Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gewoon een lekker dik systeem waar alles op kan. Basically, gamen moet lekker vloeiend (grafisch intensieve games dus ook), maar ook emulators vind ik mooi om mee te klooien (Wii, Wii U). Daarnaast zal het eens voorkomen dat er een VM'etje op opgestart wordt, of dat ik een keer een zwik video's ga encoden. Dit alles moet zo stil mogelijk gebeuren als voor het budget mogelijk is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute max is 1000 euro ex grafische kaart. Liever goedkoper, zo rond de 850 is comfortabel
Wat voor componenten heb ik al en wil ik meenemen naar deze build?
Alle randapparatuur heb ik al (Audio/video/HID). Ik heb ook al een EVGA 1070 SC ACX3.0. Tevens ben ik al in het bezit van storage, en een computerbehuizing (Be Quiet Silent Base 800).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb twee systeempjes samengesteld, waar ik graag feedback op wil hebben
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua moederborden heb ik goede ervaringen met AsRock en Asus. Ik heb een (misschien ongegrond) slecht gevoel bij MSI uit eerdere ervaringen, dus die liever niet. Ik sta wel overal voor open, maar die twee genieten de voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Zo stil mogelijk
- Intel Ethernet
- 5 of 6 rear USB poorten
Ga je overklokken?
Ik ga misschien wel overklokken, dat weet ik nog niet zo goed. De optie openhouden vind ik op zich fijn, en de K processoren hebben al een hogere baseclock natuurlijk, dus weggegooid geld is het ook niet om een K processor te halen.
Wat verwacht je van ons?Van jullie zou ik het liefst feedback (zowel positief als negatief is van harte welkom) ontvangen over de bovenstaande builds. Niet alleen de keus tussen deze twee dus, als er inhoudelijke kritiek is op een van de builds dan hoor ik dat ook graag.
Alvast bedankt!
Ik wil gewoon een lekker dik systeem waar alles op kan. Basically, gamen moet lekker vloeiend (grafisch intensieve games dus ook), maar ook emulators vind ik mooi om mee te klooien (Wii, Wii U). Daarnaast zal het eens voorkomen dat er een VM'etje op opgestart wordt, of dat ik een keer een zwik video's ga encoden. Dit alles moet zo stil mogelijk gebeuren als voor het budget mogelijk is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute max is 1000 euro ex grafische kaart. Liever goedkoper, zo rond de 850 is comfortabel
Wat voor componenten heb ik al en wil ik meenemen naar deze build?
Alle randapparatuur heb ik al (Audio/video/HID). Ik heb ook al een EVGA 1070 SC ACX3.0. Tevens ben ik al in het bezit van storage, en een computerbehuizing (Be Quiet Silent Base 800).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb twee systeempjes samengesteld, waar ik graag feedback op wil hebben
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 365,40 | € 365,40 |
| 1 | ASRock Z270M Pro4 | € 123,95 | € 123,95 |
| 1 | be quiet! Silent Loop 240mm | € 127,05 | € 127,05 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B2800C14 | € 131,- | € 131,- |
| 1 | Corsair RM550x | € 93,95 | € 93,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 841,35 | |
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7700 Boxed | € 319,- | € 319,- |
| 1 | ASRock H170 Pro4/Hyper | € 104,- | € 104,- |
| 1 | be quiet! Silent Loop 240mm | € 127,05 | € 127,05 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B2800C14 | € 131,- | € 131,- |
| 1 | Corsair RM550x | € 93,95 | € 93,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 775,- | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua moederborden heb ik goede ervaringen met AsRock en Asus. Ik heb een (misschien ongegrond) slecht gevoel bij MSI uit eerdere ervaringen, dus die liever niet. Ik sta wel overal voor open, maar die twee genieten de voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Zo stil mogelijk
- Intel Ethernet
- 5 of 6 rear USB poorten
Ga je overklokken?
Ik ga misschien wel overklokken, dat weet ik nog niet zo goed. De optie openhouden vind ik op zich fijn, en de K processoren hebben al een hogere baseclock natuurlijk, dus weggegooid geld is het ook niet om een K processor te halen.
Wat verwacht je van ons?Van jullie zou ik het liefst feedback (zowel positief als negatief is van harte welkom) ontvangen over de bovenstaande builds. Niet alleen de keus tussen deze twee dus, als er inhoudelijke kritiek is op een van de builds dan hoor ik dat ook graag.
Alvast bedankt!
Share and Enjoy!