Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Alleskunner PC

Pagina: 1
Acties:

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11 10:17
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gewoon een lekker dik systeem waar alles op kan. Basically, gamen moet lekker vloeiend (grafisch intensieve games dus ook), maar ook emulators vind ik mooi om mee te klooien (Wii, Wii U). Daarnaast zal het eens voorkomen dat er een VM'etje op opgestart wordt, of dat ik een keer een zwik video's ga encoden. Dit alles moet zo stil mogelijk gebeuren als voor het budget mogelijk is.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute max is 1000 euro ex grafische kaart. Liever goedkoper, zo rond de 850 is comfortabel

Wat voor componenten heb ik al en wil ik meenemen naar deze build?

Alle randapparatuur heb ik al (Audio/video/HID). Ik heb ook al een EVGA 1070 SC ACX3.0. Tevens ben ik al in het bezit van storage, en een computerbehuizing (Be Quiet Silent Base 800).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb twee systeempjes samengesteld, waar ik graag feedback op wil hebben

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 365,40€ 365,40
1ASRock Z270M Pro4€ 123,95€ 123,95
1be quiet! Silent Loop 240mm€ 127,05€ 127,05
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B2800C14€ 131,-€ 131,-
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 841,35

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700 Boxed€ 319,-€ 319,-
1ASRock H170 Pro4/Hyper€ 104,-€ 104,-
1be quiet! Silent Loop 240mm€ 127,05€ 127,05
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B2800C14€ 131,-€ 131,-
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 775,-

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua moederborden heb ik goede ervaringen met AsRock en Asus. Ik heb een (misschien ongegrond) slecht gevoel bij MSI uit eerdere ervaringen, dus die liever niet. Ik sta wel overal voor open, maar die twee genieten de voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

- Zo stil mogelijk
- Intel Ethernet
- 5 of 6 rear USB poorten

Ga je overklokken?
Ik ga misschien wel overklokken, dat weet ik nog niet zo goed. De optie openhouden vind ik op zich fijn, en de K processoren hebben al een hogere baseclock natuurlijk, dus weggegooid geld is het ook niet om een K processor te halen.

Wat verwacht je van ons?Van jullie zou ik het liefst feedback (zowel positief als negatief is van harte welkom) ontvangen over de bovenstaande builds. Niet alleen de keus tussen deze twee dus, als er inhoudelijke kritiek is op een van de builds dan hoor ik dat ook graag.

Alvast bedankt!

Share and Enjoy!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:36

Tribits

Onkruid vergaat niet

Sowieso even de vraag of je ook een AMD Ryzen processor overwogen hebt mede omdat je geen voorkeur voor Intel aangeeft in je merkvoorkeuren. Daarnaast zou ik zeker geen waterkoeling nemen voor een systeem dat niet kan overklokken. Wat me verder zo snel even opvalt is dat je overklok configuratie een microATX bordje heeft en de niet overklokbare configuratie een full size ATX bord. De pricewatch: ASRock H270M Pro4 lijkt me dan een logischer keuze, ook omdat die standaard geschikt is voor de i7-7700.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11 10:17
Tribits schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:49:
Sowieso even de vraag of je ook een AMD Ryzen processor overwogen hebt mede omdat je geen voorkeur voor Intel aangeeft in je merkvoorkeuren. Daarnaast zou ik zeker geen waterkoeling nemen voor een systeem dat niet kan overklokken. Wat me verder zo snel even opvalt is dat je overklok configuratie een microATX bordje heeft en de niet overklokbare configuratie een full size ATX bord. De pricewatch: ASRock H270M Pro4 lijkt me dan een logischer keuze, ook omdat die standaard geschikt is voor de i7-7700.
Thanks voor de reply!

Ik zag het net inderdaad, pricewatch: ASRock Z270 Extreme4 lijkt mij een mooie vervanger.

Waterkoeling neem ik vooral omdat ik bang ben de processor te verbuigen met een zware luchtkoeler.

Heb op een paar andere plekken advies gevraagd, en ik kom op de Z270 build uit met het zojuist genoemde moederbord.

Intel heb ik gekozen omdat ik nogal eens met emulators klooi, en Ryzen schijnt niet zo lekker met Dolphin en Cemu te performen

[ Voor 5% gewijzigd door WCA op 03-05-2017 21:23 ]

Share and Enjoy!