Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gaming pc voor WoW en andere games max 1700 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben gamer in hart en nieren, speel World of Warcraft wekelijks veel omdat ik een mythic raider ben en daarbuiten nog BF1, Overwatch, HoTS, LoL ,... Ik gebruik deze pc dus voor te gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum 1700 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb hier een NZXT S340 die je ook in de lijst ziet staan van een vorige build. Zou als het mogelijk is deze case behouden, indien ik betere waterkoeling moet steken (280 mm ipv 240) wil ik ook overschakelen naar de NZXT S340 Elite. Ik ben verliefd op de looks van die cases! 2x 8GB Ram, staat ook in de lijst, voeding heb ik ook

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien mijn voornamelijkste game WoW enorm cpu afhankelijk is wil ik geen twijfel of te zware terugvallen zien tijdens het raiden. Ik weet dat deze onvermijdelijk zijn, maar toch. Voor de andere games heb ik graag de GTX 1070 8gb van MSI omdat ik graag van men games wil genieten op de hoogste settings bij 1080.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het voornaamste waar ik vastzit is de waterkoeling, maar dan neig ik meer naar NZXT.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen probleem met geluidsniveaus of dergelijke. Ik blijf al zeker bij mijn keuze van de nieuwe i7 7700K dus wil hier liever geen discussie over

Ga je overklokken?
Ik ga overclocken tot 4.8 GHz of meer

Wat verwacht je van ons?
Graag een beetje feedback, vooral bij de koeling en wat er allemaal in mijn case raakt zonder problemen en of ik misschien iets grotere case (Elite) moet aanschaffen

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 365,50€ 365,50
1Asus ROG Maximus IX Hero€ 265,99€ 265,99
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 450,-€ 450,-
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 65,95€ 65,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 16,95€ 16,95
1NZXT Kraken X52 (zonder AM4 support)€ 148,90€ 148,90
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 137,95€ 137,95
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.545,19

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:06

Tribits

Onkruid vergaat niet

Dit hele systeem is wel enorm toegespitst op torenhoge single core prestaties tegen elke prijs. Ik begrijp je redenatie dat dit de beste prestaties voor World of Warcraft gaat leveren, maar gezien alle (onverklaarbare) performance problemen in World of Warcraft heb ik er mijn twijfels bij of dit de ultieme oplossing zal zijn. Als ik op de battle.net fora kijk zie ik sowieso dat er tal van settings zijn die een belangrijke rol kunnen spelen bij de prestaties van World of Warcraft. Ook over Ryzen lijkt er weinig overeenstemming te bestaan. Komt ook nog eens een keer bij dat de problemen ook nog wel eens van patches afhankelijk blijken te zijn. Al met al maakt dat het erg lastig aan te geven wat nu echt het ideale World of Warcraft systeem is.

Overigens zou ik ook als je voor een 7700k setup gaat in ieder geval een goedkoper moederbord kiezen (voor een 100 euro minder zijn er ook prima moederborden). Daarnaast is ook de waterkoeling een flinke kostenpost die volgens mij zijn geld niet waard is tegenover een goede luchtkoeler.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-11 19:57
Tribits schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:32:
Dit hele systeem is wel enorm toegespitst op torenhoge single core prestaties tegen elke prijs. Ik begrijp je redenatie dat dit de beste prestaties voor World of Warcraft gaat leveren, maar gezien alle (onverklaarbare) performance problemen in World of Warcraft heb ik er mijn twijfels bij of dit de ultieme oplossing zal zijn. Als ik op de battle.net fora kijk zie ik sowieso dat er tal van settings zijn die een belangrijke rol kunnen spelen bij de prestaties van World of Warcraft. Ook over Ryzen lijkt er weinig overeenstemming te bestaan. Komt ook nog eens een keer bij dat de problemen ook nog wel eens van patches afhankelijk blijken te zijn. Al met al maakt dat het erg lastig aan te geven wat nu echt het ideale World of Warcraft systeem is.

Overigens zou ik ook als je voor een 7700k setup gaat in ieder geval een goedkoper moederbord kiezen (voor een 100 euro minder zijn er ook prima moederborden). Daarnaast is ook de waterkoeling een flinke kostenpost die volgens mij zijn geld niet waard is tegenover een goede luchtkoeler.
Leuk, je linkt een topic van 2012. Het is inmiddels 2017, het spel is 3 expansions verder. Een employee geeft zelf ook al aan dat het gedateerd is.
Mijn PC is inmiddels 3 jaar oud en kan nog met gemak 60 FPS halen in 25-man raids op de hoogste settings en ~30 AddOns aan (Bigwigs, Bartender, Skada, ~40 WeakAuras etc.) en Twitch Steaming. De performance issues, in het verleden, lagen in mijn geval meer bij het feit dat er oude AddOns niet waren geüpdatet.

@Verwijderd Ik zie geen opslag in jouw lijstje staan, en of je dit meeneemt van je oude systeem. 't Helpt ook denk ik als je de items die je al hebt, gewoon uit het lijstje houdt van wat je wilt kopen, of ze in ieder geval even apart zet voor de kostenraming.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:06

Tribits

Onkruid vergaat niet

Apart schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:36:
[...]

Leuk, je linkt een topic van 2012. Het is inmiddels 2017, het spel is 3 expansions verder. Een employee geeft zelf ook al aan dat het gedateerd is.
Mijn PC is inmiddels 3 jaar oud en kan nog met gemak 60 FPS halen in 25-man raids op de hoogste settings en ~30 AddOns aan (Bigwigs, Bartender, Skada, ~40 WeakAuras etc.) en Twitch Steaming. De performance issues, in het verleden, lagen in mijn geval meer bij het feit dat er oude AddOns niet waren geüpdatet.
Ok, misschien niet de meeste gelukkige keuze om mijn punt te maken, maar als ik naar dit topic uit 2016 kijk krijg ik niet het idee dat er veel aan de situatie is veranderd. Ik wilde alleen aangeven dat het goed mogelijk is dat de performance problemen die TS ervaart ook aan de instellingen kunnen liggen.Het feit dat jij op heel wat minder zware hardware wel goede prestaties haalt lijkt alleen maar meer in die richting te wijzen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11 11:58
Vergeet niet, als je met een MSI GPU gaat (en eventueel een Mobo) dat je het koopt vóór 14/05 vanwege de cashback.
https://msi-promotions.co...springcashback/qualifying

40,- op een 1070 kaart
50,- op een 1080

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 365,11€ 365,11
1MSI Z270 Gaming Pro Carbon€ 173,-€ 173,-
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 450,-€ 450,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,84€ 48,84
1NZXT S340 Elite Zwart€ 94,-€ 94,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 11,95€ 11,95
1NZXT Kraken X62 (zonder AM4 support)€ 164,90€ 164,90
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 94,38€ 94,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.496,13

Dit is het volledige lijstje denk ik, nog enige opmerkingen? Heb een iets goedkoper moederbord van msi genomen en mijn geheugen erbij gezet.
Pagina: 1