Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-11 14:09
Ik weet niet of dit het goede forum is, maar het komt het meeste in de buurt.
edit:
of misschien toch wonen en verbouwen

Wij hebben een Analoge Ferrarismeter met dubbel telwerk (dubbeltariefmeter). Nu neem ik ongeveer om de twee weken de meterstanden op. Het blijkt dat het bovenste telwerk (I, daltarief meen ik) sinds twee weken stil staat.

De onderste loopt wel en het verbruik wijkt niet noemenswaardig af van het gemiddelde over de laatste 5 jaar.

Heeft iemand hier ervaring mee of advies? Ik zal vanavond contact opnemen met de netbeheerder en neem aan dat ze een monteur langs sturen. Maar toch vindt ik het vreemd dat een telwerk er mee kapt....

[ Voor 4% gewijzigd door Kortfragje op 03-05-2017 15:24 . Reden: Verkeerde forum ]

http://www.gjpvanwesten.nl

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Misschien kan je op de meter zien van welk jaar hij is, 30 jaar of ouder is niet onmogelijk :9
Eventueel kan het ook het deel zijn dat zorgt dat het telwerk wisselt.
Als dat zo is dan zit nu al het verbruik op het onderste telwerk.
Omdat de netbeheerder liever zekerhied heeft denk ik dat je een digitale meter krijgt, zeker als deze meter behoort tot een afgekeurde serie.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Kortfragje
Kan wel is kloppen, uit '86...

Dan maar vervangen idd, wel opletten niet een van deze meters te krijgen.... ;)

https://www.rtlnieuws.nl/...eel-voor-je-elektriciteit

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik denk dat het wel mee valt met de afwijking.
Ik heb vorige maand een Landis + Gyr ZMF110CBtFs2 E0005 gekregen met wat andere codes achterin en die lijkt tot nu toe vergelijkbaar te meten als de oude digitale Ampy.
In mijn huis heb ik meer dan genoeg apparaten met een slechte arbeidsfactor zoals 2 airco's, overal led lampen en een omvormer die teruglevert.
Tot nu toe zie ik geen opvallende dingen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat heb ik hier eens meegemaakt, het pijltje naast de telwerken gaf daarbij aan dat ie in het nachttarief zat.

Dit werd veroorzaakt door een kortsluiting veroorzaakt door een elektricien die de meterkast van de buren hier achter de hoofdstop weghaalde. (De woningen hier hebben per 2 één hoofdstop, tot er gerenoveerd wordt dan.)

Nadat ik de storingsmelding deed en voor de langsgekomen elektricien aanwees naar waar ik de vonk had gezien wist Enexis genoeg: De tariefdraad bleek de klap opgevangen te hebben, waardoor de aansturing van de tariefomschakeling was uitgeschakeld.

Is overigens ook een ferrarismeter uit de 80's.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 03-05-2017 17:08 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Kortfragje
Dankjewel!! We hebben hier buren die al 1.5 jaar zelf aan het verbouwen zijn op een manier die er van een afstand bij tijd en wijle niet heel professioneel uitziet.

Ik zeg niet dat dit de oorzaak is, maar het is dus wel noodzakelijk dit te vermelden in het verhaal naar de netbeheerder.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Kortfragje Probleem al opgelost? :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:51

Speedmaster

Make my day...

Kortfragje schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:23:
Dankjewel!! We hebben hier buren die al 1.5 jaar zelf aan het verbouwen zijn op een manier die er van een afstand bij tijd en wijle niet heel professioneel uitziet.

Ik zeg niet dat dit de oorzaak is, maar het is dus wel noodzakelijk dit te vermelden in het verhaal naar de netbeheerder.
Het kan ook nog zijn dat er een wietplantage in de buurt is. Je netwerkbeheerder zal zeker blij zijn als je meld dat het dag/nacht pulse signaal niet door komt. Ze gaan aan de hand van jouw klacht zeker in de omgeving kijken of er meerdere gebruikers zijn.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Speedmaster schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:55:
[...]

Het kan ook nog zijn dat er een wietplantage in de buurt is. Je netwerkbeheerder zal zeker blij zijn als je meld dat het dag/nacht pulse signaal niet door komt. Ze gaan aan de hand van jouw klacht zeker in de omgeving kijken of er meerdere gebruikers zijn.
Dan moeten er nog wel huishoudens met per draad aangesloten meters zijn, hier in de buurt worden na renovaties meters geplaatst die de tariefdraad niet meer gebruiken.

Oscar Wilde

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Raven schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:07:
[...]

Dan moeten er nog wel huishoudens met per draad aangesloten meters zijn, hier in de buurt worden na renovaties meters geplaatst die de tariefdraad niet meer gebruiken.
Yep, toevallig vandaag ook een "slimme meter" gekregen. Zag dat de monteur inderdaad de tariefdraad "afdopte" omdat dit bij slimme meters op een andere wijze wordt aangestuurd.

• Kortfragje
Nope, ze komen op 14 juni een nieuwe meter plaatsen....

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kortfragje schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:38:
Dat is hier ook de standaard procedure en dat wordt uitbesteed aan de Geas die te weinig rechten (en sleutels) heeft om het oorspronkelijke probleem proberen op te lossen en de meter vervangen kon niet i.v.m. de kleine kast om de groepenkast :P

Uiteindelijk heb ik Enexis wel zo ver gekregen het probleem op te lossen.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 01-06-2017 18:43 ]

Oscar Wilde

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Kortfragje schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:38:
8)7 Dat noemen we symptoom bestrijding in plaats van de oorzaak op te zoeken en te verhelpen.... 8)7

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Speedmaster schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:13:
[...]

8)7 Dat noemen we symptoom bestrijding in plaats van de oorzaak op te zoeken en te verhelpen.... 8)7
Hier is het ook weer feest, meter zit sinds afgelopen week vast in het nachttarief en Enexis wil weer eens niet van hun standaardprocedure afwijken terwijl ik hen erop heb gewezen dat dat al meerdere keren niet nuttig was |:(

* Raven heeft Essent er maar wéér op gewezen dat de via verbruiksmanager ingediende standen weer lange tijd gaan afwijken.

Oscar Wilde

Pagina: 1