Dell prijsverschil consumenten en bedrijven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Topicstarter
Heb al tijdje een oogje op de een Dell XPS 15 (9560), nou is mij het volgende opgevallen op de Dell site. De prijzen van de XPS 15 voor consumenten en bedrijven komen niet overeen, de XPS 15 onder de bedrijven categorie is 200 a 250 euro duurder terwijl de specs (op het oog) hetzelfde zijn. Voor de duidelijkheid ik wil de laptop bestellen via een B.V. en administratief maakt het dus uit vanuit welk potje het geld komt.

Als je via de consumenten optie de site in komt krijg je een reeks aan XPS 15's te zien, als je er dan daadwerkelijk eentje wil kopen dan heb je heel weinig opties. Eigenlijk alleen maar opties voor software en support.

Als je via de bedrijven optie de site in komt en een XPS 15 selecteert dan krijg je een hoop meer opties. Veelal gaat het om extra accessoires maar ook kan je dingen als herstelmedia erbij bestellen (super handig) en kan je er een vingerafdrukscanner erbij doen voor een paar tientjes (ook handig, waarom de consumenten versie dit niet heeft snap ik niet).

Als ik dan de prijs van (bijv.) de duurste laptop in de reeks pak dan is die 2499 incl. bij consumenten en 2767 incl. bij de bedrijven site.

Toen ik dat ontdekte stond ik een beetje versteld, een verschil van 10% is niet niks. Toen dacht ik bij mijzelf: "misschien is er een verschil in de garantie en service voorwaarden", dus heb ik die maar even bekeken en ook daar kon ik geen verschil detecteren. Alleen de benaming verschilt ietjes maar de tekst van de voorwaarden zijn hetzelfde.

Op de consumenten site heet de optie: "1 jaar Premium Support met Onsite".
Op de bedrijven site heet de optie: "1 jaar ProSupport en Next Business Day On-Site Service"

Je zou dus zeggen dat er een verschil is tussen Premium en ProSupport, de Pro versie heeft sowieso Next Business Day onsite. De upgrade naar meer jaren kosten op beide sites hetzelfde, dat is ook nogal raar aangezien je zou zeggen dat de ProSupport sowieso duurder zou zijn en dus een upgrade naar meer jaren dus ook. De upgrade naar meer jaren kost hetzelfde waardoor het veilig is om te stellen dat de basis prijs van 1 jaar hetzelfde is. Of je nou Premium of ProSupport hebt, de eindprijs zou hetzelfde moeten zijn.

Maar goed verder, op zowel de consumenten en bedrijven site staat de volgende tekst bij de service opties:
Na lokale kantooruren is er alleen Engelssprekende ondersteuning beschikbaar. Als het probleem niet kan worden opgelost op afstand, zal er een monteur of onderdeel naar u toe worden gestuurd. De reactietijd op locatie kan afwijken, afhankelijk van de geografische locatie van het product. De services van Dell hebben geen invloed op de wettelijke rechten van de klant. Op de service zijn de Algemene voorwaarden van toepassing, die u hier kunt vinden.

Meer informatie
Als je op hier klikt op beide sites kom je op dezelfde pagina terecht. Dat is nogal raar, vooral omdat je vanaf de bedrijven site terecht komt op een URL waar letterlijk "terms-of-sale-consumer-service-contracts" in staat. Dat wil dus zeggen dat de garantie en service voorwaarden voor beide bestellingen hetzelfde zijn.

Als je op "meer informatie" klikt wordt het nog bonter. Je komt dan terecht op een pagina van de Belgische site. Op dit pagina wordt er niet meer gesproken over "Next Business Day" maar over "Onsite service na diagnose op afstand binnen 1-2 werkdagen".

Dus ik kan in de prijs nog in de voorwaarden van de garantie- en serviceopties detecteren wat een verschil van 250 euro zou gerechtvaardigden.

Toen ben ik maar eens gaan kijken naar de algemene voorwaarden en daar wordt het echt leuk. De consumenten site is zeer kort maar wel duidelijk. De bedrijven site kan ik de voorwaarden niet vinden, de link is dood. Als je onderaan de pagina onder het kopje "Juridisch" op "Algemene voorwaarden" klikt, dan onder "Commerciële en publieke sector" op "Garanties" klikt kom je op een pagina uit met een korte melding dat je door moet klikken naar de "Zakelijke Verkoopsvoorwaarden". Als je door klikt naar die pagina dan krijg je een dikke vette 404.

Ik heb Dell gebeld met deze vragen maar ik kwam er maar niet uit omdat je dan steeds wordt doorgeschakeld tussen twee afdelingen. Het enige wat ik uit de gesprekken kon halen is dat de afdeling voor bedrijven op een bepaalde manier betere opties biedt (maar die opties zijn nergens gedefinieerd) en daardoor ook duurder zou zijn. Dat de link naar de zakelijke voorwaarden niet werkt is door meerdere mensen genoteerd, maar of ze er iets mee doen weet ik niet.

Nou is mijn vraag dus, wat zijn de ervaringen hiermee? Is het daadwerkelijk zo dat je betere service krijgt en zo ja is die service een extra 10% waard? Waar kan ik de voorwaarden van die extra service vinden?

Of is dit gewoon een glitch in het prijzen beleid van Dell en kan ik net zo goed privé bestellen en die 250 euro in mijn eigen zak steken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:11
De garantie afhandeling van Dell bij consumenten en bij bedrijven heb ik inmiddels meermaals mogen meemaken. Bij beide zijn ze eigenlijk gewoon goed en snel. Hierbij geld echter wel de voorwaarde dat je extra garantie hebt. Heb je als consument niet de extra garantie dan kunnen ze iets gaan mopperen maar zolang het in de normale garantie periode is helpen ze je wel.

De 250 euro verschil is een aardig bedrag. Als consument kopen en dan als bedrijf overkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
"Goed" is ook weer zo'n subjectief woord. Wat goed is eigenlijk afhankelijk van de basis die je op papier zet, hoe Dell ermee omgaat en hoe die basis zich verhoudt tegenover de marktwaarde.

Bijv. als er op papier staat dat ze binnen een week fouten repareren en de prijs van laptop is zeer aantrekkelijk, maar ze krijgen het voor elkaar om hem binnen een dag te repareren dan is het goed.

Tegenovergestelde, als ze zeggen dat hij de volgende dag wordt gerepareerd, je betaalt voor die extra service en ze repareren ze hem ook de volgende dag dan is dat gewoon de verwachting.

Toegegeven, in alle jaren dat ik computers heb gekocht heb ik maar 1x echt service nodig gehad. Dat was een kapotte CD-ROM drive welke toevallig ook onder Dell's volgende dag garantie viel.

De kans (zeker als tweaker die zichzelf kan redden) dat je service of garantie nodig hebt is zeer klein tegenwoordig maar als je het nodig hebt en je betaalt er 10% meer voor dan wil je natuurlijk wel het fijne ervan weten.

Als er een beduidend verschil zit tussen Premium en ProSupport dan wil ik dat wel overwegen alleen dan moet het wel duidelijk zijn wat dat verschil is.

Ik heb onderhand wel 1 verschil ontdekt wat een deel van het prijsverschil verklaart. De consumenten versie heeft Windows 10 Home terwijl de bedrijven versie Windows 10 Pro heeft. Ik mag ervan uitgaan dat de Pro versie duurder is maar hoeveel duurder is lastig te bepalen aangezien de OEM prijzen ver uitelkaar lopen. Op sommige sites (bijv. bol.com) krijgen ze het zelfs voor elkaar om de Home en Pro versie dezelfde prijs te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-05 22:12

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Gedeelte voor bedrijven is toch exclusief 21% btw?

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426269

Ik vind het al sinds het allerbegin een belachelijk onderscheid wat Dell maakt tussen de zogenaamde particulieren of bedrijven. En al helemaal dat er dan prijsverschil is tussen dezelfde producten.

Ook heel erg vreemd dat ik een Latitude alleen kan zien en kopen als ik onder het bedrijvenkopje erin ga.

Dat business support zou gewoon een extra optie moeten zijn. En een keuze voor Windows 10 Home of Pro. Dan ben je er ook. En hoef je geen 2 versies van dezelfde producten te gaan bijhouden.

@MedionAkoya Ja, bedrijven is ex 21% btw. Tel je dat erbij op, dan kom je veel hoger uit dan op het 'plebs' oftewel normale 'consumenten' gedeelte. Want daarop zit ook gewoon 21% btw,maar die zit er al bij in. En bij zakelijk heb je ook nog eens minder rechten (geen koop op afstand).

Erg vreemd. Waarom niet gewoon zoals bij de rest van alle webwinkels, gewoon een bedrijfsnaam veldje erbij wat je kan invullen? Klaar. Dit is alleen maar geldklopperij. Ik bestel trouwens zelf altijd mijn zakelijke producten prive (want meer rechten zoals herroepingsrecht, zonder reden retour binnen 14 dagen), maar bij mij maakt het niet uit want ik heb een eenmanszaak en dat is ook een natuurlijkpersoon. Een BV is een rechtspersoon. Als ik een BV had zou ik het doen zoals @Cave_Boy zegt, als consument kopen en gewoon de bon aan de BV doorpasen.

Zelfde als bijvoorbeeld bij Ziggo. Dan heb je voor prive alles-in-1 voor 46 euro incl btw, en bij zakelijk mkb is alles-in-1 vanaf 45 euro excl btw oftewel 54,45 per maand. Is toch aardig wat duurder. Scheelt bijna 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 426269 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:49:

Erg vreemd. Waarom niet gewoon zoals bij de rest van alle webwinkels, gewoon een bedrijfsnaam veldje erbij wat je kan invullen?
Nou dan even snel een off-topicje dan. Dat is iets waar je mee moet oppassen want veel webshops houden er dan wel degelijk B2B voorwaarden op na terwijl het niks in de prijs scheelt (dat is pas echt geldklopperij). Zo is het mij overkomen dat ik iets via 4Launch prive had besteld maar ik wilde het op mijn bedrijf laten bezorgen. Ik had een extra adresveld nodig voor de bedrijfsnaam dus ik klikt op zakelijk. Na het ontvangst wilde ik het product terug sturen want het voldeed helemaal niet, maar 4Launch deed daar dus echt moelijk over. Dat je een vinkje "zakelijk" zet (zonder BTW of KVK nr in te vullen, dat kon toen nog) is voor hun dus blijkbaar reden genoeg om B2B voorwaarden te gebruiken zonder dat je daar voor wordt gewaarschuwd. Na veel heen en weer en bellen (voornamelijk dat ik meerdere malen hun erop heb gewezen wat de situatie is, dat zij absoluut niks zeggen in hun voorwaarden over B2B en dat het ook niks scheelt in de prijs) hebben ze het uiteindelijk terug genomen met de melding dat ik maar vanaf nu moest opletten.

Sindsdien hebben ze bij 4Launch duidelijke B2B voorwaarden op hun site gepubliceerd maar ze zeggen er niet bij dat als je "zakelijk" selecteert dat er andere voorwaarden van toepassingen zijn. Na deze ervaring heb ik andere sites er ook op nagekeken en inderdaad veel sites houden er B2B voorwaarden op na als je "zakelijk" selecteert, maar dit wordt niet uitdrukkelijk vermeld. Vooral dat veel webshops het opgeven van een KVK en BTWnr niet verplicht stellen is zeer verwarrend, als ik verplicht die twee moet invullen dan ga ik wel even 2x nadenken.

Echt een vies truukje als je het mij vraagt want als ik als bedrijf een hoop dingen niet krijg die een consument wel krijgt dan wil ik dat terug zien in de prijs.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 04-05-2017 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 00:23:
[...]
Nou dan even snel een off-topicje dan. Dat is iets waar je mee moet oppassen want veel webshops houden er dan wel degelijk B2B voorwaarden op na terwijl het niks in de prijs scheelt (dat is pas echt geldklopperij)
...
Echt een vies truukje als je het mij vraagt want als ik als bedrijf een hoop dingen niet krijg die een consument wel krijgt dan wil ik dat terug zien in de prijs.
Ja, dan bestel je dus zakelijk i.p.v. als consument. Ik ga ervan uit dat iemand begrijpt dat wanneer hij daar een bedrijfsnaam invult, dat het dan een zakelijke bestelling wordt, met minder rechten. Dat zei ik ook nog in mijn bericht. Daarom zou ik zelf ook nooit dat vinkje 'zakelijk' aanklikken of een bedrijfsnaam invullen. Want het is duurder en je hebt minder rechten. Bestel je zakelijk, dan hoppa, toedeledokie herroepingsrecht en toedeledokie 2 jaar wettelijke garantie, en dan krijg je maar 1 jaar garantie.

Consumenten zijn nou eenmaal bij wet beter beschermd. Bij bedrijven gaan ze er blijkbaar vanuit dat die het zelf iets beter kunnen uitzoeken en iets minder rechten nodig hebben. Ik denk niet dat veel, maar dat alle webshops B2B voorwaarden hanteren als je zakelijk bestelt. Dus inderdaad een beetje oppassen hoe je bestelt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 426269 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 01:12:
[...]

Ja, dan bestel je dus zakelijk i.p.v. als consument. Ik ga ervan uit dat iemand begrijpt dat wanneer hij daar een bedrijfsnaam invult, dat het dan een zakelijke bestelling wordt, met minder rechten. Dat zei ik ook nog in mijn bericht. Daarom zou ik zelf ook nooit dat vinkje 'zakelijk' aanklikken of een bedrijfsnaam invullen. Want het is duurder en je hebt minder rechten. Bestel je zakelijk, dan hoppa, toedeledokie herroepingsrecht en toedeledokie 2 jaar wettelijke garantie, en dan krijg je maar 1 jaar garantie.

Consumenten zijn nou eenmaal bij wet beter beschermd. Bij bedrijven gaan ze er blijkbaar vanuit dat die het zelf iets beter kunnen uitzoeken en iets minder rechten nodig hebben. Ik denk niet dat veel, maar dat alle webshops B2B voorwaarden hanteren als je zakelijk bestelt. Dus inderdaad een beetje oppassen hoe je bestelt ja.
Dat is nou juist het hele punt. Consumenten zijn over het algemeen beter beschermd wat voor de verkoper meer risico's en werk oplevert, dus zijn de prijzen duurder. Als bedrijf heb je dat niet dus mag het ook terug komen in de prijs. Dat is ook de reden waarom je als bedrijf goedkoper kan inkopen bij een groothandel. Als je als webshop B2B voorwaarden toepast en dat niet terug laat komen in de prijs dan is dat gewoon geldklopperij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 01:15:
[...]
Dat is nou juist het hele punt. Consumenten zijn over het algemeen beter beschermd wat voor de verkoper meer risico's en werk oplevert, dus zijn de prijzen duurder. Als bedrijf heb je dat niet dus mag het ook terug komen in de prijs. Dat is ook de reden waarom je als bedrijf goedkoper kan inkopen bij een groothandel. Als je als webshop B2B voorwaarden toepast en dat niet terug laat komen in de prijs dan is dat gewoon geldklopperij.
Ja okee, daar zit wat in.Vroeger heb ik dat inderdaad wel eens gezien/meegemaakt ja, maar dat was nog voor de eeuwwisseling zo uit mijn hoofd. Daarna heb ik het eigenlijk niet meer gemerkt. Als je naar KPN, Ziggo of Dell kijkt, dan is het juist alleen maar (veel) duurder voor B2B.

Zo, ook nog aan het werk? :) Lekker knallen als zelfstandige/eigenaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
@Anoniem: 105188 Dell moet je zakelijk niet via de website kopen, dat moet je telefonisch doen bij je contactpersoon dan heb je dat verschil er zo uit positief uit in korting.

Maar als ik jou zo hoor zou ik gewoon niet bij Dell bestellen, je behoort niet echt tot hun klantengroep.
Dell richt zich op de zakelijke markt waarbij tijd belangrijker is als geld, daarom krijg je bij zakelijk ook standaard 1 jaar Next Business Day terwijl die termijn bij consumenten niet hard gespecificeerd is (het kan 1 dag zijn, maar het kan ook 3 dagen zijn).

Zo zit er ook wel degelijk een verschil tussen Premium en Pro-support. In wezen kan iedereen die een script kan lezen op Premium support komen te werken terwijl je kennis nodig hebt om op Pro-support te gaan werken. Dit uit zich dan ook in het feit dat Pro-support veel sneller calls moet afhandelen en beslissingen moet nemen terwijl Premium support je gewoon eerst het complete script laat uitvoeren.
Wederom, tijd is geld.

Dell bekijkt het dan ook niet alszijnde dat je 10% meer moet betalen, dat is redelijk irrelevant, hoeveel productieverlies / verlies in het algemeen leidt jij als zakelijk persoon als jouw laptop 1 week niet werkt vs 1 dag niet werkt.
Heb jij in dat tijdsverschil geen 200 euro verlies ergens dan moet je gewoon voor de consumenten versie gaan, heb jij meer als 200 euro verlies omdat je gewoon klanten geen antwoorden kan geven etc dan is het die 200 euro gewoon waard. Zo bekijkt Dell het althans.

En sowieso zit Dell ook niet echt te wachten op losse zakelijke bestellingen, het kan wel maar het is niet hun directe doelgroep, de kans op gezeur is simpelweg te groot. Ze zitten meer te wachten op de zakelijke bestellingen die gewoon minimaal per 50 gaan en waarbij je gewoon een account-manager hebt die je zo 20/30% korting geeft op de website prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gomez12 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 02:04:
@Anoniem: 105188 Dell moet je zakelijk niet via de website kopen, dat moet je telefonisch doen bij je contactpersoon dan heb je dat verschil er zo uit positief uit in korting.

Maar als ik jou zo hoor zou ik gewoon niet bij Dell bestellen, je behoort niet echt tot hun klantengroep.
Dell richt zich op de zakelijke markt waarbij tijd belangrijker is als geld.
Wat je nu zegt is behoorlijke onzin. Volgens mij begrijp jij niet zo goed hoe een MKB in elkaar steekt en wat nou precies mijn vraag is.

Ten eerste, zoals ik in de topicstart al zei, ik heb ze gebeld met een paar specifieke vragen. Voornamelijk wat het verschil is tussen Premium en ProSupport want (zoals ik ook al eerder zei) kan ik uit de teksten op de website geen verschil opmaken. Tijdens dat gesprek hebben ze mij geen korting aangeboden.

Ten tweede, als ze MKB niet als klant willen, waarom de optie aanbieden via een site? Maar daarnaast zou ik als MKB geen spullen kunnen kopen bij Dell en een specificeerde factuur erbij kunnen krijgen?

De situatie die jij schets is van toepassing op grote klanten, corporaties en overheid. Daar werken ze inderdaad met accountmanagers, trainingen en direct support lijntjes.

Mijn specifieke vraag is wat nou exact het verschil is tussen Premium en ProSupport, niet if ik daar wat aan heb en of mijn tijd geld waard is. Als ik iets krijg bij het ProSupport pakket wat van waarde kan zijn voor mij en voor mijn bedrijf dan ben ik zeker bereid om daarvoor te betalen maar dan moet het wel duidelijk zijn waar ik voor betaal.

Ten tweede betwijfel ik of het prijsverschil wel komt van een verschil in support. Zoals ik al aangaf de verlengingen van ProSupport en Premium zijn even duur. Dat bevestigd nogmaals mijn vermoeden dat Premium en ProSupport een en hetzelfde zijn. In de situatie die jij schetst zou een verlenging in ProSupport duurder moeten zijn.

Wat ik dan zo jammer vind is dat blijkbaar niemand (ook Dell zelf niet) kan wijzen op de exacte voorwaarden van Premium en ProSupport. Zoals ik al boven aangaf, bij de benaming van ProSupport spreekt men over next bussines day (iets waar ik zeker voor wil betalen), maar als ik dan door klik dan is dat ineens 1 a 2 dagen geworden (hetzelfde als Premium).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Anoniem: 105188 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 06:17:
[...]
Ten eerste, zoals ik in de topicstart al zei, ik heb ze gebeld met een paar specifieke vragen. Voornamelijk wat het verschil is tussen Premium en ProSupport want (zoals ik ook al eerder zei) kan ik uit de teksten op de website geen verschil opmaken. Tijdens dat gesprek hebben ze mij geen korting aangeboden.
Hoe kom je erbij dat ze aan elke vragensteller korting zouden geven?
De situatie die jij schets is van toepassing op grote klanten, corporaties en overheid. Daar werken ze inderdaad met accountmanagers, trainingen en direct support lijntjes.
Het merendeel van het MKB werkt op exact dezelfde manier. Om het even in exacte termen te zeggen dan : Dell is wel geïnteresseerd in de M die krijgen een vaste account-manager, de K krijgen een half-vaste account manager omdat die nogal snel weer weg zijn, alleen de micro tja die hebben geen accountmanager.
Mijn specifieke vraag is wat nou exact het verschil is tussen Premium en ProSupport, niet if ik daar wat aan heb en of mijn tijd geld waard is. Als ik iets krijg bij het ProSupport pakket wat van waarde kan zijn voor mij en voor mijn bedrijf dan ben ik zeker bereid om daarvoor te betalen maar dan moet het wel duidelijk zijn waar ik voor betaal.
Waar je deels voor betaald zijn garanties dat je je tijd niet verspild. Alleen dat valt niet echt op papier vast te leggen want dat is ook afhankelijk van de klant.
Ten tweede betwijfel ik of het prijsverschil wel komt van een verschil in support. Zoals ik al aangaf de verlengingen van ProSupport en Premium zijn even duur. Dat bevestigd nogmaals mijn vermoeden dat Premium en ProSupport een en hetzelfde zijn. In de situatie die jij schetst zou een verlenging in ProSupport duurder moeten zijn.
Tja, ik vertel je hoe het zit alszijnde ex-werknemer van die toko, maar jij vermoed dat het anders is. Dan houdt het wel zo ongeveer op.
Wat ik dan zo jammer vind is dat blijkbaar niemand (ook Dell zelf niet) kan wijzen op de exacte voorwaarden van Premium en ProSupport. Zoals ik al boven aangaf, bij de benaming van ProSupport spreekt men over next bussines day (iets waar ik zeker voor wil betalen), maar als ik dan door klik dan is dat ineens 1 a 2 dagen geworden (hetzelfde als Premium).
Je moet door de marketing heenlezen...

Premium support in het kort :
http://www.dell.com/learn...ices/dell-premium-support
Pro support in het kort :
http://www.dell.com/learn...prosupport-for-enterprise

En dan zie je bij premium dus niet staan onsite binnen 2 dagen... Maar "Onsite service na diagnose op afstand binnen 1-2 werkdagen" en dan is kan je dus eerst 2 dagen door de telefonische support het bos ingestuurd worden, daarnaast zijn die 1-2 dagen alleen als het onderdeel in hun magazijn voorhanden is (waar je bij pro-support je ook nog de bulk krijgt die op 4-8 uur ligt en dat scheelt best wel als je voor de duurdere modellen gaat die minder hard verkopen)
Zo heb je bij pro ook noodverzending ipv ptt verzending, dat maakt ook nog heel veel uit.

Kijk, uiteindelijk is het aan jezelf. Ik hanteer altijd als handvat : Servers minimaal ProSupport / eigenlijk standaard ProSupport Plus maar dat is eigenlijk alleen voor de 4-8 uur en het zelf prio 1 kunnen geven.

Maar op laptops en pc's vind ik eigenlijk zelfs premium al redelijke overkill. Voor een kleine 400 euro heb ik binnen een uur een nieuwe rammelkast bij de mediamarkt gehaald die heel wat langzamer is en wat minder chique etc maar waar ik wel je documenten op kan zetten voor die week dat je je dell laptop kwijt bent.

Alleen alles hangt of staat met de grootte van je bedrijf, wij hanteren als semi-beleid dat er voor elke 25 pc's er 1 extra wordt besteld om in de opslag te gooien om in theorie next-business-hour te kunnen bieden tegen een 4% opslag.
Maar ik ken ook genoeg ZZP'ers die gewoon gaan voor het risico dat ze maar bij 1 op de 4 laptops gebruik hoeven te maken van die garantie en dan is een rammelbakje van 400 euro goedkoper dan 4x 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gomez12 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:40:
[...]

Hoe kom je erbij dat ze aan elke vragensteller korting zouden geven?
Dat is wat jij zei:
dat moet je telefonisch doen bij je contactpersoon dan heb je dat verschil er zo uit positief uit in korting.
Het merendeel van het MKB werkt op exact dezelfde manier. Om het even in exacte termen te zeggen dan : Dell is wel geïnteresseerd in de M die krijgen een vaste account-manager, de K krijgen een half-vaste account manager omdat die nogal snel weer weg zijn, alleen de micro tja die hebben geen accountmanager.
Met ongeveer 180 vaste werknemers en nog een hoop oproepkrachten zijn we wel "M" genoeg neem ik aan, volgnes het CBS zitten we eigenlijk tegen corporatie aan. Ik heb wel vaker zaken met ze gedaan hoor, alleen nu wil ik gewoon 1 laptop bestellen.
Waar je deels voor betaald zijn garanties dat je je tijd niet verspild. Alleen dat valt niet echt op papier vast te leggen want dat is ook afhankelijk van de klant.
Dat is exact op papier te zetten. Een hoop "if this... then that... if not then that" gevallen en nog een algemene bepaling waarmee je ongedefinieerde gevallen afvangt. Het werkt heel makkelijk, wat er staat is wat je krijgt, wat Dell belooft heb je in de praktijk helemaal niks aan.
Tja, ik vertel je hoe het zit alszijnde ex-werknemer van die toko, maar jij vermoed dat het anders is. Dan houdt het wel zo ongeveer op.
Tja, als ik iedereen op internet moet geloven. Wat ik hier boven heb geschreven is weer van toepassing. Ik hoef jou helemaal niet te geloven, ik hoef alleen maar te kijken wat er op papier is gedefinieerd. Wat er staat is wat je krijgt, dat is waar ik Dell aan kan houden. Voor de rest kunnen ze mooie praatjes hebben maar daar heb ik niks aan.
Je moet door de marketing heenlezen...
(KNIP)
Kijk je schrijft nu zelf een hoop bepalingen die ik nergens bij Dell terug kan vinden. Het is dus helemaal niet zo moeilijk om het op papier te zetten blijkbaar. Aangezien jij een ex-medewerker van hun bent zal je waarschijnlijk nog wel lijntjes bij hun hebben. Kan je niet even voor me navragen of iemand een model contract heeft liggen ofzo?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 04-05-2017 16:31 ]

Pagina: 1