Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Een pc (7900k, 32gb ram, vega...) of nog een stream+edit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleem, namelijk dat ik of één pc kan kopen voor twitch streamen, youtube (gameplay) en uiteraard gamen, of ik nog een tweede pc erbij kan kopen voor opnemen/streamen, zodat ik niet in en uit het spel hoef te klikken tijdens het streamen, wat voor veel kijkerverlies kan zorgen, en snel settings aan kan passen tijdens het opnemen, wat weer wat editen kan besparen.

Mijn huidige pc heeft de hardware niet voor maximale kwaliteit streamen en/of opnemen, en die moet dus vervangen worden, en kan ook niet gebruikt worden als stream-pc zonder erop te gamen, en ik heb de 8 kernen van mijn nieuwe pc sowieso nodig voor editen, future proofing cpu, ed.

Is een extra pc het echt waard voor alleen wat minder "dead air", of kan ik beter met één (ultrawide-) monitor en af en toe uit de game klikken door blijven gaan, wat eerlijk gezegd best irritant is voor mij en de streamkijker?

Wat heeft een eventuele stream/opneem pc eigenlijk minimaal nodig voor 720p60 streamen en 1440p60 opnemen in OBS studio, als ik besluit een tweede pc te nemen ter voorkoming van kijkerverlies tijdens het aanpassen van de settings en het achteraf meer moeten editen, omdat de settings onjuist waren?

Ik ga trouwens af en toe (40% streams ongeveer) met de scorpio spelen wanneer die er is en dan heb ik vaak wel een tweede machine, namelijk mijn toekomstige hoofd-pc (die met 7900k, die nodig is voor renderen tijdens gamen, editen, ed, en vega gpu), dus dan kan ik mijn hoofd-pc gebruiken voor het daadwerkelijke streamen en kan ik tijdens het gamen gewoon de settings aanpassen van mijn stream/opname, maar ik stream om de dag 2-3 uur en neem ook regelmatig wat gameplay op, dus zelfs 60% van de tijd geen tweede machine hebben waarop ik snel settings aan kan passen is aardig wat.

Geld is het probleem niet, maar honderden euros besteden aan wat in feite alleen nodig is als afstandsbediening is lastig te rechtvaardigen. Ik ben wel van plan alles op alles te zetten streamen (deels) mijn inkomstenbron te laten worden, want gewone banen vind ik saai en elke kijker die ik in verlies door het uitklikken van het spel om settings aan te passen is er eigenlijk wel een te veel. Het kleine beetje rationaliteit in me zegt dat ik het oo eenpc moet houden, maar het passionele deel in me zegt dat ik wel een tweede pc moet kopen om kijkers een betere ervaring te geven en mijn kanaal meer te laten groeien.

Edit: Ik wil met een ander samen gaan streamen, wat moet kunnen wanneer mijn kanaal een beetje gegroeit is, en dan weet ik niet zeker of een gesprekspartner genoeg is om mijn stream interessant te houden voor iedereen, terwijl ik een paar dingen aanpas. Veel mensen kijken vooral voor de gameplay en slechts 5-10% voor het commentaar of zo, en is een streampartner meer een soort buffer dan een echte oplossing, dus is het probleem van "dead air" niet helemaal verholpen, maar verlies ik wel minder kijkers.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2017 12:35 ]

• piekevanbeekum
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-11 09:44
1. wat zijn de specs van de pc die je nu hebt?
2. wat is het budget?
3. waar zijn de standaard vragen?

[ Voor 41% gewijzigd door piekevanbeekum op 03-05-2017 12:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
piekevanbeekum schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:11:
1. wat zijn de specs van de pc die je nu hebt?
2. wat is het budget?
3. waar zijn de standaard vragen?
1. waardeloos (a8 6600k, 8gb ddr3, 2gb gtx760, maar was vier jaar lang een prima budget pc)
2. Heel groot, maar ik wil liever niet meer geld uitgeven dan nodig, en ik kan maar een pc noemen als vervanging van mijn huidige voor flinke korting bovenop btw aftrek.
3. het merendeel doet er niet echt toe en er staan al een paar in mijn eerste post.

• piekevanbeekum
ik denk dat je met de pc die ik heb samengesteld wel op 1080p kan streamen
en 1440p gamen. Het editen moet hier sws wel op lukken.
een 3tb hdd voor je video's foto's en dergelijke.
525gb ssd voor windows en je games.
de case is je eigen keuze.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1800X Tray€ 544,50€ 544,50
1MSI X370 GAMING PRO€ 180,29€ 180,29
1MSI GeForce GTX 1080Ti Gaming X€ 810,70€ 810,70
1WD Blue WD30EZRZ, 3TB€ 96,-€ 96,-
1be quiet! Pure Rock€ 32,50€ 32,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 147,90€ 147,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.032,84

Verwijderd

Topicstarter
piekevanbeekum schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:31:
ik denk dat je met de pc die ik heb samengesteld wel op 1080p kan streamen
en 1440p gamen. Het editen moet hier sws wel op lukken.
een 3tb hdd voor je video's foto's en dergelijke.
525gb ssd voor windows en je games.
de case is je eigen keuze.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1800X Tray€ 544,50€ 544,50
1MSI X370 GAMING PRO€ 180,29€ 180,29
1MSI GeForce GTX 1080Ti Gaming X€ 810,70€ 810,70
1WD Blue WD30EZRZ, 3TB€ 96,-€ 96,-
1be quiet! Pure Rock€ 32,50€ 32,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 147,90€ 147,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.032,84
Leuk, maar ik had al vermeld voor i7 7900k/vega te gaan en dit is een beetje overkill voor alleen opnemen/streamen.

Nogmaals: Is een tweede pc het waard voor streamen en zo als ik 30-50% van de tijd sowieso op scorpio ga gamen en op mijn hoofd-pc zal opnemen? Ik wil wel kunnen gamen en de stream aanpassen tegelijkertijd, maar een tweede pc is wel duur voor wat in feite een afstandsbediening is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2017 16:11 ]

• piekevanbeekum
een 2e pc is het niet waard als je toevalig nog een oue hebt kun je die gebruiken anders gewoon een pc gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
piekevanbeekum schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:11:
een 2e pc is het niet waard als je toevalig nog een oue hebt kun je die gebruiken anders gewoon een pc gebruiken.
Een a8 6600k is niet genoeg voor alles boven 720p60, als dat, en dan 1440p/60 opnemen wordt het helemaal niet. Kan ik anders met obs studio mijn streams/opnames op mijn hoofd-pc bedienen? De remote app werkt alleen met de oude obs.

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-11 18:51
Als je nu wél gewoon de vragen beantwoordt hoeven we niet zo te gissen en hadden we een veel completer beeld gehad van wat je hebt en wat je zou willen hebben. De vragen staan er voor een reden in.

En natuurlijk een gigantische open deur: het ligt natuurlijk 100% aan het spel wat je wilt streamen wat voor specs je daarvoor nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Renzzie schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:27:
Als je nu wél gewoon de vragen beantwoordt hoeven we niet zo te gissen en hadden we een veel completer beeld gehad van wat je hebt en wat je zou willen hebben. De vragen staan er voor een reden in.

En natuurlijk een gigantische open deur: het ligt natuurlijk 100% aan het spel wat je wilt streamen wat voor specs je daarvoor nodig hebt.
Ik wil graag mijn streams en opnames kunnen bedienen zonder uit het spel te moeten klikken (staat in originele post als je die leest), maar de enige manier waarop dat kan is nog een pc kopen en daarmee opnemen.

Ik ga 30-50% van de tijd op een sbox scorpio spelen voor streams/youtube, en dan is mijn hoofd-pc meteen de stream-bediening tijdens het gamen, maar de rest van de tijd speel ik dan nog steeds pc games en dan is een tweede pc voor opnemen wel handig om niet uit het spel te moeten klikken, wat bij een stream met meerdere personen betekent dat gewoon doorgespeelt kan worden en bij een persoon zorgt voor kortere pauzes.

Is een extra pc het wel waard als ik niet de hele tijd die tweede pc nodig zal hebben, maar toch 50-70% van de tijd? Voor 100% pc streams/videos zou ik meteen een extra pc kopen, maar voor gemiddeld 60% twijfel ik.

Ik verander het eerste half uur vaak wel wat settings en een tweede pc is meteen handig voor de chat en zo, maar voor alleen de chat kan ik ook mijn huidige pc gebruiken en ik kan verbaal reageren natuurlijk. Het gebeurt wel vaak dat ik per ongeluk uit de game klik of zo, omdat ik alles op een pc moet doen, maar honderden euros uitgeven om dat ene probleempje op te lossen is het misschien niet waard, hoe irritant het ook is, zeker aangezien ik binnekort slechts 60% van de tijd dat probleem heb.

Ik stream om de dag gemiddeld 2-3 uur, dus 60% irritante dingen tijdens streamen is alsnog best veel.

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:48
Dus je wil het feit dat je je software niet fatsoenlijk in kan stellen oplossen door een extra PC te kopen? :D _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
ufear schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:53:
Dus je wil het feit dat je je software niet fatsoenlijk in kan stellen oplossen door een extra PC te kopen? :D _/-\o_
Ik heb geen andere software kunnen vinden die wel tijdens het gamen bediend kan worden, dus ja.

• ufear
Waarom zijn hotkeys in OBS niet genoeg? Maak een paar presetjes en gaan.

Doen ze het niet? --> https://obsproject.com/fo...in-fullscreen-mode.47774/

Koop liever een 2e scherm voor je chat e.d. - moet je misschien wel borderless windowed spelen, maar dat is niet zon issue lijkt me...

Verwijderd

Topicstarter
ufear schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:04:
Waarom zijn hotkeys in OBS niet genoeg? Maak een paar presetjes en gaan.

Doen ze het niet? --> https://obsproject.com/fo...in-fullscreen-mode.47774/

Koop liever een 2e scherm voor je chat e.d. - moet je misschien wel borderless windowed spelen, maar dat is niet zon issue lijkt me...
Kan ik dan wel de game in beeld houden en iemand anders verder laten spelen, minimaliseert alt+tab dan de game en kan het op een tweede monitor in volledig scherm? Anders heb ik er weinig aan tov alles windowed en dan snel in en uit het spel klikken, wat dus erg irritant is, en dan kan ik niet op een scherm alles zien, dus is het nog onhandiger misschien als die dingen niet kunnen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2017 17:21 ]

• speuler
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-10 20:51
Wat heb je überhaupt zelf in gedachten. Maak maar eerst een fatsoenlijke opening waardoor jij zelf meteen een beter beeld krijgt en wij ook. Want je hebt mij volledig verloren over wat je nu wil hebben/betalen en nodig hebt.

Zo'n opzetje bestaat niet voor niets veel succes.

• ufear
Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:09:
[...]

Kan ik dan wel de game in beeld houden en iemand anders verder laten spelen, minimaliseert alt+tab dan de game en kan het op een tweede monitor in volledig scherm? Anders heb ik er weinig aan tov alles windowed en dan snel in en uit het spel klikken, wat dus erg irritant is, en dan kan ik niet op een scherm alles zien, dus is het nog onhandiger misschien als die dingen niet kunnen.
Iemand anders? Ben je schizofreen? Ik snap er nu echt niets meer van wat je wil bereiken 8)7

Verwijderd

Topicstarter
speuler schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:42:
Wat heb je überhaupt zelf in gedachten. Maak maar eerst een fatsoenlijke opening waardoor jij zelf meteen een beter beeld krijgt en wij ook. Want je hebt mij volledig verloren over wat je nu wil hebben/betalen en nodig hebt.

Zo'n opzetje bestaat niet voor niets veel succes.
lees mijn post maar eens goed door, want alles staat erin, en anders lees je maar een van mijn vele comments waarin ik het probleem op verschillende manieren uitleg
ufear schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 19:29:
[...]

Iemand anders? Ben je schizofreen? Ik snap er nu echt niets meer van wat je wil bereiken 8)7
Ik kan geen andere manier bedenken om het uit te leggen, maar de keuze is tussen een extra pc en minder "dead air" op mijn stream of altijd uit het spel klikken om de stream settings aan te passen als geluid slecht is, ikrl recording aan wil zetten, een paar settings wil veranderen, etc, zonder al die irritante hotkeys.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2017 20:25 ]

• speuler
*knip* niet op de man.

[ Voor 92% gewijzigd door br00ky op 04-05-2017 08:19 ]

• speuler
Wat erin stond was dat jij de hulp schijnbaar niet wilt accepteren. Iedereen hier op het GoT wil je heel graag helpen en stopt daar tijd en moeite in maar als elk idee wordt afgeschoten zonder onderbouwing en zonder alternatief wordt het lastig om verder te helpen.

Daarom is het ook zo belangrijk om de normale opzet te volgen waardoor iedereen hier een beter beeld krijgt van hetgeen je wilt, nodig hebt, waarvoor en voor welke prijs. Dan is het een stuk duidelijker en makkelijker om iemand daadwerkelijk goed te helpen.

Op dit moment is het voor mij wel veel te onduidelijk wat je nou wilt behalve een 7900k/vega en ook dat stond niet echt lekker in de opzet. Misschien dat voor jou alles zo heel duidelijk is wat je wil maar dat is het echt niet. Het budget is heel groot??? Om maar even een quote te pakken.

Nogmaals iedereen hier wil je wel helpen maar het moet wel duidelijk waarmee. Dus als jij nou even gewoon de opzet volgt en daar de redenatie invoert kunnen we er samen misschien nog uitkomen. Anders heeft het ook weinig zin meer denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
speuler schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:53:
[...]

Wat erin stond was dat jij de hulp schijnbaar niet wilt accepteren. Iedereen hier op het GoT wil je heel graag helpen en stopt daar tijd en moeite in maar als elk idee wordt afgeschoten zonder onderbouwing en zonder alternatief wordt het lastig om verder te helpen.

Daarom is het ook zo belangrijk om de normale opzet te volgen waardoor iedereen hier een beter beeld krijgt van hetgeen je wilt, nodig hebt, waarvoor en voor welke prijs. Dan is het een stuk duidelijker en makkelijker om iemand daadwerkelijk goed te helpen.

Op dit moment is het voor mij wel veel te onduidelijk wat je nou wilt behalve een 7900k/vega en ook dat stond niet echt lekker in de opzet. Misschien dat voor jou alles zo heel duidelijk is wat je wil maar dat is het echt niet. Het budget is heel groot??? Om maar even een quote te pakken.

Nogmaals iedereen hier wil je wel helpen maar het moet wel duidelijk waarmee. Dus als jij nou even gewoon de opzet volgt en daar de redenatie invoert kunnen we er samen misschien nog uitkomen. Anders heeft het ook weinig zin meer denk ik.
Ik heb nu alles duidelijk samengevat in mijn eerste post.

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Volgens mij kan je beter ipv 1 grote ultrawide scherm gewoon een tweede scherm nemen zodat je niet steeds uit je game hoeft te tabben.
Verder snap ik niet waarom je een tweede PC zou willen. Als ik naar de grote Overwatch streamers kijk (die met gemak 15.000-30.000 viewers binnenhalen tijdens een stream) gebruiken ze allemaal gewoon 1 goed uitgeruste PC voor zowel streamen als opnemen.
Wil je echt een tweede tussenstuk hebben dan zou misschien een bescheiden tweede PC + capture card voor het recorden een goede alternatief zijn. Het belangrijkste in je tweede (streaming) PC is dat je een goede processor hebt, veel RAM en natuurlijk als je wilt recorden veel opslagruimte. Een goede GPU is niet nodig aangezien streamen en recorden CPU intensive is. Maar nogmaals, als je eerste PC al krachtig is dan heb je eigenlijk een tweede streaming PC niet nodig.
Ik snap ook eigenlijk niet waarom je in 1440p60fps wilt recorden, waarom zo'n grote resolutie? De gemiddelde viewer is echt wel tevreden met 1080p30fps hoor.
Verder weet ik niet hoe "groot" jij bent als streamer maar als je nog in de beginnende fase zit dan zou toch niet meteen al helemaal grandioos uitpakken maar langzaam je hardware met de grootte van je channel laten meegroeien. Begin dus eerst maar eens met een 1 goed uitgeruste PC + eventueel tweede scherm.

[ Voor 14% gewijzigd door Tim2010 op 04-05-2017 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tim2010 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:16:
Volgens mij kan je beter ipv 1 grote ultrawide scherm gewoon een tweede scherm nemen zodat je niet steeds uit je game hoeft te tabben.
Verder snap ik niet waarom je een tweede PC zou willen. Als ik naar de grote Overwatch streamers kijk (die met gemak 15.000-30.000 viewers binnenhalen tijdens een stream) gebruiken ze allemaal gewoon 1 goed uitgeruste PC voor zowel streamen als opnemen. Wil je echt een tweede tussenstuk hebben dan zou misschien een bescheiden tweede PC + capture card voor het recorden een goede alternatief zijn.
Ik snap ook eigenlijk niet waarom je in 1440p60fps wilt recorden, waarom zo'n grote resolutie? De gemiddelde viewer is echt wel tevreden met 1080p30fps hoor.
Verder weet ik niet hoe "groot" jij bent als streamer maar als je nog in de beginnende fase zit dan zou toch niet meteen al helemaal grandioos uitpakken maar langzaam je hardware met de grootte van je channel laten meegroeien. Begin dus eerst maar eens met een 1 goed uitgeruste PC + eventueel tweede scherm.
Oja, ik was een ding vergeten: Ik wil niet telkens het spel moeten pauzeren, daar gaat het vooral om, en met een tweede scherm moet ik nog steeds pauzeren, en dan gebeurt er niks. Dat is niet erg met één streamer, want dan zijn je streams toch wat rustiger, maar met twee mensen, waarbij vaak maar één iemand zal spelen, is het wel irritant dat je niet door kunt, terwijl er wel iemand is voor settings en iemand voor spelen, en raak je de mensen die komen voor de recaties van de een op de gameplay van de ander snel kwijt (kijk maar eens lekkerspelen en let maar op hoeveel kijkers ze verliezen als er een tijdje niets gebeurt en ze wel praten, en bij hen komen mensen toch iets meer om het commentaar dan bij anderen).

Is een gesprekspartner dan wel genoeg om het interessant te houden, terwijl veel mensen eigenlijk alleen kijken voor gameplay? Volgens mij niet, maar honderden uitgeven aan een tweede pc voor kortere pauzes en misschien 5% groei is het misschien ook niet waard.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2017 12:41 ]

• Tim2010
Niet pauzeren of tabben kan helaas niet. Daar kun je niet omheen met de software beperkingen momenteel. Verder kan ik je niet vertellen wat wel/niet interessant is voor de gemiddelde Twitch viewer aangezien ik niet een streamer ben.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:30

Tribits

Onkruid vergaat niet

Zit me een beetje af te vragen aan welke eisen die tweede PC zou moeten voldoen en of het geen optie zou zijn een andere moederbord en CPU in je oude PC te plaatsen. Heb zelf recent een i7 systeem samengesteld uit tweedehands onderdelen. Als je geheugen, kast, voeding, opslag en eventueel videokaart meeneemt kom je zo tussen de 250 en 300 euro uit. Als je er echt niet aan ontkomt een tweede PC in te zetten lijkt dat me nog wel een aardige optie.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:09:
[...]

Dit soort dingen kun je het beste gewoon zelf testen door gewoon offline even te spelen met de instellingen...

Verwijderd

Topicstarter
234FaTaLiTy schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:19:
[...]

Dit soort dingen kun je het beste gewoon zelf testen door gewoon offline even te spelen met de instellingen...
Doe ik al, maar er is ALTIJD iets mis. Tig streams gedaan, en nog nooit foutloos, al zal ik de kwaliteit op mijn nieuwe pc gewoon heel hoig kunnen zetten en het daar laten, wat met een a8 6600k niet kan!

Vroeger had ik met low-end gekund, maar nu niet meer, dus vandaar de upgrade naar verwachte 8-core intel en vega trouwens.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:30

Tribits

Onkruid vergaat niet

Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:55:
[...]

Vroeger had ik met low-end gekund, maar nu niet meer, dus vandaar de upgrade naar verwachte 8-core intel en vega trouwens.
Probleem daarbij is wel dat ze op dit moment nog geen van beide in de winkel liggen. Het idee van (desktop) aankoop advies is toch vooral om kort voor aanschaf advies te geven over de componenten. Zowel qua prijs als qua prestaties/prestatieverhouding zijn alle adviezen die je nu gaat krijgen vrijwel geheel speculatie. Prijzen fluctueren en ontwikkelingen gaan snel, dus heeft het weinig zin om advies te geven voor systemen die verder in de toekomst aangeschaft worden.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Verwijderd

Topicstarter
Tribits schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:59:
[...]

Probleem daarbij is wel dat ze op dit moment nog geen van beide in de winkel liggen. Het idee van (desktop) aankoop advies is toch vooral om kort voor aanschaf advies te geven over de componenten. Zowel qua prijs als qua prestaties/prestatieverhouding zijn alle adviezen die je nu gaat krijgen vrijwel geheel speculatie. Prijzen fluctueren en ontwikkelingen gaan snel, dus heeft het weinig zin om advies te geven voor systemen die verder in de toekomst aangeschaft worden.
Maar het gaat hier om wel/niet een tweede pc om snel settings te kunnen veranderen en wat die minimaal zou moeten hebben om goed 720p60 te streamen en 1440p60 op te nemen.

De grootste vijand van een streamer is stilte en als ik tijdens het opnemen iets snel kan veranderen scheelt het weer wat editen.

Dat eerste is heel belangrijk voor een beginnende streamer, zoals ik, want elke keer dat je iets moet aanpassen om betere kwaliteit streams te hebben, terwijl je al streamde, verlies je kijkers, en als je het niet doet trek je minder kijkers, maar bijv. 1300 euro voor goede opnames en streams, die ik toch al krijg met mijn hoofd-pc, met als enige voordeel het snelle veranderen van settings (moet regelmatig het eerste half uur van mijn stream) en dus iets meer kijkers, is het misschien niet waard. Ja, mijn kanaal gaat meer groeien en ik krijg meer lol in streamen, maar zeker nu ik al mijn hoofd-pc ga gebruiken om mijn scorpio-streams te regelen, is het moeilijk te rechtvaardigen, omdat ik in feite een heel duur kraskaartje heb gekocht die misschien maar heel weinig teruggeeft aan kijkers.

• Rubixd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-11 19:43
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 206,45€ 206,45
1MSI B250M PRO-VD€ 67,63€ 67,63
1Phanteks Enthoo Evolv ITX Windowed€ 68,-€ 68,-
1Crucial Ballistix Sport BLS4G4D240FSA€ 37,-€ 37,-
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 48,95€ 48,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 428,03

Als stream pc is al goed genoeg dan kan je 1080p streamen. En dan kan je voor 1200 een pc er bij nemen.

Ryzen 7 9800x3d - MSI MAG X870 Tomahawk - [Asus GTX 1070 OC] - 32gb DDR5 RAM - Fractal north TG Black - Noctua D15S - 2TB 980 pro

• Tim2010
Rubixd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:45:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 206,45€ 206,45
1MSI B250M PRO-VD€ 67,63€ 67,63
1Phanteks Enthoo Evolv ITX Windowed€ 68,-€ 68,-
1Crucial Ballistix Sport BLS4G4D240FSA€ 37,-€ 37,-
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 48,95€ 48,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 428,03

Als stream pc is al goed genoeg dan kan je 1080p streamen. En dan kan je voor 1200 een pc er bij nemen.
Sorry maar dan zou ik eerder zeggen, stop de 430 EUR in de eerste PC. Men overschat echt zwaar de voordelen van een dedicated streaming PC.
Verder mist deze build een capture card, voor een goede capture card mag je er gerust ook nog eens 180 EUR bij op rekenen. Dus dan zit je met twee halvegare PC's van 600 EUR.

[ Voor 4% gewijzigd door Tim2010 op 04-05-2017 18:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tim2010 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:41:
[...]

Sorry maar dan zou ik eerder zeggen, stop de 430 EUR in de eerste PC. Men overschat echt zwaar de voordelen van een dedicated streaming PC.
Verder mist deze build een capture card, voor een goede capture card mag je er gerust ook nog eens 180 EUR bij op rekenen. Dus dan zit je met twee halvegare PC's van 600 EUR.
Maar zou die pc werken voor 1080p60 5000-6000kb/s opnemen (hd60 pro doet niet meer) en 720p60 3500kb/s streamen tegelijk? In dat geval is een extra pc nog niet eens zo duur, zelfs met een paar andere dingen zoals een grafische kaart erbij. Maak ik er wel meteen een extra pc van, die mijn zusje kan gebruiken als ze "echt" een pc nodig heeft, met 16gb RAM, want RAM is niet heel duur, en 1050 ti/rx560, of een goed tweedehands kaartje.

Ben ik voor 700-800 wel klaar denk ik. Is toch wat minder dan de 1300 die ik dacht kwijt te zijn aan een beetje stream pc, maar 850-900 is wel het maximum voor een extra pc eigenlijk. Ik zal ook kijken in v&a voor iets leuks, maar ik moet niet te skeer doen, want een stream setup is toch al duur met microfoons en zo, en een zusje die niet de hele tijd wilt spelen wanneer ik ga streamen is wel een paar duizend waard!

Dus ik wil wel in 1080p60 opnemen en in 720p60 streamen tegelijkertijd. Is een i5 dan goed genoeg, of toch een i7/1600(x)? Denk dat ik wel een extra streampc koop nu blijkt dat ik toch wat minder kwijt ben dan ik dacht!

Edit: De eerste pc wordt al meer dan genoeg geld ingestopt en kan alles tegelijk aan, maar dan moet ik wel in sn uit het spel klikken om weer eens iets te veranderen. Een tweede pc is niet alleen handig om snel settings op aan te passen voor een stram, maar ik was co pleet vergeten dat mijn zusje langzaamaan een gamer aan het worden is en ook een pc nodig heeft af en toe, en dan gaat ze mijn hoofd-pc niet gebruiken! :D

Tweede stream(/budget game) pc: Zou een i5 7500 goed genoeg zijn voor 1080p 60 opnemen en 720p60 streamen tegelijkertijd?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2017 08:25 ]

Pagina: 1