Beste monitoren (€120 - 170,-)

Pagina: 1
Acties:

• beerolifant
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-09-2025
Beste,
Momenteel heb ik twee 21.5" schermen op mijn kamer (AOC i2269Vwm). Deze bevallen mij behoorlijk goed, echter wil ik toch graag "upgraden" naar een slagje groter: 23.5" inch.

De twee monitoren dienen verbonden te worden met de onderstaande hardware, een playstation 3 en een playstation 4.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 208,75€ 208,75
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 79,13€ 79,13
1Sapphire NITRO+ Radeon RX 470 8G D5€ 258,50€ 258,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,94€ 48,94
1Phanteks Eclipse P400S Zwart Window€ 76,-€ 76,-
1TP-Link AC1300 Draadloze Dual Band PCI Express Adapter Archer T6E€ 35,71€ 35,71
1Phanteks Enthoo Luxe Multicolor LED Strip 1 meter€ 13,60€ 13,60
1NZXT FN V2 Zwart, 120mm (BULK)€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 122,95€ 122,95
1Corsair CX450M€ 52,50€ 52,50
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 93,96€ 93,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 990,04

Van belang is dus dat de monitor meerdere mogelijkheden heeft qua aansluitingen (2x HDMI, of DP + HDMI). De enige verdere eis is dat het een IPS/AH-IPS of A-MVA paneel is. Refresh rates en ms maken mij niet uit. Een resolutie van 1080p is voldoende.

Ik kwam zelf op de volgende monitor die eigenlijk (voor de prijs) amper concurrentie heeft:
https://tweakers.net/pricewatch/466777/benq-gw2470h-zwart.html

Nu is mijn vraag;
Is dit een rendabele keuze of zijn er betere alternatieven voor een maximale prijs van 170 euro (per scherm)?

Bedankt! :)
excuses als dit in een verkeerd subforum is geplaatst.

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-02 14:28
Dat is een goede monitor, maar met jouw videokaart ondersteunt Freesync. Dan krijg je veel vloeiendere beelden bij lage framerates. Een goedkope monitor met Freesync is: pricewatch: Samsung 24F350FHU Zwart

Je kunt ook kiezen voor een Ultrawide-monitor. Dan heb je een stuk meer pixels in de breedte (maar je playstation ondersteunt dit niet). Dan kan je gaan voor deze monitor:
pricewatch: LG 25UM58-P Zwart
Deze monitor heeft alleen geen Freesync, ik zou daarom voor de Samsung gaan.

• beerolifant
wouterg00 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:11:
Dat is een goede monitor, maar met jouw videokaart ondersteunt Freesync. Dan krijg je veel vloeiendere beelden bij lage framerates. Een goedkope monitor met Freesync is: pricewatch: Samsung 24F350FHU Zwart

Je kunt ook kiezen voor een Ultrawide-monitor. Dan heb je een stuk meer pixels in de breedte (maar je playstation ondersteunt dit niet). Dan kan je gaan voor deze monitor:
pricewatch: LG 25UM58-P Zwart
Deze monitor heeft alleen geen Freesync, ik zou daarom voor de Samsung gaan.
Thanks voor de snelle reactie! Ohja, Freesync had ik tot nu toe volledig buiten beschouwing gelaten.. Die optie heeft alleen niet genoeg/de juiste aansluitingen.

Ik zat al te denken aan de door jouw gegeven ultrawide, maar twijfel behoorlijk omdat ik ook al een dual-monitor-arm/standaard heb (Artic Z-2), en daar passen twee ultrawides niet aan. Ik ga het wel overwegen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ultra-wide 25" zou ik niet nemen, het idee is wel aardig, maar komt imho pas goed tot zijn recht op grotere schermen, liefst dan direct met 1440p in de hoogte.

Freesync is zeker leuk, en die gelinkte Samsung is ook een behoorlijk leuk scherm.

Zelf ben ik groot fan van AMVA panelen, zoals jouw gelinkte Benq ook heeft. Grootste voordeel vind ik het goede contrast, het is natuurlijk nog geen plasma of OLED, maar 1:4000 is goed genoeg, en een stuk beter dan de 1:1000 die een IPS haalt. Kleuren van AMVA zijn vergelijkbaar met goedkope IPS, en ook op het vlak van ghosting doet AMVA het gewoon goed. TN is uiteraard beter, maar dat heeft zoveel nadelen, daar zou ik echt weg van blijven.

Qua prijs/prestatie ga je denk ik niets beters vinden dan die Benq. Ik heb zelf de 22" versie, en het is gewoon een heerlijk scherm, die ook behoorlijk goed in te stellen is.

People as things, that’s where it starts.

• beerolifant
RobinHood schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:32:
Ultra-wide 25" zou ik niet nemen, het idee is wel aardig, maar komt imho pas goed tot zijn recht op grotere schermen, liefst dan direct met 1440p in de hoogte.

Freesync is zeker leuk, en die gelinkte Samsung is ook een behoorlijk leuk scherm.

Zelf ben ik groot fan van AMVA panelen, zoals jouw gelinkte Benq ook heeft. Grootste voordeel vind ik het goede contrast, het is natuurlijk nog geen plasma of OLED, maar 1:4000 is goed genoeg, en een stuk beter dan de 1:1000 die een IPS haalt. Kleuren van AMVA zijn vergelijkbaar met goedkope IPS, en ook op het vlak van ghosting doet AMVA het gewoon goed. TN is uiteraard beter, maar dat heeft zoveel nadelen, daar zou ik echt weg van blijven.

Qua prijs/prestatie ga je denk ik niets beters vinden dan die Benq. Ik heb zelf de 22" versie, en het is gewoon een heerlijk scherm, die ook behoorlijk goed in te stellen is.
Bedankt voor je reactie. Mijn gedachte was bij Ultrawide hetzelfde. Ik ga voor de BenQ en kom er van zelf achter hoe het bevalt! :D

• ShinyPants
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-12-2025
Misschien ook een optie: pricewatch: LG 23MP68VQ-P Zwart. Ondersteund freesync t/m 75hz en heeft 2 hdmi aansluiting. Is wel "maar" 23".

• beerolifant
ShinyPants schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:58:
Misschien ook een optie: pricewatch: LG 23MP68VQ-P Zwart. Ondersteund freesync t/m 75hz en heeft 2 hdmi aansluiting. Is wel "maar" 23".
Bedankt voor de suggestie, ik was deze nog niet specifiek tegen gekomen. In verband met belastingteruggave (het is voor een bedrijf namelijk) dient alles <samen met een bijbehorend systeem> bij dezelfde leverancier aangeschaft te worden (= Azerty). Toch zal ik dit even in overweging nemen want is een erg mooi scherm.

Wat zou jij zelf doen? De BenQ of de LG?

• ShinyPants
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik zou zelf denk ik voor de LG gaan. Krijgt goeie reviews online, freesync en 75hz voor een goeie prijs. De benq is wel goedkoper en ook geen slecht scherm, dus het is wel lastig om te kiezen.

Edit: De lg heeft niet 2 hdmi aansluitingen zoals op tweakers staat. Het is 1x hdmi en 1x Dvi-d. Het lijkt me dat je dan niet veel meer aan de LG hebt aangezien freesync alleen over hdmi (of displayport) werkt en je hebt de hdmi aansluiting al nodig voor je ps4.

Misschien een andere optie: pricewatch: AOC I2481FXH Zwart. Geen freesync, maar krijgt wel goeie reviews online, ziet er fantastisch uit en heeft 2x hdmi (heb het gecheckt deze keer ;)).

[ Voor 58% gewijzigd door ShinyPants op 04-05-2017 19:08 ]

• beerolifant
ShinyPants schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:35:
Ik zou zelf denk ik voor de LG gaan. Krijgt goeie reviews online, freesync en 75hz voor een goeie prijs. De benq is wel goedkoper en ook geen slecht scherm, dus het is wel lastig om te kiezen.

Edit: De lg heeft niet 2 hdmi aansluitingen zoals op tweakers staat. Het is 1x hdmi en 1x Dvi-d. Het lijkt me dat je dan niet veel meer aan de LG hebt aangezien freesync alleen over hdmi (of displayport) werkt en je hebt de hdmi aansluiting al nodig voor je ps4.

Misschien een andere optie: pricewatch: AOC I2481FXH Zwart. Geen freesync, maar krijgt wel goeie reviews online, ziet er fantastisch uit en heeft 2x hdmi (heb het gecheckt deze keer ;)).
Ah, jammer van de LG.
Haha, je bent een held voor het opzoeken. Was die zelf ook al tegen gekomen, maar heb thuis een vesamount/standaard waar ik de schermen aan wil hangen. Dat kan bij die helaas niet.. Toch? Ach, uiteindelijk is dit toch een leuke zoektocht zo, haha.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 20:28

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

RobinHood schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:32:
Ik heb een 29" ultra wide van LG en hoewel dat inderdaad wel groter is dan 25", is het ook niet een *extreem* groot scherm.
Toch ben ik er heel erg blij mee. 70cm breed, IPS panel. Kostte 279 EUR bij CoolBlue maar man *wat* een scherm.

TS:
Weet niet of je er aan hebt gedacht, maar bedenk goed of je geen mat scherm wilt. Ik vind mat een eis. Spiegelschermen zien er mooi uit, maar met een beetje verkeerde lichtinval zit je de hele dag te kijken of je haar goed zit.

Voor mij persoonlijk ben ik voor een iets duurder scherm gegaan vanwege dat, maar ook vanwege de draaibare voet, USB hub en ingebouwde speakers. Maakt zo'n scherm net even wat flexibeler. Bijna 300 EUR is alleen wel fors boven je budget dus mijn monitor is wellicht niet relevant voor je.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• beerolifant
unezra schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:03:
[...]

Ik heb een 29" ultra wide van LG en hoewel dat inderdaad wel groter is dan 25", is het ook niet een *extreem* groot scherm.
Toch ben ik er heel erg blij mee. 70cm breed, IPS panel. Kostte 279 EUR bij CoolBlue maar man *wat* een scherm.

TS:
Weet niet of je er aan hebt gedacht, maar bedenk goed of je geen mat scherm wilt. Ik vind mat een eis. Spiegelschermen zien er mooi uit, maar met een beetje verkeerde lichtinval zit je de hele dag te kijken of je haar goed zit.

Voor mij persoonlijk ben ik voor een iets duurder scherm gegaan vanwege dat, maar ook vanwege de draaibare voet, USB hub en ingebouwde speakers. Maakt zo'n scherm net even wat flexibeler. Bijna 300 EUR is alleen wel fors boven je budget dus mijn monitor is wellicht niet relevant voor je.
Ja, dat ligt iets boven mijn budget. In principe kan ik dus wel 300 eu betalen voor een ultrawide, maar dat vind ik zonde van de vesa-mount.. Daarom was ik specifiek op zoek naar twee schermen. Thanks tho!

Welke ultrawide is het eigenlijk? (linkje? ;))

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Volgens mij zijn zo'n beetje alle AMVA's semi-mat, niet zo mat als sommige IPS'en, maar niet te gebruiken als spiegel zoals de gemiddelde TN.

People as things, that’s where it starts.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 20:28

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

beerolifant schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:26:
[...]

Ja, dat ligt iets boven mijn budget. In principe kan ik dus wel 300 eu betalen voor een ultrawide, maar dat vind ik zonde van de vesa-mount.. Daarom was ik specifiek op zoek naar twee schermen. Thanks tho!

Welke ultrawide is het eigenlijk? (linkje? ;))
Die LG van mij heeft volgens mij een VESA mount, maar dat zou ik na kunnen kijken thuis.

Hoe dan ook wil ik zelf idd ook een keer een 3-monitor standaard, dusdanig dat mijn 2x19" en 1x29" ultra-wide er op passen, maar in de toekomst ook 2x29" ultra-wide in portrait en 1x 38" 4K iets achtigs dat net zo hoog is als de 29" in portrait.

Hoewel ik niet weet hoe nuttig dat werkelijk is. 29" ultra-wide is behoorlijk.

Je hebt er vast al over na gedacht, maar waarom wil je 2 schermen in plaats van 1? Op kantoor vind ik 2 schermen redelijk OK werken, thuis ben ik heel blij dat ik na jaren 2x19" gehad te hebben, over gegaan ben op 1x29" ultra-wide (en die 2x 19" heb ik er maar naast gehangen omdat het kon en ik het zonde vind ze weg te gooien, het heeft ook wel wat, 140cm scherm voor je neus).

Primair omdat OpenTTD op 2 schermen met een split in het midden niet fijn is maar nu ik er kantoorwerk op heb gedaan (ik werk vaker thuis), merk ik dat het ook daarvoor ontzettend fijn is.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• beerolifant
unezra schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:42:
[...]

Die LG van mij heeft volgens mij een VESA mount, maar dat zou ik na kunnen kijken thuis.

Hoe dan ook wil ik zelf idd ook een keer een 3-monitor standaard, dusdanig dat mijn 2x19" en 1x29" ultra-wide er op passen, maar in de toekomst ook 2x29" ultra-wide in portrait en 1x 38" 4K iets achtigs dat net zo hoog is als de 29" in portrait.

Hoewel ik niet weet hoe nuttig dat werkelijk is. 29" ultra-wide is behoorlijk.

Je hebt er vast al over na gedacht, maar waarom wil je 2 schermen in plaats van 1? Op kantoor vind ik 2 schermen redelijk OK werken, thuis ben ik heel blij dat ik na jaren 2x19" gehad te hebben, over gegaan ben op 1x29" ultra-wide (en die 2x 19" heb ik er maar naast gehangen omdat het kon en ik het zonde vind ze weg te gooien, het heeft ook wel wat, 140cm scherm voor je neus).

Primair omdat OpenTTD op 2 schermen met een split in het midden niet fijn is maar nu ik er kantoorwerk op heb gedaan (ik werk vaker thuis), merk ik dat het ook daarvoor ontzettend fijn is.
Hoor graag of ie dat heeft.
Nouja, de voorkeur voor twee schermen heeft eigenlijk een aantal redenen. De eerste is dat ik zowel een pc, ps3 en ps4 wil kunnen aansluiten, dus veel ports zijn nodig. Plus het is leuk om de PC & ps4 tegelijk naast elkaar te kunnen gebruiken om tijdens het gamen ook streams te kunnen kijken etc.

Verder is het zo dat het fijn werkt met het schrijven van studieverslagen, ik al een dual monitorstandaard heb en dat ik af en toe photoshop projectjes heb. Daarbij is het ronduit fijn om twee schermen te hebben <al is dit met ultrawide ook niet zo'n probleem>.

Overigens heb ik bij lange na niet de ruimte voor 140 centimer aan scherm ;). Moet er wel behoorlijk vet uit zien.
Pagina: 1