Toon posts:

H+ en langere SVHS kabel geeft zwart-wit tv-out?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Een vreemd probleem. Ik heb een Realmagic Hollywood+ MPEG decoderkaart. Met een korte SVHS kabel krijg ik perfecte TV-out in kleur. Maar omdat m'n pc is verplaatst had ik een langere kabel nodig. Daarvoor heb ik zo'n echte dure Profigold SVHS kabel van 10 m gekocht maar dus alleen zwart-wit beeld te zien (wel haarscherp beeld trouwens). Alle instellingen zijn wel goed ingesteld want met de korte kabel krijg ik wel kleur. Composiet geeft ook wel goed beeld maar SVHS is toch beter.

Ten einde raad heb ik zelf een kabel van 8 m gemaakt van heel goede kwaliteit maar nog steeds zwart-wit op mijn tv :(

Wat moet ik doen???

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hmm da's inderdaad een vaag probleem.
Ik heb dezelfde kaart met een 15 meter kabel en wel kleuren beeld , ik ga even naar de instelligen kijken.

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Inderdaad een wat wazig probleem... Weet je zeker dat dat aan lange kabels ligt? Als je nu bjvoorbeeld je pc weer met die korte kabel aansluit, heb je dan wel weer kleur?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik heb ook de H+ maar krijg met S-VHS helemaal geen kleurenbeeld. Twee verschillende kabels geprobeerd, waarvan een goedkope en een kwaliteitskabel.

Composiet werkt daarintegen wel goed, in kleur..

Verwijderd

Of je TV ondersteund geen S-Video, of je output staat ingesteld op NTSC ipv PAL

Verwijderd

had ook b/w , had toen pootjes in de plug om gebogen vandaar probleem, kan mischien wat zijn

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Helaas niet iets bij wat me verder heeft geholpen. Verder alles nog een keer nagelopen. Maar alles staat goed ingesteld en ik krijg wel kleur met de korte kabel maar niet als ik die vervang door de lange kabel . Maar misschien kan ik nog eens beter controleren of de contacten goed zijn. Alhoewel er op het eerste gezicht niets mis mee is.
Op donderdag 05 juli 2001 11:47 schreef docftp het volgende:
hmm da's inderdaad een vaag probleem.
Ik heb dezelfde kaart met een 15 meter kabel en wel kleuren beeld , ik ga even naar de instelligen kijken.
Mag ik even vragen wat voor merk kabel je precies hebt?
Pagina: 1