Ik zoek betaalbare, actieve outdoor speakers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:22
Nu de zomer er, hopelijk, weer aan zit te komen, wil ik dit jaar toch eens een beetje fatsoenlijk geluid in de tuin hebben. Aangezien ik niet zomaar kabels vanuit huis naar alle plaatsen in de tuin kan leggen, wil ik dit draadloos oplossen. Dat kan via bluetooth, maar ik zou dit liever via wifi/chromecast (audio) doen.

Nu ben ik dus op zoek naar actieve, outdoor speakers die ik gewoon op de 230v kan aansluiten. Het liefst al met Chromecast ingebouwd, maar die zou ik eventueel ook nog wel in een waterdichte behuizing ernaast kunnen leggen.

Helaas is het mij nog niet gelukt deze te vinden. Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-03 07:45
Betaalbaar is nogal een relatief begrip, zeker in audioland. Qua outdoor speakers is het lastig zoeken. Met waterdichte speakers in consumentenelectronica zit je al zeer snel aan van die kleine bluetoothspeakertjes voor bij een zwembad; niet precies wat je zoekt dus. Je zal al zeer snel uitkomen bij een speciaalzaak voor tuinspullen als je echt iets het hele jaar buiten wil laten staan, dus niet alleen een avondje zo nu en dan. Websites als deze hebben wel het soort spul wat je zoekt, maar daar zit wel een prijskaartje aan. Ook heb ik geen idee wat voor een geluid uit dit soort speakers komt, erg duidelijk zijn ze in de beschrijving tenminste niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:40
Als het goedkoop zou moeten zijn zou je aan zoiets kunnen denken:
https://www.amazon.co.uk/...9_dcacsd_dcoop_bw_c_x_5_w
Deze heeft bluetooth en analog in. Speakers lijken mij groot genoeg om de chromecast in de speaker zelf in te bouwen. Ben je voor rond de 100 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
De speakers op die site was ik inderdaad al tegengekomen, maar die zijn allemaal of bluetooth, of hebben een losse versterker nodig, of hebben een eigen zender.
Het idee is dat ik mijn Homey de muziek kan laten verzorgen via de Chromecast. Bluetooth zou ook kunnen, maar dat is volgens mij weer lastiger om over meerdere speakers gelijk te laten spelen.

Ik zoek wel wat beter geluid dan die simpele bluetoothspeakertjes, maar ik ga ook geen luistersessies organiseren in de tuin. :)

Qua prijs hoop ik toch op onder de 150,- per speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 13:39

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies dus verhuizinkje naar Consumentenelektronica Aankoopadvies.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Laatst online: 16:40
maikel schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:32:
De speakers op die site was ik inderdaad al tegengekomen, maar die zijn allemaal of bluetooth, of hebben een losse versterker nodig, of hebben een eigen zender.
De speakers uit mijn link hebben ook een analoge ingang dus daar kun je gewoon je chromecast op aansluiten. Maar als het 150Euro per speaker mag kosten zou ik toch voor iets beters gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Juicie schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:36:
[...]

De speakers uit mijn link hebben ook een analoge ingang dus daar kun je gewoon je chromecast op aansluiten. Maar als het 150Euro per speaker mag kosten zou ik toch voor iets beters gaan.
Minder mag natuurlijk ook hoor. :) Ik hou die ook zeker in de gaten!
Ik lees bij die speakers wel dat ze onderling doorverbonden moeten worden, dus dan zou ik er steeds al twee bij elkaar in de buurt moeten plaatsen. Dat maakt het wat lastiger om ze wat uit het zicht te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:54
Hoe veel herrie moet eruit komen? Heb zelf van die typische, draadloos bestuurde, paddestoel dingetjes en die kosten < 100,-. Voordeel: waterdicht, kan ook op batterijen, of een adapter en je hebt er 2 die met 1 (binnen)station aangestuurd worden.

Geluid is voor achtergrond prima, zet ze altijd ergens tussen de planten en heb dan een gezellig geluidje. Wil het toch nooit zo hard aanzetten dat de buren er last van hebben.

Zoiets dus.

[ Voor 7% gewijzigd door NiGeLaToR op 04-05-2017 09:29 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-05 10:36
Ik denk dat je qua de eerste twee vereisten een mooie optie hebt aan de JBL Playlist 150. Zacht geprijst speakertje met alle functies (muv water resistant) die je zoekt.

Stapje hoger met Chromecast, en beperkte spatwaterbestendigheid + gebruik op accu én netstroom zou je kunnen kijken naar de Harman Kardon Omni+ 50 die er binnenkort aankomt.

[ Voor 7% gewijzigd door ThAZiP op 04-05-2017 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-05 09:09
Ik gebruik zelf met veel plezier de libratone Zipp Mini speaker. Aan te sluiten op 230v, maar ook draadloos te te gebruiken. Verder ondersteuning voor Spotify Play, etc.

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Het idee is juist dat er weinig herrie uit hoeft te komen om toch de tuin te vullen met geluid. Dat in tegenstelling tot de tuindeuren open zetten en de muziek binnen op standje 11. :)

Het aansturen via een basisstation trekt mij wat minder. Dan kan ik ze waarschijnlijk niet vanuit mijn Homey (met bluetooth- en Chromecastondersteuning) aansturen. Dat maakt het ook direct mogelijk om nog meer speakers (eventueel ook binnen) te koppelen.

Is het koppelen van meerdere speakers via BT uberhaupt mogelijk? Ik heb eigenlijk het idee van niet, vandaar mijn wens om een Chromecast te kunnen aansluiten.

[ Voor 15% gewijzigd door maikel op 04-05-2017 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 10:55

BKJ

Ik heb een SONOS Play:1 buiten opgehangen (onder een afdak). Operationele temperatuur (dus afspelen en standby staan) is tussen de 0 en 40 graden. Storage temperatuur is tussen de -20 en 70 graden.Bij vriezen haal ik de stroom er automatisch af (via een zwave schakelaar die wordt aangestuurd door device die checkt of het vriest).

Hij is officieel geschikt voor badkamer maar echte waterschade wordt niet gecovered.

Supermooie oplossing omdat je dan de speakers kan groeperen en de muziek gaat dan door als je naar binnen loopt (daar staat ook een play:1 en play:3)

Zie:
http://www.sonos.com/docu...ides/en/Play1Guide_EN.pdf (pagina 15)

en voor response op dezelfde vraag van sonos medewerker op zelfde vraag:
https://en.community.sono...anks-6214581#post15374126

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Enkele opties die hier nu genoemd worden, zijn inderdaad wel mooi, maar vallen toch buiten m'n budget. Ook het ophangen onder een afdakje is niet echt een optie. Mijn idee was meer om ze ergens in een hoek in de tuin, achter een paar plantjes te leggen. Als ik her en der afdakjes moet gaan maken, ziet het er ook niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 06:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het helpt als je je budget geeft. Waarom niet gewoon buiten speakers op een accu jbl heeft er daar zat van.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Het budget staat er een paar posts boven: Qua prijs hoop ik toch op onder de 150,- per speaker.

Een van de speakers wil ik sowieso achterin de tuin in de hoek leggen. Als ik dan steeds batterijen moet wisselen, is dat niet erg praktisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikel
Juicie schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:29:
Als het goedkoop zou moeten zijn zou je aan zoiets kunnen denken:
https://www.amazon.co.uk/...9_dcacsd_dcoop_bw_c_x_5_w
Deze heeft bluetooth en analog in. Speakers lijken mij groot genoeg om de chromecast in de speaker zelf in te bouwen. Ben je voor rond de 100 euro klaar.
Hmm, ik zie nu pas dat die speakers niet voor buiten bedoeld zijn. Tenminste, het staat er niet specifiek bij en op eBay staan dezelfde speakers als 'indoor' genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 06:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

maikel schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:26:
Het budget staat er een paar posts boven: Qua prijs hoop ik toch op onder de 150,- per speaker.

Een van de speakers wil ik sowieso achterin de tuin in de hoek leggen. Als ik dan steeds batterijen moet wisselen, is dat niet erg praktisch.
Ik begrijp niet helemaal waarom er permanent een speaker achter in de tuin moet liggen. Je kunt zo'n portable speaker toch gewoon neerzetten naast waar jij bezig bent?

Jij wilt 220V, permanent buiten neerleggen en draadloos connectivity voor <150 euro. Dat bestaat volgens mij niet. Ik denk dat je de keus hebt uit twee dingen:

- Domme water resistant speakers in je tuin (met een versterker ergens binnen, misschien zelfs gewoon je huidige versterker)
- Een portable speaker die je gewoon mee naar buiten neemt als je buiten gaat zitten.

Dit ding lijkt me ideaal:
pricewatch: JBL Charge 3 Zwart

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb de Charge 3 als speaker voor in en om het huis, ideaal als ik met de was bezig ben op zolder, in de garage aan de motor aan het prutsen ben, of de auto was.....

Zit een goed geluid in (bas is wel behoorlijk aanwezig, niet irritant) en het kan serieus hard. Daarnaast waterdicht en voor €100 te scoren met rentepunten vd ING.

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 05-05-2017 22:10 ]

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:20
Case schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:36:
Ik gebruik zelf met veel plezier de libratone Zipp Mini speaker. Aan te sluiten op 230v, maar ook draadloos te te gebruiken. Verder ondersteuning voor Spotify Play, etc.
Hey even een vraag over de zipp mini. Hoe lang heb je hem nu? Is de accu nog steeds prima? Ik ben van plan om een zipp mini aan te schaffen die eigenlijk vooral aan het stroom zit. Maar hoe gaat dit zijn voor de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
Bij mij doet ie met name dienst als slaapkamer speaker en hangt vrijwel altijd aan de stroom.. Tot nu toe houdt de accu zich prima, hij speelt nog een uurtje of 7-8 op de batterij.

Verder prima tevreden over het ding, veel plezier ermee :)

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:20
Case schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:40:
Bij mij doet ie met name dienst als slaapkamer speaker en hangt vrijwel altijd aan de stroom.. Tot nu toe houdt de accu zich prima, hij speelt nog een uurtje of 7-8 op de batterij.

Verder prima tevreden over het ding, veel plezier ermee :)
Ok, merci. Hoe herken ik het nieuwste type? Ik hoorde dat er een mini en een "nieuwe mini" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
geen idee :) Ik weet wel dat er een oude- en nieuwe zipp is. Ik heb hem gewoon aangeschaft bij Coolblue, die hebben zoveel verkoop dat je waarschijnlijk wel de nieuwe hebt, haha :)

Mijn Firewizzie

Pagina: 1