Sony MDR-1000x - Bluetooth multipoint

Pagina: 1
Acties:
  • 774 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlennQuirynen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-05 23:16
Hallo,

er is al veel correcte/incorrecte informatie verschenen over deze headset en het al dan niet ondersteunen van meerdere gekoppelde bluetooth devices.

De laatste informatie die ik van de helpdesk ontvangen heb is dat de headset dit ondersteund.
Ook de helppagina verwijst hiernaar : http://helpguide.sony.net...ontents/TP0001176138.html

Echter als ik meer in detail vraag, kan mn mij geen sluitend antwoord geven, dus hopelijk zijn er mensen die deze headset bezitten en volgend scenario kunnen bevestigen.

Kan ik de heaset verbinden met mijn PC en tegelijk met mijn telefoon?
Kan ik in deze setup dan op de pc naar muziek luisteren, maar ook softphone (jabber, skype, ...) telefoongesprekken doen?
En wat gebeurd er dan als ik een inkoende oproep op mijn gsm krijg?
En wat gebeurd er als ikzelf een telefoongesprek start op mijn gsm?

Heeft iemand dit al uitgetest of werkende?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:59
Bijzonder dat de helpdesk er geen sluitend antwoord op kan geven. Zover ik weet is een bluetooth verbinding altijd tussen maximaal 2 apparaten. Waar mogelijk jouw verwarring zit is het verschil tussen "pairing" en "connecting".

Als twee apparaten voor het eerst gekoppeld worden via blue-tooth, worden er enkele protocollen en informatie uitgewisseld waarin waarschijnlijk aangegeven wordt welke versie bluetooth en welke compressie er gebruikt kan worden. De apparaten leren elkaar dus kennen bij deze eerste verbinding, dit noemen ze pairen. Omdat pairen soms wat langer duurt en ook extra handelingen vereist (indrukken van knopjes), kunnen veel bluetooth apparaten de verstrekte informatie onthouden, waardoor er bij een volgende verbinding het pairen overgeslagen kan worden en de apparaten automatisch koppelen wanneer ze in de buurt zijn. Dit geheugen heeft echter een maximum, bij deze headset is dat 8 apparaten.

Dus;
Pairen = uitwisselen van gegevens tussen apparaten en het opslaan van de informatie tot een maximum van 8 apparaten.
Connecten = het verbinden van twee apparaten.

Edit:
Schijnbaar is het bij sommige apparaten wel mogelijk om twee verbindingen tegelijk te hebben, mits beiden een ander protocol gebruiken. Echter werkt dat met deze headset niet vlekkeloos en vaak helemaal niet. Getuige de eerste hit van deze google search ... Ik heb het topic niet doorgenomen, maar het gaat precies over wat jij wilt weten.

[ Voor 21% gewijzigd door LA-384 op 03-05-2017 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macna
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ja en Nee.
De headphone heeft net als meerdere BT headphones een Bluetooth channel voor media ( je muziek en audio en dergelijkheden) die een hoog kwaliteit heeft, en een Bluetooth channel voor telefoon ( als je gebeld woord ), deze telefoon channel heeft lager kwaliteit maar heeft hierdoor wel een langere range ( ongeveer 2x zo ver). dit zorgd ervoor dat je telefoon gesprek zo goed als nooit zal haperen.
Het is mogelijk om de telefoon channel op je telefoon te zetten of een andere laptop of tablet. en de media channel dus op iets anders. Zelf doe ik dit als ik thuis ben, dan zet ik de media op mijn pc en de telefoon op mijn nexus, dus als ik gebeld woordt schakelt hij meteen over naar de telefoon.

Maar het is niet mogelijk om twee apparaten op de media channel te zetten ( waar je dus 90% van de tijd op zit voor je muziek en je audio en dergelijk ) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ook dit topic is al wat ouder en de topic-starter is al maanden niet meer ingelogd geweest hier verder praten heeft dus weinig zin. Topic op slot.

Dit topic is gesloten.