Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-06 08:55
Beste Tweakers.

Voor mijn nieuwe setup ben ik van plan om een tweede GTX 970 toe te voegen aan mijn setup:
(3, 2560x1440P monitoren op 100HZ)

Nu kwam ik toevallig iets nieuws tegen. De Nvidia HB Bridge!

Na wat research ben ik achter deze dingen gekomen:

De HB bridge stuurt data op 650MHZ tegenover de 400MHZ van een standaard SLI bridge.
De HB bridge ondersteunt 1000, 900 en 700 series kaarten.
De HB bridge lijkt alleen meer benoemings-waardige performance te leveren op 4/5K, Alleen ligt dit ook sterk van de game af.

Op het internet kan ik weinig informatie hierover vinden. Sommige claimen dat het "High Bandwith" aspect het alleen doet op 1000x series kaarten terwijl anderen weer claimen dat er toch een performance verschil in zit, en dit mogelijk kan afhangen van de drivers.

Mijn vraag is nu. Zou de Nvidia HB Bridge een goede koop zal zijn en daadwerkelijk betere performance zal geven op een resolutie van 7680x4320 met GTX 970 SLI, of zou een standaard SLI bridge hetzelfde doen (en mij flink wat centjes besparen ;) )

Bronnen:
http://www.geforce.com/hardware/technology/sli/bridges
https://www.reddit.com/r/...hb_sli_bridges900_series/

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:44

D4NG3R

kiwi

:)

Vanwaar de tweede 970 though? Daarmee ga je niet gamen op de in de TS genoemde resoluties. Dan mag je al snel denken aan een Titan X / 1080Ti.

Edit: Zelfs een 1080 is al sneller dan een 970SLI setje, en die houd het al nauwelijks uit op die resoluties zonder de settings een aardig eind terug te schroeven.

[ Voor 64% gewijzigd door D4NG3R op 03-05-2017 01:04 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
D4NG3R schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 01:01:
Vanwaar de tweede 970 though? Daarmee ga je niet gamen op de in de TS genoemde resoluties, en zonder te gamen moet de 970 die resoluties prima aan kunnen.
De monitoren die ik gebruik zijn de Qnix DP2710's Deze hebben slecht een enkele DVI ingang en de GTX 970 heeft slechts twee DVI poorten. Dit leek me de beste optie vergeleken met een dure adapter die mogelijk niet goed werkt.

Met deze setup verwacht ik ook niet Witcher 3 op Ultra te spelen op de genoemde resolutie. Ik wou de setup gebruiken voor casual gamen/oudere titels en gewoon lekker veel monitor om mee te werken. En als iets simpels als de SLI bridge toch een verschil kan maken leek mij het de investering waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:44

D4NG3R

kiwi

:)

Heb je al eens overwogen om je huidige 970 te verkopen en voor een wat krachtigere kaart uit de 1000 serie te gaan? Eventueel kan je ook eens kijken hoe het met een HDMI > DVI-D blokje gaat.

Daarnaast was het niet handig om voor monitoren te gaan welke enkel DVI-D ondersteunen, een toch al verouderde aansluiting welke steeds meer vervangen word door HDMI en/of DisplayPort. Maar dat is mosterd na de maaltijd waar je nu niet veel meer aan hebt. :/

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
D4NG3R schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 01:13:
Heb je al eens overwogen om je huidige 970 te verkopen en voor een wat krachtigere kaart uit de 1000 serie te gaan? Eventueel kan je ook eens kijken hoe het met een HDMI > DVI-D blokje gaat.

Daarnaast was het niet handig om voor monitoren te gaan welke enkel DVI-D ondersteunen, een toch al verouderde aansluiting welke steeds meer vervangen word door HDMI en/of DisplayPort. Maar dat is mosterd na de maaltijd waar je nu niet veel meer aan hebt. :/
Ik heb al vele dingen geprobeerd om de monitoren met een simpel blokje/adaptertje aan de praat te krijgen, helaas nog geen succes mee gehad. De reden waarom ik mezelf benadeel met slechts 1 DVI poort is omdat een vergelijkbare monitor van bijvoorbeeld Asus (IPS, 100+ Hz 1440P) die wel HDMI etc.. heeft dik 500 euro kost. Alle drie de schermen die ik nu heb hebben me ongeveer hetzelfde gekost dus vond ik het nadeel van slechts 1 DVI poort het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:36
Kun je wat meer delen over 'je nieuew setup'? In SLI investeren wil je niet op dit moment. Dit heeft te maken met de manier hoe de meeste games tegenwoordig omgaan met het renderen van spellen en hier kunnen zowel SLI als CFX slecht mee omgaan. Je zult beide kaarten dus zelden benutten.

Je resolutie klopt overigens niet volgens mij... Je hebt of 7680x1440 of 4320x2560.

[ Voor 18% gewijzigd door Paprika op 03-05-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
Paprika schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:42:
Kun je wat meer delen over 'je nieuew setup'? In SLI investeren wil je niet op dit moment. Dit heeft te maken met de manier hoe de meeste games tegenwoordig omgaan met het renderen van spellen en hier kunnen zowel SLI als CFX slecht mee omgaan. Je zult beide kaarten dus zelden benutten.

Je resolutie klopt overigens niet volgens mij... Je hebt of 7680x1440 of 4320x2560.
Resolutie klopt inderdaad niet ja, het is 7680x1440. Zoals ik al eerder zij maak ik deze setup puur voor een mix van gamen en kunnen werken op drie monitoren tegelijk. Op dit moment is SLI inderdaad nog steeds niet echt een super goede keuze maar het is de enigste keuze waardoor ik weet om de 3 monitoren aan de praat te krijgen aangezien er geen enkele moderne videokaart is met 3 DVI uitgangen.

Mijn doel met deze setup is niet om op 100HZ 7680x1440 relaxed te kunnen gamen maar meer om op 1 monitoren te kunnen gamen. en de andere twee te kunnen gebruiken voor werk etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Heb je al overwogen om je iGPU te benutten voor die derde monitor? Als je inventaris nog klopt heeft je moederbord een DVI connector.

[ Voor 33% gewijzigd door Paprika op 03-05-2017 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
Paprika schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:14:
Heb je al overwogen om je iGPU te benutten voor die derde monitor? Als je inventaris nog klopt heeft je moederbord een DVI connector.
Deze Koreaanse monitoren beschikken niet over een scaler dus zullen ze alleen werken op een volwaardige DVI poort die 1440P kan ondersteunen en niet op een Igpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:49
Sli moet je alleen doen/willen als je de sterkste kaarten hebt en nog meer kracht nodig hebt.
Met 2x Gtx 1080 op 7680x1440 @144Hz heb ik eerst 2x een normale flexibele burg gebruikt, nu sinds 2 maanden een HB bridge, het verschil is wel redelijk te merken al moet ik zelf zegen, er zit ook iets verschil in benchmarks.

Hier een test er over: http://www.pcworld.com/ar...ias-40-sli-hb-bridge.html

Daarnaast is SLI prima te doen naar mijn mening, met het programma Nvidia Inspector kan je een SLI profiel zien en bewerken mocht iets niet goed draaien.
De spellen die ik speel PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS / Tom Clancy's Rainbow Six: Siege / Battlefield 1 etc hebben gewoon "goede" ondersteuning hiervoor.

Met een Gtx970 zou ik trouwens geen SLI gaan draaien, van wegen dat 3,5Gb snel geheugen en 0,5Gb traag geheugen probleem, met games op 7680x1440 wil je eigenlijk minimaal 8Gb op je Gpu.

Daarnaast kan je niet een verloopje van displaypoort naar DVI gebruiken ?
Persoonlijk zou ik je huidige kaart verkopen en een 2de hands Gtx1080 proberen te bemachtigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 10:29

Thomg

Aww yiss

Behalve dat een 1000 series kaart niet een Qnix 2710 aan kan sturen, single link dvi-d only.
Bezit er zelf ook één, dit maakt voor mij de upgrade naar een 1080Ti zeer onwaarschijnlijk aangezien dat indirect betekent dat ik mijn monitor moet dumpen voor een ander. Precies hetzelfde schuitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
Thomg schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:13:
Behalve dat een 1000 series kaart niet een Qnix 2710 aan kan sturen, single link dvi-d only.
Bezit er zelf ook één, dit maakt voor mij de upgrade naar een 1080Ti zeer onwaarschijnlijk aangezien dat indirect betekent dat ik mijn monitor moet dumpen voor een ander. Precies hetzelfde schuitje.
Dit wist ik niet, bedankt voor de info!

Het probleem met standaard verloopjes (al zijn ze actief) is dat ze de ten eerste vaak niet 1440p op 100hz kunnen supporten (vele ervan kunnen niet eens 1440p supporten) en door de ontbrekende scaler in de QNIX DP2710 moet een adapter standaard deze resolutie kunnen ondersteunen. Al snel kom je dan uit op powered adapter van bijvoorbeeld startech die mogelijke zou moeten werken, helaas kosten deze ruim boven de 100 euro. vandaar dat ik liever gewoon een extra videokaart aanschaf om zo mijn pc op een toch redelijk betaalbare manier kan laten werken met 3 monitoren en een kleine performance boost kan geven.

Zoals ik al zij is gamen slechts een bijzaak, het boeit me vrij weinig als ik niet op 7680x1440p battlefield 1 op ultra kan spelen. Zolang ik op 1 monitoren gewoon lekker kan gamen ben ik blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 10:29

Thomg

Aww yiss

Als je toch maar op 1 scherm gaat gamen is een HB bridge waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Misschien een simpel kaartje ernaast draaien anders?
Pagina: 1