Toon posts:

Foto's maken met IPhone 7

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
heb sinds kort een iPhone 7 maar als ik foto's maak dan gebruikt hij niet het hele scherm
Aan allebei de kanten een zwart balkje,kan dut niet schermvullend zijn?
En is er nog een mooie fotoapp voor de iPhone
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 20:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik gok dat je hem op Vierkant modus hebt staan.. :)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.onemorething.nl/uploads//2014/04/burstmodus-520.png (Tussen het linker zwarte balkje en camera zitten gele letters die kun je slepen van vierkant naar foto.

Wat mis je in de standaard app Foto's?

[ Voor 53% gewijzigd door Falcon op 03-05-2017 13:22 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:02

SuBBaSS

-has Ryzen

Even getest, maar ook bij "vierkant" modus komen er geen zwarte balkjes (was ook mijn eerste gedachte). :P
De ingebouwde camera-app heeft inderdaad 2 zwarte balkjes waarin de bedieningsknoppen zitten voor oa. flitser en formaat. Kan me bijna niet voorstellen dat TO Theo dat bedoelt?

Theo: gaat het om foto's die je al gemaakt hebt (dus die in de Foto's app zichtbaar zijn mét die balkjes)?
Er zijn wel alternatieven maar dit zou gewoon goed moeten werken. Met die camera-app is niets mis verder namelijk, daarvoor zou je echt geen alternatief nodig hoeven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,dank je voor jullie snelle reactie
Ik wil dus een foto maken met volledig beeld,zeg maar als je hem op de videostand zet en dan dit beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:13

NSG

Je weet niks!

Foto's met een iPhone worden met 4:3 als beeldverhouding genomen. Er zijn wel Apps die foto's in een 16:9 verhouden nemen, maar dat wordt bereikt door pixels weg te knippen. Om maar even de voorbeeldfoto van Falcon te nemen. Als je op de zelfde afstand een foto in 16:9 wilt nemen zal er nog minder boom op de foto staan dan nu het geval is.

Dus ja, het kan met een andere app, maar je schiet er niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 16:32

ddZ

Een voorbeeld van een uitgebreidere foto-ap is bijvoorbeeld ProCam 4; denk aan handmatig instellen van exposure, iso, sluitertijd etc. En vooral niet te vergeten: de mogelijkheid om in RAW te schieten...

Er zijn natuurlijk vergelijkbare apps die dit ook kunnen, maar deze gebruik ik zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ga ik op Facebook en ik maak een foto dan heb ik het volledige scherm wel,en staat er meer op
Gr Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:22
Liep hier zelf laatst ook tegenaan. Snap niet waarom de 2 zwarte balken niet gewoon transparant kunnen zijn, net zoals bij de video modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:47
Ik denk dat Theo52 het gebruik van de Camera app bedoelt.
Als je op foto staat dan zijn de knoppen onder en boven in het scherm wit met zwarte achtergrond, als je op video dan wordt de boel semi transparant.

Dit heeft te maken met de verhouding waarmee gefotografeerd of gefilmd wordt. Als je wisselt tussen foto en video zal je merken dat het beeld automatisch iets inzoomt. Met andere woorden: met foto zit er meer op het beeld (in verhouding 4:3), met video staat er minder in beeld maar is de verhouding gelijk aan het scherm (16:9).

Zoals NSG al zegt kan je eventueel wel op 16:9 gaan fotograferen, maar dan knipt hij eigenlijk gewoon wat pixels aan de zijkanten er vanaf om de verhouding aan te passen (4:3 is iets meer vierkant dan 16:9 zeg maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 09:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:32:
Hoi,
Ga ik op Facebook en ik maak een foto dan heb ik het volledige scherm wel,en staat er meer op
Gr Theo
Het eerste klopt (volledige scherm), het tweede niet (er staat dus juist mínder op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:01
Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:32:
Hoi,
Gr Theo
Zoals gezegd is dat niet zo. Net even getest, maar er staat precies evenveel op. Ik leg m'n iPhone in een houder en zet de camera-app aan, daarna switch ik naar Facebook en ik zie precies hetzelfde op het scherm. Dit kun je testen door bij het switchen een bekertje oid precies buiten beeld te zetten. Bij het switchen naar FB zal niet ineens het bekertje in beeld komen :)
Pagina: 1