KPN Kabel internet blijft disconnecten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Sinds kort heb ik een probleempje met mijn bekabelde connectie van KPN.
Ik zit af en toe is een avondje lekker op teamspeak met mensen te praten en gezellig een avondje gamen. Ineens hoor ik niemand meer, en zie ik een kruisje bij het icoontje van het bekabelde internet staan.
Eerst gebeurde het 1 keer per week, maar nu gebeurt het soms wel 1 tot 4 keer per dag.

Heeft iemand hier al wel eens eerder problemen mee gehad? Zo ja, wat heb je toen gedaan om het op te lossen? Want het begint me nu zo langzamerhand op mijn zenuwen te werken.

Een paar puntjes:
- Ik ben de enige die op kabel zit
- Wifi heeft er geen last van
- Zodra ik een andere kabel probeer heb ik er nog last van

Groet,
Daan

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2017 09:17 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 15-05-2017 11:59)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dus, je ziet een kruisje rechts onder in beeld? Dat betekent alleen maar dat de verbinding naar de eerst volgende 'hop' plat ligt.
Wat zit er aan het uiteinde van de kabel, gerekend van je PC? Is dat je modem? Of zit er nog een switch tussen, of b.v. een Powerline set ofzo?

Als de kabel linea recta van modem naar PC gaat, zonder tussenstops, dan kunnen het twee dingen zijn.
- De netwerkkaart in je PC is raar aan het doen. Installeer de drivers eens opnieuw.. Helpt dat niet, prik dan eens een losse netwerkkaart of een USB netwerk adapter in je PC (laatste is voor een paar euro op de kop te tikken bij b.v. Action)
- De modem heeft issues. Geef het ding eens een fabrieks-reset en probeer het nog eens.

Helpt bovenstaande niet, dan is het vermoedelijk een groter issue met de modem en is het te adviseren om KPN even te bellen.
ExilaaHH schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:18:
Ik heb vergelijkbare problemen ondervonden bij KPN, ik had daarbij wel glasvezel, dit lees ik niet terug in je verhaal.

Het probleem zat hem bij ons in een te zwak signaal vanuit het kastje waar de glasvezel binnenkomt (zo'n mooie witte doos) na vervanging hiervan is het probleem verholpen. Het onthouden van de tijdstippen waarop de problemen voorkomen en te bellen met KPN kan je helpen het probleem te verhelpen.

Persoonlijk denk ik dus dat je modem of je glasvezel kastje verrot is
Defineer vergelijkbaar eens. Wegvallende internet verbinding is nogal 'globaal' beschreven. ;)
In dit geval is het probleem niet in eerste instantie een aansluiting naar buiten toe vanaf modem naar b.v. een glasvezelterminator of ADSL lijn. Als dat het geval was, dan had er geen rood kruisje met 'kabel ontkoppeld' rechts onder in beeld gestaan, maar een geel driehoekje met 'beperkte verbinding'.
Als de verbinding naar buiten ná het modem er uit klapt, heeft je PC namelijk nog wel verbinding met de modem die gedetecteerd wordt en krijgt netjes een IP adres van de DHCP.

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 03-05-2017 09:31 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:29

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik mis nog een aantal standaard oplossingen in je openingspost, op Tweakers is het namelijk wel de bedoeling om eerst zelf wat te proberen. Daarnaast is het voor ons handig om zoveel mogelijk informatie te delen. Want op deze manier kunnen we er niet zoveel mee.

Dus een aantal vragen:
- Heb je dit probleem ook met andere laptops?
- Heb je al een andere kabel geprobeerd?
- Wat voor apparatuur gebruik je allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 09:54
Ik heb vergelijkbare problemen ondervonden bij KPN, ik had daarbij wel glasvezel, dit lees ik niet terug in je verhaal.

Het probleem zat hem bij ons in een te zwak signaal vanuit het kastje waar de glasvezel binnenkomt (zo'n mooie witte doos) na vervanging hiervan is het probleem verholpen. Het onthouden van de tijdstippen waarop de problemen voorkomen en te bellen met KPN kan je helpen het probleem te verhelpen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dus, je ziet een kruisje rechts onder in beeld? Dat betekent alleen maar dat de verbinding naar de eerst volgende 'hop' plat ligt.
Wat zit er aan het uiteinde van de kabel, gerekend van je PC? Is dat je modem? Of zit er nog een switch tussen, of b.v. een Powerline set ofzo?

Als de kabel linea recta van modem naar PC gaat, zonder tussenstops, dan kunnen het twee dingen zijn.
- De netwerkkaart in je PC is raar aan het doen. Installeer de drivers eens opnieuw.. Helpt dat niet, prik dan eens een losse netwerkkaart of een USB netwerk adapter in je PC (laatste is voor een paar euro op de kop te tikken bij b.v. Action)
- De modem heeft issues. Geef het ding eens een fabrieks-reset en probeer het nog eens.

Helpt bovenstaande niet, dan is het vermoedelijk een groter issue met de modem en is het te adviseren om KPN even te bellen.
ExilaaHH schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:18:

Defineer vergelijkbaar eens. Wegvallende internet verbinding is nogal 'globaal' beschreven. ;)
In dit geval is het probleem niet in eerste instantie een aansluiting naar buiten toe vanaf modem naar b.v. een glasvezelterminator of ADSL lijn. Als dat het geval was, dan had er geen rood kruisje met 'kabel ontkoppeld' rechts onder in beeld gestaan, maar een geel driehoekje met 'beperkte verbinding'.
Als de verbinding naar buiten ná het modem er uit klapt, heeft je PC namelijk nog wel verbinding met de modem die gedetecteerd wordt en krijgt netjes een IP adres van de DHCP.

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 03-05-2017 09:31 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?