Krijg Wifi Extender niet werkend met kabel (wel draadloos)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb een TP-LINK WA830-RE Wifi-Extender. De extender zelf werkt prima, want ik ben momenteel verbonden met de extender via een Wifi-Dongle.
Ik heb liever verbinding met dat ding via een ethernet-kabel. En dat had ik tot voor gisteren ook werkende.

Wat is er veranderd? Ik heb een nieuw mobo+cpu+ram erin gezet (AMD Ryzen set). Via de wifi-dongle werkt het dus wel, maar als ik de kabel erin plug dan staat er alleen 'onbekend netwerk' en als ik daarmee verbindt gebeurt er niks.

Ik heb uiteraard al geprobeerd om te verbinden met de extender door in de browser het volgende in te typen:

http://192.168.0.1/
http://tplinkrepeater.net/
http://tplinkextender.net/
http://192.168.0.254/

Allemaal zonder succes. Mijn computer 'ziet' de extender gewoon niet via de kabel. Ook al geprobeerd om zowel de router als de extender te resetten.

Bonusinformatie: Zojuist de ethernet-kabel in de laptop gestopt en boem, direct verbinding via de kabel.

Iemand die nog een idee heeft waar het aan kan liggen?
Wordt zeer gewaardeerd! Thanks.

[ Voor 5% gewijzigd door Stab op 03-05-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:01

lier

MikroTik nerd

In je DHCP server kijken welk IP adres aan de WA830-RE toegekend is en naar dit adres browsen!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
lier schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:39:
In je DHCP server kijken welk IP adres aan de WA830-RE toegekend is en naar dit adres browsen!?
Thanks. Zojuist geprobeerd maar lukt ook niet. Er staat dan 'verbinding geweigerd' o.i.d.
Heb de firewall ook uitgezet maar maakt geen verschil.

Met de wifi-dongle nog steeds geen probleem. Nog andere ideeën? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TP-Link
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

@Stab Zou je de volgende stappen eens kunnen volgen:

- Reset de TL-WA830RE (10 seconden op de reset knop terwijl het product voorzien is van stroom)
- Op het moment dat het product is gereset dan is er een wifi netwerk zichtbaar met de naam van TP-Link_extender_xxx erin.
- Maak hier een verbinding mee
- Open een webbrowser en vul 192.168.0.254 in.
- De standaard gebruikersnaam en wachtwoord is conform de handleiding admin
- loop de Quick Setup door
- in de Quick Setup is er een kopje met Operation Mode
- Gezien je de PC bekabeld wilt aansluiten op de TL-WA830re, is het van belang dat je kiest voor Range Extender.
Kies je namelijk voor Access Point dan wordt de LAN aansluiting een input en geen output.

Na het voltooien van de configuratie is de extender inderdaad niet meer te bereiken via 192.168.0.254.
Dit komt omdat de extender 'gekoppeld' zit aan het netwerk van je router.
Dit betekend dat de extender dynamisch een IP krijgt vanuit de router.

Mocht je alsnog verdere vragen hebben dan kun je altijd contact opnemen met onze technische support afdeling via support.nl@tp-link.com.
Wij zijn ook telefonisch te bereiken via (030) 603 65 68

Mvg,

Carmen van TP-Link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
TP-Link schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:54:
@Stab Zou je de volgende stappen eens kunnen volgen:

- Reset de TL-WA830RE (10 seconden op de reset knop terwijl het product voorzien is van stroom)
- Op het moment dat het product is gereset dan is er een wifi netwerk zichtbaar met de naam van TP-Link_extender_xxx erin.
- Maak hier een verbinding mee
- Open een webbrowser en vul 192.168.0.254 in.
- De standaard gebruikersnaam en wachtwoord is conform de handleiding admin
- loop de Quick Setup door
- in de Quick Setup is er een kopje met Operation Mode
- Gezien je de PC bekabeld wilt aansluiten op de TL-WA830re, is het van belang dat je kiest voor Range Extender.
Kies je namelijk voor Access Point dan wordt de LAN aansluiting een input en geen output.

Na het voltooien van de configuratie is de extender inderdaad niet meer te bereiken via 192.168.0.254.
Dit komt omdat de extender 'gekoppeld' zit aan het netwerk van je router.
Dit betekend dat de extender dynamisch een IP krijgt vanuit de router.

Mocht je alsnog verdere vragen hebben dan kun je altijd contact opnemen met onze technische support afdeling via support.nl@tp-link.com.
Wij zijn ook telefonisch te bereiken via (030) 603 65 68

Mvg,

Beste Carmen,

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb precies gedaan wat je hebt voorgesteld, maar helaas werkt dit niet.

Ik heb de Extender gereset, maar Windows blijft zeggen dat er geen verbinding beschikbaar is.

Ik heb het net ook op mijn laptop geprobeerd en toen deed hij het direct. Kabel ingeplugged en direct verbinding.
Ik heb ook ingelogd op de extender via WiFi en de Operation Mode staat op 'Range Extender'. Dus dit is ook niet het probleem.

Ik heb net de klantenservice gebeld maar kreeg na het menu een Engelse stem die zei 'This number is busy, please dial back later' :)

Dus, het ligt sowieso aan de instellingen van mijn PC. Zoals vermeld in de openingspost heb ik gisteren een nieuw moederbord met CPU ingebouwd AsRock AB350m PRO4. Hier zit een normale ethernet/lan port op en heb volgens Windows de correcte driver.

Wat kan ik nog meer proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Het is even een zijweggetje (dat je zelf al aanhaalt) maar je noemt in je upgrade-verhaal de HDD niet. Heb je een schone installatie van windows gedaan of die harde schijf "gewoon" gekoppeld en windows de updates laten doen?

Sowieso zou ik nooit zomaar vertrouwen op de windows driver van bijv. je netwerkadapter. Voor de zekerheid nog even die van de fabrikant zelf opsnorren.

Aangezien het resetten van de tp-link geen resultaat lijkt te hebben, voor de zekerheid nog even op een andere computer proberen zodat je zeker weet dat die ok is.
Nu gaat het topic voornamelijk over die tp-link terwijl het probleem daar heel waarschijnlijk niet eens zit als je na het opvolgen van de stappen nog steeds geen verbinding krijgt.

[ Voor 0% gewijzigd door SuBBaSS op 03-05-2017 17:37 . Reden: Had je laatste post niet gezien ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:02
Kan je de pc met een kabel direct op het modem/router aansluiten? Als dat ook niet werkt weet je zeker dat het je pc is en niet aan de TP Link.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stab
GEFIXED!

SuBBaSS jouw tip over het updaten van de driver deed het hem. Heel simpel eigenlijk...

Ik had al een 'all-in-one-driver van ASRock geinstalleerd voor het nieuwe MoBo en volgens Windows was de driver prima. Maar ik kon maar geen verbinding maken met de extender.

Net nog even specifiek de LAN driver van ASRock gedownload en boem, direct de optie om te verbinden met de extender.

Soms is het zo simpel eigenlijk :)
Bedankt voor de tips allen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TP-Link
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

@Stab Bedankt voor je terugkoppeling

Als alleen de PC bekabeld niet werkt en andere apparaten wel dan denk ik dat het probleem in de PC zelf zit.

Ik wou je al adviseren om te controleren of de drivers up-to-date zijn op je PC.

Maar ik zie al dat je dit hebt uitgevoerd ;)

Mooi om te horen dat alles weer werkend is!

Mocht je in de toekomst nog verdere vragen hebben dan mag je altijd contact opnemen met TP-Link voor support.

Mvg,

support.nl@tp-link.com
(030) 603 65 68
Pagina: 1