Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gaat voornamelijk om werken in Visual Studio. Dus programmeren, zware applicaties draaien die data importeren e.d.
Gamen in principe niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer € 1.200,- zat ik naar te kijken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Yes, Dell monitoren heb ik al, net als tobo en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vooral veel rekenkracht en IO snelheid. Vandaar Ryzen (veel cores en met lichte OC al op 3.7 GHz te krijgen dacht ik) en een nvme SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per sé. Denk wel dat Ryzen een pré is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De case hebben collega's van mij ook, dus die is qua formaat goed en volgens mij ook mooi stil. Verder geen specifieke eisen die ik nu kan bedenken.
Ga je overklokken?
Denk het wel, de Ryzen 1700 is redelijk eenvoudig op 3.7 GHz te krijgen AFAIK.
Wat verwacht je van ons?[i]
Heb zelf al redelijk wat gelezen en ben al van de MSI B350 Tomahawk over gestapt op de Gigabyte GA-AB350-GAMING 3.
Vooral de GPU is meer omdat het moet dan goed over nagedacht, dus als daar een goedkoper alternatief (of betere prijs/kwaliteit) voor bestaat mét Displayport en HDMI dan zou dat mooi meegenomen zijn.
De huidige onderdelen die ik in gedachten heb:
Het gaat voornamelijk om werken in Visual Studio. Dus programmeren, zware applicaties draaien die data importeren e.d.
Gamen in principe niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer € 1.200,- zat ik naar te kijken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Yes, Dell monitoren heb ik al, net als tobo en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vooral veel rekenkracht en IO snelheid. Vandaar Ryzen (veel cores en met lichte OC al op 3.7 GHz te krijgen dacht ik) en een nvme SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per sé. Denk wel dat Ryzen een pré is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De case hebben collega's van mij ook, dus die is qua formaat goed en volgens mij ook mooi stil. Verder geen specifieke eisen die ik nu kan bedenken.
Ga je overklokken?
Denk het wel, de Ryzen 1700 is redelijk eenvoudig op 3.7 GHz te krijgen AFAIK.
Wat verwacht je van ons?[i]
Heb zelf al redelijk wat gelezen en ben al van de MSI B350 Tomahawk over gestapt op de Gigabyte GA-AB350-GAMING 3.
Vooral de GPU is meer omdat het moet dan goed over nagedacht, dus als daar een goedkoper alternatief (of betere prijs/kwaliteit) voor bestaat mét Displayport en HDMI dan zou dat mooi meegenomen zijn.
De huidige onderdelen die ik in gedachten heb:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler | € 335,50 | € 335,50 |
1 | Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 | € 120,50 | € 120,50 |
1 | MSI Radeon RX 460 4G OC | € 104,96 | € 104,96 |
1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 99,50 | € 99,50 |
1 | G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX | € 202,65 | € 202,65 |
1 | Corsair RM650x | € 103,95 | € 103,95 |
1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 237,90 | € 237,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.204,96 |