media benaderen. Helaas reageren sommige bedrijven dan wel.

Hierboven ergens gaf iemand overigens aan of er een nota is inbegrepen. Dat zou je eventueel nog kunnen gebruikem om aan PostNL aan te tonen dat jij de ontvanger bent..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:13

Reptile209

- gers -

Als jij beweert dat je niets hebt ontvangen, en de verkoper zegt van wel, dan heb je toch een geschil? ;)

En je hebt helemaal geen nota uit het pakje nodig, zijn naam en adres staan er op.

Beste kans lijkt me idd om postnl te benaderen, desnoods via een klacht. En dan te hopen dat ze dat afhandelen voordat ze dingen doen die niet meer terug te draaien zijn.

Stuur ze een bericht met de relevante gegevens: naam, adres, bevestiging van de aankoop en/of de betaling en stalk ze daarmee.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
PostNL gaat hier niets mee doen. Als je contact had gelegd met PostNL heb je dit ook te horen gekregen. Zij communiceren alleen met de verzender om tot een oplossing te komen.

Je moet je dus richten tot de verkoper (wat je al gedaan hebt naar ik begrijp) en als zij niet helpen, het geschil met Aliexpress starten of liever nog, PayPal. Dit is de enige weg die je gaat helpen. In geval van Paypal is dit vrij makkelijk, maar als je via iDEAL hebt betaald, vrees ik ervoor.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Er rammelt iets in dit verhaal, ts zegt dat er geen afzender op stond en vervolgens is op aliexpress een handtekening teruggekomen. Hoe kan dat nou? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aljooge schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 00:30:
Er rammelt iets in dit verhaal, ts zegt dat er geen afzender op stond en vervolgens is op aliexpress een handtekening teruggekomen. Hoe kan dat nou? :?
Het is niet alsof dat in Nederland nooit gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit heeft weinig met AND te maken, dus geeft het topic even een schopje naar SF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

aljooge schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 00:30:
Omdat de bezorger zelf een krabbel zet.
Dat heb ik echt al zo vaak meegemaakt dat het me verbaast dat het zo vaak nog goed gaat met het ontvangen van pakketjes.

@Gerard4 ik zou zelf gewoon een claim neerleggen bij Paypal of je creditcardmaatschappij (als je daarmee betaald hebt) en het hun uit laten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 11:11
Als je betaald hebt met een creditcard, gewoon even de CC maatschappij opbellen en uitleggen. Ze zullen dan direct de betaling terug draaien. Heb dit al vaker gehad met pakketjes (niet alleen uit China, ook uit Amerika) en PostNL doet altijd alsof hun neus bloed.

Betaling storneren en PostNL en AliExpress het lekker laten uitvechten.

(Dit is DE reden waarom ik ALTIJD met creditcard betaal bij internet betalingen)

/edit:
Handtekeningen op bezorgbevestigingen betekenen niets. Onze PostNL bezorger tekent zelf en legt de pakketjes doodleuk naast de voordeur... Super handig en totaal niet diefstalgevoelig... *kuch*

[ Voor 19% gewijzigd door OverSoft op 04-05-2017 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

beyazz06 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 23:47:
[...]

Hoezo een geschil met de verkoper? De verkoper heeft netjes het pakketje opgestuurd, PostNL is bij deze de fout in gegaan op basis van wat TS zegt.

Enige optie lijkt dan ook, PostNL. Wellicht kan je ze nog via social media benaderen. Helaas reageren sommige bedrijven dan wel.

Hierboven ergens gaf iemand overigens aan of er een nota is inbegrepen. Dat zou je eventueel nog kunnen gebruikem om aan PostNL aan te tonen dat jij de ontvanger bent..
TS heeft geen overeenkomst met PostNL en kan dus ook niks eisen van PostNL. De verkoper heeft een partij ingeschakeld om het pakket bij TS te krijgen en is dus verantwoordelijk voor levering. Het grootste nadeel is dat die verkoper in China zit waardoor het vrij lastig is hem juridisch aan te pakken.

De beste optie is om via PayPal dan wel de credit card maatschappij een claim op te starten waarbij je aangeeft dat je niks hebt ontvangen binnen de gestelde termijn. Dan mag de verkoper dat eventueel gaan oplossen met de vervoerder om alsnog te leveren. Lukt hem dat niet dan is het zijn probleem.

En natuurlijk is PostNL een waardeloos bedrijf met slechte service, walgelijke praktijken en weinig ethisch besef. Alleen TS heeft simpelweg geen overeenkomst met dat bedrijf en kan dus niks gaan eisen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Aantekenen bij Aliexpress dat je niks hebt ontvangen. Binnen no time is het dan geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:39

OmeJoyo

This is me

erwin26 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:43:
Aantekenen bij Aliexpress dat je niks hebt ontvangen. Binnen no time is het dan geregeld.
Niet als de Track and Trace op afgeleverd staat. Heb dit zelf ook eens aan de stok gehad, uiteindelijk via ICS mijn geld retour gekregen omdat ze niet mijn handtekening konden overleggen. Maar Ali zei vrolijk, nee hoor hij is afgeleverd, kom maar met een officiele verklaring van PostNL. Maar die geeft PostNL dus niet want dan bekennen ze schuld.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 09:45
Beetje slimme PostNL medewerker kan dus op deze wijze onbeperkt pakketten laten "verdwijnen"?
Tijd dat PostNL eens serieus zijn processen onder de loep neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gadgeteer schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:25:
Beetje slimme PostNL medewerker kan dus op deze wijze onbeperkt pakketten laten "verdwijnen"?
Tijd dat PostNL eens serieus zijn processen onder de loep neemt.
Dat kan dus ja. Gebeurt ook genoeg. Maar zolang het binnen de perken blijft zullen ze liever schadevergoedingen geven (of simpelweg zeggen dat de verzender pech heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien dit onderwerp ook al in [China producten] Bezorging/afhalen door PostNL besproken wordt, zet ik hier een slotje op. Je kan daar al veel informatie uithalen en evt. je vraag opnieuw stellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Yorinn op 04-05-2017 10:28 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.