Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-11 13:54
Ik zoek een smartphone?
Geen specifiek apparaat.
Heb nu een Nokia 735, die vind ik niet slecht, moet zeker niet groter!
Alleen is de support voor Windows Phone om te huilen, allerlei handige applicaties zijn er niet voor WP of hebben beperkte functionaliteit tov Android/iOS versies.
En enkele onhandigheden zoals weinig integratie tussen kalender en navigatie app, beperkte kalender op homescreen, ...

Wat is je budget?
Geen idee, ik vond altijd dat een GSM niet meer moet kosten dan 250€.
Nu ben ik zelfstandige, dus op zich mag het wel iets meer kosten. :*)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Tracker bij het joggen -> graag (spat)waterdicht.
Beetje stevig mag ook.
Goede GPS, redelijk goede camera
Vooral ook lange batterijduur.
Geen spelletjes, voornamelijk zakelijk gebruik.
Moet gewoon goed werken, geen allerlei problemen zoals ik al 2x met Sony smartphones met GPS had en zo.

Wat heb je zelf al gevonden?
Niet veel eigenlijk.
iPhone SE heeft geen al te groot scherm, en zal voor de rest goed voldoen, maar 'voelt' me nog te duur aan.
Voordeel van iOS is dat het wel vrij veilig is.
Android mag ook, maar dan toch graag een apparaat dat voldoende open is, vlot en toch zeker 2 jaar ondersteund wordt.
Mag Chinees zijn, ben best tevreden van mijn Teclast X98 tablet, maar ik zou het wel op factuur moeten kunnen kopen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Niet direct.

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11 22:07
Je komt eigenlijk alleen maar op de Samsung A3 uit als je je wensen invoert.
categorie: Smartphones

Doordat je aangeeft dat je geen groter toestel wil (je Nokia is 4.7 inch) blijft er weinig over en zul je moeten kijken naar een chinees toestel.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
4,7inch is eigenlijk niet meer te doen met android, begint eigenlijk bij 5 inch. Alleen inderdaad de Samsung A3 blijft dan over. Of een iPhone. In China hebben de telefoons ook allemaal een groter scherm.

Als je met 5 inch zou kunnen leven heb je veel meer keuze.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-11 13:54
Tiens, lijkt een bericht niet gepost te zijn.
Die Samsung kan me niet echt overtuigen:
- niet mooi (ziet er uit als oude iPhone)
- scherm lijkt niet beter
- camera heeft meer pixel, maar reviews zijn niet goed
- oude Android versie (zou hem nog wel krijgen, maar wanneer juist?)
Dus tov Lumia 735 bijna 300€ voor een update naar een oude Android versie...

Een 5" in een behuizing die niet echt groter is kan ik ook mee leven.
De 735 vind ik net wat moeilijk bedienen met 1 hand, maar heeft misschien nog wel vrij grote bezels tov nieuwere telefoons.

Welke 5"-ers zou je kunnen aanraden?

[ Voor 51% gewijzigd door Chris_147 op 05-05-2017 13:53 ]

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Chris_147 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:08:
iPhone SE heeft geen al te groot scherm, en zal voor de rest goed voldoen, maar 'voelt' me nog te duur aan.
Voordeel van iOS is dat het wel vrij veilig is.
Je geeft hier zelf het antwoord al. Ik heb destijds bewust voor de SE gekozen vanwege de batterijduur, het kleinere formaat en de up to date hardware. Voor mij was een vereiste dat hij zakelijk kon worden gebruikt: Office 365 werkt op iOS eigenlijk beter dan op WP10. De SE is dus eigenlijk een no-brainer.

Ik heb overigens beiden. iOS (SE) zakelijk en WP10 prive. Android begin ik niet aan vanwege de grote hoeveelheid onveiligheden. Ik durf te stellen dat de SE bij de allergoedkoopste telefoons behoort. Dat zie je vooral terug in de TCO. Het apparaat werkt gewoon, waardoor je niet continu bezig bent met allerlei configuratiedingen om je toestel werkend te houden.

Ik ben vooral tevreden over de accuduur. Het komt inmiddels zelden voor dat ik aan het einde van de dag even extra moet opladen.

[ Voor 13% gewijzigd door Trommelrem op 05-05-2017 14:03 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
Je kunt in de Pricewatch ook zoeken met het invoeren van maten. Mag het niet groter zijn dan wat je nu hebt, en moet het met Android 7 zijn, blijven alleen de Sony Z5 Compact en Sony X compact over.
categorie: Smartphones

Je zou eventueel de zoektocht kunnen uitbreiden met Android 6 in de pricewatch en per geval kijken of er toch een Android 7 update is, maar de pricewatch niet bijgewerkt is.
Ook kun je alleen de breedte over houden, maar qua lengte bijvoorbeeld de maat loslaten waarmee het aanbod ook groter wordt.

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 10:55
je zou deze kunnen bekijken: pricewatch: Xiaomi Redmi 4 Pro Grijs

heeft de zelfde afmeting als de lumnia maar wel met een 5" scherm en een grote batterij er in van 4100mAh

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
thvers schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:51:
je zou deze kunnen bekijken: pricewatch: Xiaomi Redmi 4 Pro Grijs

heeft de zelfde afmeting als de lumnia maar wel met een 5" scherm en een grote batterij er in van 4100mAh
Nee, de Lumia is 134 mm hoog, deze is ongeveer een centimeter langer. Maar sluit wel aan bij mijn advies lengte los te laten in de beperking van maat en meer keuze, en dan is dit toestel zeker te overwegen. Maar zoiets als de S8 zou ook kunnen al gaat die wel een klein beetje boel over budget 😉
Pagina: 1