Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 917237

Topicstarter
k heb vorige week te horen gekregen dat ik de baan heb waarop ik had gesolliciteerd. Ik krijg net de mail met de arbeidsvoorwaarden. Deze is op zich wel oké, maar ben het niet eens met het salaris die zij voorstellen.
Ik ben afgestudeerd als maatschappelijke werker op het HBO. Dit wordt mijn eerste baan als gezinswerker. Ik heb dus nog niet echt werkervaring opgebouwd. Wel heb ik stage ervaring in het werken met gezinnen. Ik heb gesolliciteerd voor een functie van 24 uur per week.
Ik zou per uur 12,54 bruto verdienen. Ik vind dit best weinig, aangezien ik dit met mijn MBO diploma ook heb verdiend.

Wat vinden jullie hiervan? Ik wil er eigenlijk wel meer verdienen, maar hoe kan ik dit het beste aangeven? Heb hier weinig ervaring mee..
Iemand tips?
Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat zou bij full-time neerkomen op een maandsalaris van 2106.72 bruto. Geen idee of dat weinig is, voor een starter. Ik weet niet hoe oud je bent en zo, maar op zich klinkt het wel aardig. Is het CAO-gebonden? Dan zou je een schaal hoger kunnen vragen. Sowieso is dit het moment om te onderhandelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Room42 op 03-05-2017 10:29 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 17:48

Greyfox

MSX rulez

Het lijkt mij wat aan de lage kant, maar de vraag lijkt me meer of de banen voor het oprapen liggen. Hoe is de markt wat dat betreft?

Markt is goed: vraag om meer

Markt is slecht: kun je dit salaris accepteren om werkervaring op te bouwen, wellicht aangevuld met afspraken om over 6 maanden een extra evaluatiemoment te hebben.

Los hiervan, is het niet een onderdeel van de sollicitatie om de arbeidsvoorwaarden te bespreken? Hoe kunnen zij een baan aanbieden waarbij het salaris niet eens te sprake is geweest?

MSX 2 rulez more

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:15

Rannasha

Does not compute.

Salaris-onderhandeling is onderdeel van het sollicitatie-proces. Als jij vindt dat het geboden salaris te laag is, dan moet je met een tegenbod komen.

Maar zorg er wel voor dat je het goed kunt beargumenteren. Wat is het gangbare startsalaris voor iemand met deze functie? Is dat voor fulltime or ook voor parttime? Is een HBO diploma vereist of is het een functie die ook met een MBO diploma te doen is? In het laatste geval, heeft je HBO diploma mogelijk weinig meerwaarde.

Als een verhoging van je startsalaris er niet in zit, dan kun je ook nog aansturen op een vooraf gedefineerd traject van (significante) verhogingen, eventueel gebaseerd op meetbare prestatiebenchmarks.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Room42 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:27:
Dat zou bij full-time neerkomen op een maandsalaris van 2106.72 bruto. Geen idee of dat weinig is, voor een starter. Ik weet niet hoe oud je bent en zo, maar op zich klinkt het wel aardig. Is het CAO-gebonden? Dan zou je een schaal hoger kunnen vragen. Sowieso is dit het moment om te onderhandelen.
Het is inderdaad CAO gebonden, maar kan ik niks vinden betreft mijn functie als gezinswerker omdat zij met een VVT(verpleeg verzorg en thuiszorg) cao werken. Ik snap dus daarom niet hoe zij op deze schaal zijn gekomen. Daarom vind ik het moeilijk om te beargumenteren en de CAO erbij te pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 17:11

Barrycade

Through the...

Klinkt als een baan die onder een CAO valt.
Dus zoek de bijbehorende CAO er bij en vraag de weging op van je functie en dan kan je zien waar je in de schalen valt en of dat conform is of niet.

Vaak kennen schalen aanloop schalen dus wellicht is dat bij jou ook het geval en zal je na bv 1/2 jaar stijgen of naar een hogere schaal.

Even wat meer effort er in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Greyfox schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:28:
Het lijkt mij wat aan de lage kant, maar de vraag lijkt me meer of de banen voor het oprapen liggen. Hoe is de markt wat dat betreft?

Markt is goed: vraag om meer

Markt is slecht: kun je dit salaris accepteren om werkervaring op te bouwen, wellicht aangevuld met afspraken om over 6 maanden een extra evaluatiemoment te hebben.

Los hiervan, is het niet een onderdeel van de sollicitatie om de arbeidsvoorwaarden te bespreken? Hoe kunnen zij een baan aanbieden waarbij het salaris niet eens te sprake is geweest?
Ja, de markt is op dit moment wel goed. Ik wordt uitgenodigd op gesprekken. Ik heb bijvoorbeeld vorige week nog een gesprek gehad, daar moet ik nog een bericht van krijgen. Volgende week heb ik nog een gesprek staan.
Ik heb geen idee hoe zij dat precies doen. Ik heb alleen via de email de voorwaarden gekregen en ik moest daarop reageren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:52

Racing_Reporter

Contentmaker

Bruto salaris per maand voor: Maatschappelijk werker voor gezins-, kinder- of huwelijksproblemen

Minimum en maximum salaris in je beroepsgroep
Gemiddeld salaris
EUR 2313 minimaal
EUR 2451 gemiddeld
EUR 2654 maximaal
Bron: loonwijzer.nl.

Dat is bij een fulltime functie, het lijkt erop dat je behoorlijk goed zit, zou ik zeggen?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Barrycade schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:40:
Klinkt als een baan die onder een CAO valt.
Dus zoek de bijbehorende CAO er bij en vraag de weging op van je functie en dan kan je zien waar je in de schalen valt en of dat conform is of niet.

Vaak kennen schalen aanloop schalen dus wellicht is dat bij jou ook het geval en zal je na bv 1/2 jaar stijgen of naar een hogere schaal.

Even wat meer effort er in steken.
Ja klopt, het valt onder de CAO VVT(Verpleeg, verzorging en Thuiszorg). Ik heb de CAO erbij gepakt, maar kan mijn functie er niet tussen vinden. Ik zie alleen de verschillende schalen en de salarissen die daarbij horen. Mijn functie als gezinswerker wordt niet 1 keer genoemd in de CAO VVT. Dus vind het wel moeilijk om te beargumenteren waarom ik een hogere functieschaal verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:09
Zorg dat je weet waar de functie (op HBO niveau) in de CAO ingeschaald hoort te worden.
Bepaal de normale instaptrede (meestal de laagste)

En vervolgens ter onderhandeling: neem je werkervaring (op MBO niveau) en reken dat enigszins realistisch om in jaren. Tel dat op bij de tredes.

Dan heb je een aardig uitgangspunt voor de onderhandeling (te hoog, maar niet geheel onrealistisch) waar je nog wat water bij de wijn kunt doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaartenBW
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:06
Hoe heb je de 12.54 euro berekend? Heb je vakantiegeld? Hoeveel vrije dagen? 13 maand? Vast of tijdelijk contract.
Bruto loon omrekenen naar uurtarief geeft niet echt een goed beeld.. Wat is je maandsalaris voor die 24 uur?

Maar bottomline is, als je vindt dat je meer verdient, dan moet je of het salaris onderhandelen, of een andere baan zoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:26
Je moet zoeken op gezinswerker fwg. Functie waardering gezondsheidszorg is de link tussen functie en schaal. Je kan dit waarschijnlijk gewoon bij hun opvragen, dat is een standaard vraag. Kan je gelijk vragen naar de rest van de fwg functies om te zien of je door kan groeien naar een hogere schaal dmv promotie.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:42
Helemaal geen gek bedrag als een HBO starter volgens mij. Interessanter is waar je naar toe kan doorgroeien volgens mij ;)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 15:06
Anoniem: 917237 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:42:
[...]

Ja, de markt is op dit moment wel goed. Ik wordt uitgenodigd op gesprekken. Ik heb bijvoorbeeld vorige week nog een gesprek gehad, daar moet ik nog een bericht van krijgen. Volgende week heb ik nog een gesprek staan.
Ik heb geen idee hoe zij dat precies doen. Ik heb alleen via de email de voorwaarden gekregen en ik moest daarop reageren..
Ik weet niet in welke regio je woont maar door de vele reorganisaties en de constante bezuinigingen vanuit de overheid is er in jouw sector een overschot aan werkzoekenden dus het salaris lijkt me beste reëel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Anoniem: 917237 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:46:
[...]

Ja klopt, het valt onder de CAO VVT(Verpleeg, verzorging en Thuiszorg). Ik heb de CAO erbij gepakt, maar kan mijn functie er niet tussen vinden. Ik zie alleen de verschillende schalen en de salarissen die daarbij horen. Mijn functie als gezinswerker wordt niet 1 keer genoemd in de CAO VVT. Dus vind het wel moeilijk om te beargumenteren waarom ik een hogere functieschaal verwacht.
Staan de functies niet in een los functieboek? Dus los van de CAO? Dat is in mijn CAO iig wel zo.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
blitzkrieg schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:57:
[...]

Staan de functies niet in een los functieboek? Dus los van de CAO? Dat is in mijn CAO iig wel zo.
Was het maar zo'n feest. In de zorg heeft men verzonnen dat functiewaardering maatwerk is en dus hele dure software en modellen gemaakt om de beloning voor functies vast te stellen. Met als gevolg dat je abbonementen, consultants en andere onzin nodig hebt om de beloning voor een functie te achterhalen.

Wat ik tegenkom in de zorg is hierdoor een totaal gebrek aan transparantie bij inschaling, want het is niet na te zoeken. En heel veel lijstjes met FWG's voor de functies van een afdeling die hergebruikt worden en wellicht dus totaal niet meer overeenkomen met het huidige model of de veranderende eisen van de functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
__fred__ schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:04:
[...]

Was het maar zo'n feest. In de zorg heeft men verzonnen dat functiewaardering maatwerk is en dus hele dure software en modellen gemaakt om de beloning voor functies vast te stellen. Met als gevolg dat je abbonementen, consultants en andere onzin nodig hebt om de beloning voor een functie te achterhalen.

Wat ik tegenkom in de zorg is hierdoor een totaal gebrek aan transparantie bij inschaling, want het is niet na te zoeken. En heel veel lijstjes met FWG's voor de functies van een afdeling die hergebruikt worden en wellicht dus totaal niet meer overeenkomen met het huidige model of de veranderende eisen van de functie.
Ja precies. Dat ervaar ik ook. Ik kan maar niet vinden hoe zij mijn functie aan een schaal hebben gekoppeld. Erg onduidelijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
m3gA schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:53:
[...]

Ik weet niet in welke regio je woont maar door de vele reorganisaties en de constante bezuinigingen vanuit de overheid is er in jouw sector een overschot aan werkzoekenden dus het salaris lijkt me beste reëel.
Ik solliciteer in Noord-Holland. Daar vind ik de laatste tijd wel veel vacatures en wordt steeds meer uitgenodigd voor gesprekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• __fred__
  • Nu online
Ik zie de volgende tredes in je CAO met dat loon:

1. FWG15	Tabel 9	Trede 7
2. FWG20	Tabel 9	Trede 5
3. FWG25	Tabel 9	Trede 4
4. FWG30	Tabel 9	Trede 4
5. FWG35	Tabel 9	Trede 2
6. FWG40	Tabel 9	Trede 0

Even aannemende dat je dus op Trede 0 begint, vanwege het gebrek aan werkervaring, wordt de functie gewaardeerd op FWG40. Beetje googlen levert FWG's op op vergelijkbare functies tussen 35 en 45. Zo onredelijk lijkt het niet.

Progressie die je in iedergeval op basis van ervaringsjaren zult maken is:

FWG40	Trede	0	12.54
FWG40	Trede	1	13.39
FWG40	Trede	2	14.22
FWG40	Trede	3	14.58
FWG40	Trede	4	15.02
FWG40	Trede	5	15.41
FWG40	Trede	6	15.83
FWG40	Trede	7	16.24
FWG40	Trede	8	16.64
FWG40	Trede	9	17.05
FWG40	Trede	10	17.46

Vragen om de achterliggende waardering en eventueel een upgrade naar FWG45 kan altijd natuurlijk ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door __fred__ op 03-05-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
__fred__ schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:22:
Ik zie de volgende tredes in je CAO met dat loon:

1. FWG15	Tabel 9	Trede 7
2. FWG20	Tabel 9	Trede 5
3. FWG25	Tabel 9	Trede 4
4. FWG30	Tabel 9	Trede 4
5. FWG35	Tabel 9	Trede 2
6. FWG40	Tabel 9	Trede 0

Even aannemende dat je dus op Trede 0 begint, vanwege het gebrek aan werkervaring, wordt de functie gewaardeerd op FWG40. Beetje googlen levert FWG's op op vergelijkbare functies tussen 35 en 45. Zo onredelijk lijkt het niet.

Progressie die je in iedergeval op basis van ervaringsjaren zult maken is:

FWG40	Trede	0	12.54
FWG40	Trede	1	13.39
FWG40	Trede	2	14.22
FWG40	Trede	3	14.58
FWG40	Trede	4	15.02
FWG40	Trede	5	15.41
FWG40	Trede	6	15.83
FWG40	Trede	7	16.24
FWG40	Trede	8	16.64
FWG40	Trede	9	17.05
FWG40	Trede	10	17.46

Vragen om de achterliggende waardering en eventueel een upgrade naar FWG45 kan altijd natuurlijk ;-)
Bedankt voor je uitleg! Heb je ook iets kunnen vinden over de functie gezinswerker in de CAO van VVT? Ik namelijk niet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:21
Los van de hele discussie. Ik vind 2100 euro op fulltime basis voor een HBO-er zonder werkervaring geen slecht startsalaris. Gemiddelde IT-er begint voor mijn gevoel ook rond dat bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Nu online
Nope, die is er dus niet. De CAO bevat alleen maar salaristabellen voor bepaalde functiewaarderingen. Die "objectieve" functiewaarderingen worden toegekend door waarderingssoftware. Zie artikel 3.1.1 van je cao:
Je werkgever hanteert voor het indelen van je functie in een van de functiegroepen 5 t/m 80 het
actuele computerondersteunde systeem FWG VVT. FWG VVT is een vereenvoudigde
toepassing van FWG 3.0. De invoering van FWG VVT leidt niet tot een wijziging in de zwaarte
van je functie, waardoor het opnieuw indelen van je functie niet nodig is.
Jij of je werkgever hebben het recht het functiewaarderingssysteem FWG 3.0 en FWG VVT en
de relatie hiervan met de indeling van de functie in de functiegroepen als bedoeld in dit artikel
en artikel 11.1 CAO gratis in te zien. Dit is mogelijk als hiervoor een verzoek bij cao-partijen
wordt ingediend.
Maker van het systeem is https://www.fwg.nl/, maar je (aanstaande) werkgever zou toegang moeten hebben en je de waardering moeten kunnen laten zien. Kunnen ze dat niet, dan zou je eens bij de vakbond kunnen informeren (CAO partij) en anders zit er weinig anders op dan een consultant inhuren om de functieeisen door het systeem te halen.

[ Voor 8% gewijzigd door __fred__ op 03-05-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:44

Qwerty-273

Meukposter

Je krijgt dan sowieso wel een salarisverhoging per 1 juli. Die 12,54 gaat dan naar 12,66 :)
Vraag ook wat er mogelijk is binnen de organisatie en wat zij zien als carriere mogelijkheden. Stel je bent 3-5 jaar gezinswerker, wat is er dan mogelijk, en wat is er met je loon gebeurt? Of zal je 15-20 jaar als gezinswerker moeten werken om iets te kunnen bereiken in de organisatie?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 904103

Robkazoe schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:56:
Los van de hele discussie. Ik vind 2100 euro op fulltime basis voor een HBO-er zonder werkervaring geen slecht startsalaris. Gemiddelde IT-er begint voor mijn gevoel ook rond dat bedrag.
Tja

1. Hij verdiende met een MBO-diploma al ongeveer hetzelfde.
2. Ongeschoold werk zoals bijles geven betaalt al snel 15 euro netto.
3. Het is een functie van 24 uur.
Conclusie: het is geen vetpot nee.

Laten we het er maar op houden dat er een behoorlijke diploma-inflatie in Nederland heerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:21

Nogne

>.<

Anoniem: 917237 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:39:
[...]

Bedankt voor je uitleg! Heb je ook iets kunnen vinden over de functie gezinswerker in de CAO van VVT? Ik namelijk niet..
Functies zijn niet gebonden in de CAO, de werkgever verbindt een functie aan een salarisschaal.
Bij werkgever A kan gezinswerker dus salarisschaal 15 zijn, en bij werkgever B salarisschaal 20.
Je moet bij de werkgever vragen welke salarisschaal aan jouw functie is verbonden, dan pas kan je in de CAO opzoeken in welke trede je zit.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Anoniem: 904103 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:33:
[...]

Laten we het er maar op houden dat er een behoorlijke diploma-inflatie in Nederland heerst.
dat dus :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnAccount
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-01 10:35
Ik zou per uur 12,54 bruto verdienen. Ik vind dit best weinig, aangezien ik dit met mijn MBO diploma ook heb verdiend.

Wat vinden jullie hiervan? Ik wil er eigenlijk wel meer verdienen, maar hoe kan ik dit het beste aangeven? Heb hier weinig ervaring mee..
1: de baan waarop je solliciteert wilt jou 12,54 per uur overhandigen.
2: 12,54 is te weinig voor je.

Met hoeveel ga je wel akkoord? "Meer", "marktconform" , "waar ik recht op heb" etc zijn geen bedragen en slaat nergens op.

Als je minimaal het dubbele wilt verdienen kan je denk ik echt beter naar een andere baan solliciteren. Mocht je een paar euro per uur meer willen kan dat misschien wel. Met sales training, wat ze je op school vast niet hebben geleerd, kan je er vast wel komen. Google is je vriend:).
Ja. welkom in het echte leven. School sluit hier niet altijd goed op aan.

[ Voor 10% gewijzigd door MijnAccount op 03-05-2017 12:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

712641

Maar maatschappelijk werk is toch ook niet echt een sector waar je veel kunt verdienen? Dus dan lijkt mij dit een prima salaris voor de functie? Ik heb inmiddels genoeg verhalen gehoord van hbo'ers die in dergelijke sectoren werken en gewoon praktisch minimumloon verdienen.

En niet te vergeten dat er heel veel mensen thuis zitten omdat er geen werk is. Zo ken ik iemand die na zijn studie CMV eigenlijk meteen werkloos thuis kwam te zitten omdat de sector compleet kapot bezuinigd was. Dit had 'ie natuurlijk kunnen aan zien komen, maar niet iedereen denkt er over na waarschijnlijk.

[ Voor 69% gewijzigd door 712641 op 03-05-2017 13:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-06 16:19
712641 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:44:
Maar maatschappelijk werk is toch ook niet echt een sector waar je veel kunt verdienen? Dus dan lijkt mij dit een prima salaris voor de functie? Ik heb inmiddels genoeg verhalen gehoord van hbo'ers die in dergelijke sectoren werken en gewoon praktisch minimumloon verdienen.
Precies dit. M'n vriendin is maatschappelijk werker en één van mn vrienden heeft er een opleiding voor gedaan (MBO, daarna deels HBO. Niet afgemaakt, want in praktijk maakte t weinig uit) dus ik ben een beetje op de hoogte wat de salarissen zijn.

Zit je hoog? Nee, niet echt, maar naar wat ik vernomen hebt, mag je al redelijk tevreden zijn met het feit dat je een baan in je gebied hebt, en een salaris waar je toch wel een eindje op kunt leven. Het is een sociale sector, die staan niet bekend om de grote zakken geld.

Zo werkt het. Is het eerlijk? Dat is een tweede.

Complimentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

712641

Martijn.C.V schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:04:
[...]

Zo werkt het. Is het eerlijk? Dat is een tweede.
Ergens is het wel eerlijk, want sociaal zijn is iets wat iedereen kan. Een (technisch) vak moet je leren. Klinkt wat sarcastisch, maar er is een reden waarom de technische beroepen niet populair zijn ten op zichtte van sociale beroepen.

[ Voor 18% gewijzigd door 712641 op 03-05-2017 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-06 16:19
Haha daar sluit ik me absoluut niet bij aan. Omdat ik het wereldje een beetje meemaak, merk ik toch wel de mensen die gewoon een beetje sociaal doen, en de mensen die het kunnen. Claimen dat ik (of het gemiddelde individu) kan wat zij kunnen, zou een belediging voor ze zijn.

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:05
Dit zou neerkomen op circa 2000,- (eerder richting de 2100,-) per maand, rekening houdend met een werkweek van 40uur. Dat lijkt me een prima salaris voor een startende HBO-er in deze sector en kijkende naar de bijbehorende CAO.

In mijn omgeving moeten sommige maanden lang solliciteren met een vergelijkbare studie, dus er lijkt iig in de randstad voldoende animo voor te zijn - wat weer je salaris naar het minimum kan drukken.

Wat had je zelf verwacht? Dit moet significant verschillen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Nu online
712641 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:06:
[...]
Ergens is het wel eerlijk, want sociaal zijn is iets wat iedereen kan. Een (technisch) vak moet je leren. Klinkt wat sarcastisch, maar er is een reden waarom de technische beroepen niet populair zijn ten op zichtte van sociale beroepen.
Er is nog wel een verschil tussen sociaal doen en als gezinswerker de soms complexe problematiek van een thuissituatie aanpakken. VVT geeft al aan dat het waarschijnlijk gaat om een functie binnen of vanuit een zorginstelling, dus dat betekent ondersteuning bieden aan een gezin met een lid met lichamelijke beperkingen of geestelijke problemen. TS heeft net een opleiding hiervoor gedaan die vier jaar duurt en krijgt gezien het HBO niveau van zijn opleiding en functie echt niet de lichtste gevallen.

Ik praat alleen even voor mijzelf, maar tot de universiteit heb ik alle technische vakken op "aanleg" doorlopen, waar ik me echt niet hard voor heb ingespannen, dus in die zin is het leven sowieso niet eerlijk omdat me dat gewoon is meegegeven vanaf mijn geboorte. Fijn dat ik goed betaald wordt, maar als dat gebaseerd is op een economische schaarste die voor een groot gedeelte is terug te voeren op aanleg bij mijn geboorte dan is van meritocratie dus geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:16
Als er bij mijn vriendin, soortgelijk werk, iemand komt solliciteren bieden ze een pakket met voorwaarden aan. Accepteer je die, prima. Doe je dat niet dan staan er voor jou nog minimaal 10 anderen te trappelen om die functie te vervullen.
Het is inderdaad geen vetpot, maar het is dan ook een markt waar veel aanbod is en in verhouding maar weinig vraag.

Daarnaast rekenen veel met een werkweek van 40 uur. In de zorg is 36 uur fulltime, waardoor het zonder ORT op 1956,24 per maand uitkomt.

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Nu online
spreading schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:40:
Als er bij mijn vriendin, soortgelijk werk, iemand komt solliciteren bieden ze een pakket met voorwaarden aan. Accepteer je die, prima. Doe je dat niet dan staan er voor jou nog minimaal 10 anderen te trappelen om die functie te vervullen.
Het is inderdaad geen vetpot, maar het is dan ook een markt waar veel aanbod is en in verhouding maar weinig vraag.

Daarnaast rekenen veel met een werkweek van 40 uur. In de zorg is 36 uur fulltime, waardoor het zonder ORT op 1956,24 per maand uitkomt.
1,962.41. Er zit wat afronding in en de VVT rekent met 1878 uur per jaar = 156.5 uur per maand. Maar je hebt gelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door __fred__ op 03-05-2017 13:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaartenBW
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:06
Anoniem: 904103 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:33:
[...]

Tja

1. Hij verdiende met een MBO-diploma al ongeveer hetzelfde.
2. Ongeschoold werk zoals bijles geven betaalt al snel 15 euro netto.
3. Het is een functie van 24 uur.
Conclusie: het is geen vetpot nee.

Zo jij hebt hier echt geen kaas van gegeten he.

Een bijles bijbaan baan van 3 uur in de week van 15 euro per uur zwart vergelijken met een voltijdsbaan.

Startsalaris WO civiele techniek (dus +7 jaar op TU Delft zitten) is ongeveer 2700 euro per maand voor een 40-urige werkweek. Met gemiddeld 21 werkbare dagen per maand komt dit neer op 16.4 euro per uur bruto.
En dat is een prima salaris, waar je zeer goed van kan leven.

Dus als jij mij de baan wijst waar je 15 euro netto, 40 uur in de week kan werken, let me know. Dan ga ik even wat anders doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:34
712641 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:06:
[...]

Ligt denk ik toch wat genuanceerder. Techniek kan je leren, sociale vaardigheden heb je vaak al vanuit je zelf en zijn heel lastig aan te leren.
Ik denk dan ook dat het makkelijker is om een maatschappelijk werker om te scholen naar Linux beheerder dan een Linux beheerder omscholen naar maatschappelijk werker. ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:21
MaartenBW schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:36:
[...]

Een bijles bijbaan baan van 3 uur in de week van 15 euro per uur zwart vergelijken met een voltijdsbaan.

Startsalaris WO civiele techniek (dus +7 jaar op TU Delft zitten) is ongeveer 2700 euro per maand voor een 40-urige werkweek. Met gemiddeld 21 werkbare dagen per maand komt dit neer op 16.4 euro per uur bruto.

Dus als jij mij de baan wijst waar je 15 euro netto, 40 uur in de week kan werken, let me know. Dan ga ik even wat anders doen.
Ik dacht, ik negeer de quote van nederlander123 maar ik ben dus afgebluft. Maar ben toch blij dat je een reactie geplaatst hebt. Ik heb vlak voor de kredietcrisis begonnen met werken vanuit een MBO ICT niveau 4 diploma en mijn startsalaris was 1800 euro. Dat was toen redelijk aan de hoge kant. Maar voor een startende MBO-er zou 1500/1600 euro toch een prima startsalaris zijn. Voor HBO zou dat rond de 2000-2200 euro moeten liggen en voor WO zou dat 2500+ euro ongeveer moeten zijn. Uitschieters doorgelaten (en vooral bij de IT gebeurd dat regelmatig).

Dat TS 2100 euro krijgt als startsalaris met MBO diploma en nu hetzelfde bedrag krijgt met een HBO diploma, is vervelend. Maar ik vind 2100 euro voor een startende MBO-er zonder enige werkervaring een hoop geld en zelfs zwaar boven marktconform. Dat het nu met het HBO papiertje niet veel hoger is, tja. Wat hadden ze dan moeten geven? Een WO startsalaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:14
Ben zelf met HBO informatica begonnen met 2000 per maand. Dat leek me ook weinig, aangezien ik relatief gezien dat bedrag ook wel kreeg bij mijn bijbaantje. Maar je bouwt bijvoorbeeld ook pensioen op en vakantiegeld. Iets wat je bij bijvoorbeeld een bijbaantje niet hebt. Weet niet of er ook andere secundaire arbeidsvoorwaarden zijn? Als je werkt bij gezinnen zul je veel onderweg zijn en bijvoorbeeld reiskostenvergoeding krijgen, misschien een telefoon erbij oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:44

Qwerty-273

Meukposter

ChojinZ schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:49:
Ligt denk ik toch wat genuanceerder. Techniek kan je leren, sociale vaardigheden heb je vaak al vanuit je zelf en zijn heel lastig aan te leren.
Ik denk dan ook dat het makkelijker is om een maatschappelijk werker om te scholen naar Linux beheerder dan een Linux beheerder omscholen naar maatschappelijk werker. ;)
Ik denk het niet, zelf sociale vaardigheden hebben en in de praktijk toepassen is totaal iets anders dan wat een maatschappelijk werker doet. Dat is ook omgoten in vastgestelde profielen, kaders, functies, etc. etc. etc. Jij kan best sociaal totaal onhandig, maar nog steeds een goede maatschappelijk werker zijn.

(dan zeg ik dus niet dat het makkelijker is om een Linux beheerder te worden he :P)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:49
Geen werkervaring = geen mogelijkheid om een hoger salaris te bedingen. Zorgorganisaties hebben ze hand op de knip en je hebt geen onderhandelingspositie. Als ze een ervaren gezinswerker vragen en je hebt een x aantal jaren ervaring dan kun je het ergens over hebben. Nu helaas (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 904103

MaartenBW schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:36:
[...]

Die bijles is gewoon wit. :? En het is inderdaad geen voltijdsbaan, maar dat is de baan in de OP ook niet. :?

Het lijkt eerder alsof jij maar wat aan het spuien bent. ±12.50 bruto is ±2.50 boven het bruto minimumloon. In combinatie met de uren is dat gewoon geen vetpot.

Verder zijn uurtarieven voor maatschappelijk werk die aan de klant gerekend worden soms wel 60 euro per uur. Bijvoorbeeld voor begeleid zelfstandig wonen etc. Dus nee, heel gul is het allemaal niet als je als werknemer daar maar 12.50 (+ premies) van ontvangt.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 904103 op 03-05-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
TS is net als ik starter op de arbeidsmarkt. Net van school en beginnen aan een beroep/carrière. Gezondheidzorg is geen goudmijn als je dat soms denkt. Dat merk ik nu zelf als wijkverpleegkundige. Je moet echt geduld hebben. Je moet even nazoeken in welke fwg en trede je zit. Dan weet je exact hoeveel rek er in zit qua groei.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Pagina: 1