Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtx123
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21-08-2022
Sinds enkele weken heb ik een probleem met mijn Samsung Galaxy Tab S:
Na een normale opstart werkt de tablet enkele minuten, daarna knippert het beeld een aantal keren aan/uit met een frequentie van ca 1 keer per seconde. Daarna valt het beeld helemaal weg.
Als ik na een tijd, pakweg een half uur of langer, weer probeer, komt er weer beeld en kan ik een paar minuten verder, maar het fenomeen herhaalt zich steeds.

Al geprobeerd:
- soft reset: de knopjes power en volume - een aantal seconden ingedrukt houden: lijkt niets te doen.
- gecheckt of het probleem zich ook voordoet als de tablet aan de lader hangt: zelfde probleem.
- tablet open gemaakt: het lijkt erop aslof met het backpanel eraf de tablet een hele tijd blijft werken > 30 minuten. Daarna de achterkant er weer op gezet, en het probleem is weer terug.

Het lijkt een beetje op een thermisch probleem.
Maar ik heb me een slag in de ronde gegoocheld, kom echter niet tot een oplossing.
Als iemand tips heeft, hoor ik het graag...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit een tablet betreft, schopje van AND naar TGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
In het verleden ook gehad. Samsung heeft toen de accu vervangen. Toen was het probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Ik zou het zelf niet zo snel bij de accu zoeken, maar bij dit soort dingen kan het soms aan de gekste dingen liggen?

Heb je nog garantie? Want in dat geval kan je gewoon naar de verkoper gaan en mogen zij voor de reparatie zorgen

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtx123
Roberto...... schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:21:
In het verleden ook gehad. Samsung heeft toen de accu vervangen. Toen was het probleem opgelost
dat klinkt hoopvol... was het werkelijk zo'n zelfde fenomeen ? Wil het graag zo zeker mogelijk weten, voordat ik de (dure ;( ) accu ga vervangen...
Het rare is namelijk dat het probleem zich ook voordoet met de acculader aangesloten op de tablet.

[ Voor 12% gewijzigd door mtx123 op 03-05-2017 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtx123
BeToBe schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:06:
Heb je nog garantie? Want in dat geval kan je gewoon naar de verkoper gaan en mogen zij voor de reparatie zorgen
Nee deze tablet is al enkele jaren oud..

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 03-05-2017 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
mtx123 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:29:
- tablet open gemaakt: het lijkt erop aslof met het backpanel eraf de tablet een hele tijd blijft werken > 30 minuten. Daarna de achterkant er weer op gezet, en het probleem is weer terug.
Blijft deze ook gewoon helemaal werken dan? Draai op deze manier ook eens een aantal duurtesten. Op die manier kan je kijken of het inderdaad iets met warmte te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:34
mtx123 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:39:
[...]

dat klinkt hoopvol... was het werkelijk zo'n zelfde fenomeen ? Wil het graag zo zeker mogelijk weten, voordat ik de (dure ;( ) accu ga vervangen...
Het rare is namelijk dat het probleem zich ook voordoet met de acculader aangesloten op de tablet.
Accu is niet eens zo duur.
Als je de achterkant er al af hebt is het een eitje om die accu te vervangen voor een paar tientjes.

https://www.tablet-suppli...4I0W4ARlVleX8IaAhcu8P8HAQ

Met instructiefilmpje:
YouTube: How to Replace Your Samsung Galaxy Tab S 10.5 Battery

Moet het natuurlijk wel aan de batterij liggen. Sowieso is het niet gek om die na een paar jaar te vervangen. Ik merk aan mijn Tab S dat de batterij toch ook al flink capaciteit kwijt is.

[ Voor 19% gewijzigd door Arjant2 op 04-05-2017 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtx123
Het opladen van de batterij lijkt goed te gaan.
Het probleem treedt op met zowel de lader wel als niet aangesloten.

Ik ga de tablet nog eens openmaken, en kijken of ik met een heatgun en koudspray iets thermisch kan lokaliseren.
Ik heb ergens iets gelezen over soldeerpunten van Samsung Galaxy batterij connector op het MB (hoewel niet voor de TAB S),
misschien dat ik daar even de soldeerbout tegenaan moet houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtx123
Inmiddels heb ik de batterij vervangen, maar het probleem blijft hetzelfde..
Ontdekt dat, als ik de tablet een beetje probeer te buigen, hij meteen uitvalt.
Lijkt op iets van printbreuk of slecht contact.
Ik ben nog even op zoek gegaan naar een reparateur, maar alleen kijken moet al 35 euro kosten, dus dat gaat um niet worden.
Ik ga een nieuwe kopen, en neem de oude wel een keer mee op vakantie naar een ver Aziatisch land, waar ze in kleine reparatie shopjes langs de weg de meest fantastische reparaties kunnen verrichten, en het kost geen fluit. Goede ervaringen mee opgedaan met smartphone reparaties op eerdere reizen...
En anders: hup kliko, sorry, gemeentelijke milieustraat natuurlijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertham
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-12-2024
Dag iedereen, alles gedaan wat hiervoor is geschreven, de accu niet vervangen want daar kon het niet aan liggen in mijn geval.
Ik heb/had hetzelfde probleem.
Het moederboard vervangen en hij werkt weer als een nieuwe sinds enkele dagen.
Kennelijk was het moerderboard toch het probleem.
Op Toutube gezien hoe dat moet en in China een board gekocht en probleem is opgelost.
Kosten ca 39 euro.
Misschien is dit een tip voor een ieder, er zijn veel Galaxy Tab S 10.5 met dit probleem.
Pagina: 1