HTML i.c.m. Wordpress

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:30
Ik ben in het bezit van een website voor mijn bedrijf (geen ICT), die ik zelf onderhoud op Wordpress en deels zelf heb vormgegeven. Daarnaast probeer ik ervaring op te doen met code-cademy. Voor mij is dit een goede manier om in mijn vrije tijd te leren coderen. Het HTML en CSS gedeelte heb ik afgerond. De basis principe's zijn mij dus duidelijk en het is goed te begrijpen.

Ik zou graag willen leren hoe je makkelijk code's kan zoeken en aanpassen in de template.

Momenteel werk ik met Chrome en inspecteren. Hierin kan ik de code's zien. Wat ik lastig vindt is om deze code weer snel terug te vinden in mijn template. Uiteindelijk vindt ik ze altijd wel weer maar het duurt vrij lang. Heeft iemand hier een slimme methode voor om handiger te worden in de aanpassingen?

Daarnaast wil ik nog een andere programmeer taal gaan oefenen om mijn vaardigheden uit te breiden. Welke taal is aan te raden (ik heb geen ICT achtergrond, enkel interesse in het onderwerp).

Overige tips/tricks zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:35
wm1234 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:42:
[...]

Ik zou graag willen leren hoe je makkelijk code's kan zoeken en aanpassen in de template.
Wat versta je precies onder code's?
Daarnaast wil ik nog een andere programmeer taal gaan oefenen om mijn vaardigheden uit te breiden. Welke taal is aan te raden (ik heb geen ICT achtergrond, enkel interesse in het onderwerp).

Overige tips/tricks zijn welkom.
Ligt eraan wat je wilt gaan doen. Web/apps/desktop programma's? Web zou je PHP kunnen leren, apps Java of Swift, desktop C#, Java of Python. Hier is geen eenduidig antwoord op te geven.

[ Voor 128% gewijzigd door P1nGu1n op 03-05-2017 13:49 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
Als ik mijn website inspecteer met developer tools, wil ik weten in welke .php template sheet de desbetreffende code lijnen zijn te vinden (en daar dus kan aanpassen).

Ik hoop dat ik mij goed uitdruk of nog verder moet verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
Ik heb een bedrijf/website met een koppeling naar een aanbod gedeelte die naar een groot platform wordt doorgelinkt via een XML koppeling. Hier zou ik meer over willen leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:35
wm1234 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:53:
Als ik mijn website inspecteer met developer tools, wil ik weten in welke .php template sheet de desbetreffende code lijnen zijn te vinden (en daar dus kan aanpassen).

Ik hoop dat ik mij goed uitdruk of nog verder moet verduidelijken?
Dus, als ik je goed begrijp, zit je in een browser de website te inspecteren met developer tools. Dan zie je iets dat je aan wilt passen, en wil je dus weten in welk bestand je dat aan kan passen? Ik heb te weinig Wordpress kennis om te weten of er een Wordpress specifieke methode is. Wat ik zou doen is de template doorzoeken op ID's of classes.
wm1234 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:55:
Ik heb een bedrijf/website met een koppeling naar een aanbod gedeelte die naar een groot platform wordt doorgelinkt via een XML koppeling. Hier zou ik meer over willen leren.
Dan moet je achterhalen in welke taal die koppeling geschreven is en die taal leren :) Ben je in het bezit van de broncode?

By the way, het is niet toegestaan meerdere posts achter elkaar te plaatsen binnen 24 uur. Als je wat wil toevoegen, kan je je vorige post aanpassen :)

[ Voor 9% gewijzigd door P1nGu1n op 03-05-2017 14:56 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:26

Vos

AFCA

Via de body class kan je veelal achterhalen welke template er gebruikt wordt.

Meer info: https://developer.wordpre...nce/functions/body_class/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 15:25
Wellicht heb je ook iets aan The WordPress Template Hierarchy

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:29

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Wordpress is een ramp uitdaging om mee te binnen omdat het in eerste opslag niet logisch in elkaar zit. Als je wat meer van de basis snapt dan is het veel makkelijk om te snappen waarom Wordpress bepaalde keuzes heeft gemaakt en dus de structuur zo opgezet heeft zoals het nu is.

Daarnaast heb je nog Thema's in Wordpress deze worden door verschillende ontwikkelaars / Designers in elkaar gezet een de ene nog slechter als de ander.. Elke ontwikkelaar / designer doet dit op zijn eigen manier en hier zit dus vaak geen standaard structuur in.

Verder is het misschien wel handig om via een IDE te zoeken naar een class of id binnen je project zo kan je gemakkelijk de bestanden vinden waar dit in voor komt.

Inmiddels heb ik een haat liefde verhouding met Wordpress en door te zoeken kan ik vaak snel dingen terug vinden maar het blijf altijd zoeken, er zij IDE's die het leven stukje makkelijker maken maar dit is een persoonlijke kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
Iedereen bedankt voor de tips! Gaat weer een stuk makkelijker! Ik ga komende periode waarschijnlijk PHP doen.
Pagina: 1