Ik ben sinds kort overgestapt van een MSI GTX 970 naar een Gigabyte GTX 1080 en valt me nogal op dat mijn nieuwe kaart behoorlijk wat meer geluid produceert dan mijn oude, eigenlijk zoveel dat ik me er aan begin te storen. Nu weet ik dat mijn kast niet de stilste is en wil deze daarom dan ook graag vervangen. Nu vind ik al langere tijd kleinere kasten zoals de Fractal Nano S erg interessant en ben daarom van plan mijn huidige ATX systeem om te bouwen naar mini ITX.
Wat ik daarnaast ook afvraag is of het de moeite waard is om dan gelijk de overstap te maken naar een AMD ryzen processor i.c.m. moederbord en ram. Echter kan ik geen mini ITX AM4 bordjes vinden dus ik weet überhaupt niet of dit mogelijk is. (Zou het de investering dan ook waard zijn? Het systeem is eigenlijk puur voor gaming bedoelt)
Huidige systeem:
Ik zoek een:
Een small form factor kast met window die beperkt in formaat is en fluisterstil is. Daarnaast zoek ik uiteraard een nieuw moederbord en eventueel nieuw ram.
Wat is je budget?
Van het ombouwen van ATX naar mini ITX: 300 euro. Indien Ryzen in het spel terecht komt dan uiteraard meer.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik sta open voor suggesties
Wat ik zelf op het oog heb:
Ik twijfel nog erg over het moederbord, loont het om de stap naar b250 te maken of voldoet een b150 bordje ook wetende dat b250 op 2400mhz draait ipv 2133mhz bij een B150? Ga je hier verschil in merken?
Verder heb ik wat vragen over mijn huidige voeding. Is dit een verstandige keuzen i.v.m. de GTX 1080? Ik heb in verschilde andere topics gelezen dat dit eigenlijk niet zo'n kwalitatief goede voeding is en ik zou het zonde vinden indien er iets met de kaart gebeurd.
De reden dat de Cryorig C7 er bij zit is omdat ik het graag optisch ook mooi wil hebben, ik streef een beetje naar een wit-zwarte build. De stock koelder vind ik daarnaast ook erg lelijk in een kast met window.
Wat ik daarnaast ook afvraag is of het de moeite waard is om dan gelijk de overstap te maken naar een AMD ryzen processor i.c.m. moederbord en ram. Echter kan ik geen mini ITX AM4 bordjes vinden dus ik weet überhaupt niet of dit mogelijk is. (Zou het de investering dan ook waard zijn? Het systeem is eigenlijk puur voor gaming bedoelt)
Huidige systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 180,67 | € 180,67 |
| 1 | MSI B150 GAMING M3 | € 111,74 | € 111,74 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | € 600,67 | € 600,67 |
| 1 | Fractal Design CORE 2500 | € 52,50 | € 52,50 |
| 1 | Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart | € 379,95 | € 379,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 | € 122,95 | € 122,95 |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 49,50 | € 49,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.497,98 | |
Ik zoek een:
Een small form factor kast met window die beperkt in formaat is en fluisterstil is. Daarnaast zoek ik uiteraard een nieuw moederbord en eventueel nieuw ram.
Wat is je budget?
Van het ombouwen van ATX naar mini ITX: 300 euro. Indien Ryzen in het spel terecht komt dan uiteraard meer.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik sta open voor suggesties
Wat ik zelf op het oog heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MSI B250I Pro | € 95,51 | € 95,51 |
| 1 | Fractal Design Define Nano S Zwart Window | € 65,75 | € 65,75 |
| 1 | Cryorig C7 | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 | € 121,- | € 121,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 313,26 | |
Ik twijfel nog erg over het moederbord, loont het om de stap naar b250 te maken of voldoet een b150 bordje ook wetende dat b250 op 2400mhz draait ipv 2133mhz bij een B150? Ga je hier verschil in merken?
Verder heb ik wat vragen over mijn huidige voeding. Is dit een verstandige keuzen i.v.m. de GTX 1080? Ik heb in verschilde andere topics gelezen dat dit eigenlijk niet zo'n kwalitatief goede voeding is en ik zou het zonde vinden indien er iets met de kaart gebeurd.
De reden dat de Cryorig C7 er bij zit is omdat ik het graag optisch ook mooi wil hebben, ik streef een beetje naar een wit-zwarte build. De stock koelder vind ik daarnaast ook erg lelijk in een kast met window.