Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:46
Beste mensen,

Ik heb via MP een nette Marantz NR1603 overgekocht echter ik heb er een probleem mee.
Aan mijn eigen SR6009 hangt een lan kabel en deze werkt, deze kabel gebruik ik om de NR1603 mee te connecten.
De output(arc) gaat in de HDMI 4 van de Samsung plasma om het menu te besturen.
Er hangen geen speakers aan de enige bekabeling is de lan en HDMI kabel.
Ik heb de chip een aantal keer gereset (source2/internet en powerbutton) DAT werkt iig echter ik blijf dezelfde onzin houden.

Heb een Ubee modem met Ziggo 150mbit daar hangt de HTPC de SR6009 en een derde kabel gaat naar een switch in de "werkkamer". Daar hangen een 4x4TB nas aan en mijn PC.
De TV in de slaapkamer hangt aan een 220vnetwerk doos.
Alle apparaten hebben een vast ip adres maar DHCP is aan voor alles wat hier nog het huis binnenkomt en mijn wifi WW weet. Op het ogenblik geen.
Als ik met de NR1603 bezig ben is de SR6009 geheel van het systeem af zonder stroom aangezien de A/B's met elkaar werken.

NR1603 staat standaard op DHCP = ON en kan geen ip adres in de NR vastzetten (wat ik wil)
Door de grijze menu items kan ik deze niet veranderen.

Zie foto's

http://imgur.com/a/tCmzA

Ik ben 1 keer in het menu gekomen door DHCP uit te zetten in de Ubee modem terwijl hij aan het zoeken was. Ik kon toen in het IP config adres komen alleen door de onhandige bediening met de AB werd ik eruit gegooid.
1603 weer gereset maar ik kwam er daarna niet meer in.

Het is een kadootje, het moet werken anders moet het retour.
Iemand die een voorzet kan doen?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:09
Ik weet van mijn marantz dat het soms een tijdje kan duren voordat de opties in het menu beschikbaar zijn. Heb je ook al wat langer gewacht nadat je de receiver hebt aangezet?

Wat je ook nog kan doen is even in het firmware menu kijken of daar uberhaubt een mac adres te zien is. Is dit niet het geval dan heb je grootte kans dat de netwerk module defect is.

Schakel de netspanning uit met <ON/STANDBY>.
Druk op <ON/STANDBY> terwijl je <DIMMER> en <STATUS> tegelijkertijd ingedrukt houdt.De firmware modus word dan gestart.
Met de knop <STATUS> kun je door de informatie scrollen.

Heb je trouwens ook al een factory reset gedaan met: Press Power Button while simultaneously pressing M-DAX and ZONE2 SOURCE?

[ Voor 9% gewijzigd door DeOS op 03-05-2017 15:47 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 23:13

job

Als je dhcp uitschakelt zou je een vast ip in moeten kunnen stellen.
Kan dat niet probeer eens een netwerk reset (twee knoppen op het frontpanel, staat wel in de handleiding hoe).

Helaas is zoals DeOS zegt het lan gebeuren van marantz traaaaaaaaaaaaag. Na inschakelen kan het echt lang duren voordat marantz apparatuur een ip adres heeft. Airplay is traag, internet radio is traag, de webconfig is traag. Het is dat ik mijn marantz goedkoop heb kunnen krijgen en ik perse een slimline receiver moest hebben, maar de eerste keer dat ik weer spaargeld heb gaat mijn nr1506 de deur uit voor een yamaha.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 03-05-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:46
Ik denk dat je display en status bedoeld?
Als ik het goed heb gedaan dan zie ik na *Mac adress een lege balk.

Heb hem nu aanstaan, en zal dat even zo laten. Gaat hij niet op standby na 30 minuten in de standaard config? Moet ik dat nog even nakijken.

Chip een aantal keren gereset, op de 1603 is dat internet + source zone 2 / on/off

@job Mijn SR6009 heeft 0 problemen met het internet/lan gebeuren. Model 2014 meen ik.

[ Voor 26% gewijzigd door Bad Brains op 03-05-2017 15:55 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 23:13

job

Nouja problemen heb ik ook niet. Meer een opstart probleem. Als het eenmaal werkt, werkt het.
Maar vanuit standby iets via het netwerk afspelen duurt mij te lang. Met een lankabel en vast ip gaat het al beter, maar de concurrentie maakt toch echt betere producten.

edit: ik heb nog even gezocht naar een netwerk reset voor de nr1603, maar kan het niet vinden.
De nieuwere modellen hebben ene factory reset en een network reset. Jouw model niet. Maar met een factory reset zou je het zelfde resultaat moeten hebben.

[ Voor 53% gewijzigd door job op 03-05-2017 16:30 ]