Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
Hi all,

Met mijn FRITZ!Box 7490 en de FRITZ!WLAN Repeater 1750E ervaarde ik veel problemen over wifi. Vooral met mijn Samsung S7 Edge. Continue uitval, slecht bereik etc etc. |:(

Daarom heb ik afgelopen maand een Google Wifi uit de USA besteld. Et voila, wat een verademing. Met de 3-pack heb ik echt overal in huis, nieuwbouw dik beton, goed ontvangst. Wifi op m'n telefoon tip top etc. 8)

Het enige wat niet goed werkte was toegang tot mijn Synology vanaf mijn Mac in de woonkamer of bijvoorbeeld via mijn Apple TV. Deze was gewoon niet zichbaar. Ik had mijn Google Wifi namelijk in de woonkamer achter de Fritz!Box achter een switch staan. Door de verschillende WAN / LAP ip adressen van Google Wifi welke blijkbaar "hardcoded" zijn en niet aan te passen..... :?

Daarom heb ik het volgende gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y7Oh2JHtXHvMirUqvqerL1CU/full.pngKlik voor high-res totaalplaat (zwarte lijnen zijn UTP kabels / stippellijn UTP kabels in de muur)

Ik heb de Google Wifi gelijk op de Fritz!Box (static IP) aangesloten, vanuit de Google Wifi (static IP - screenshot) verbinding naar de 2 switches en een router (bridge static IP) zodat dus alles achter mijn Google Wifi zit (Google Instructies). Et voila alles werkt, allemaal binnen dezelfde IP-range. Alle Mac's zien mijn Synology met TimeMachine etc etc. Wifi werkt als een huis. Ik kon gaan zitten.

Totdat ik mijn TV aan zet..... #FREEZE :F 2 seconden beeld en daarna vastloper. En ik kom er maar niet uit om dit aan de praat te krijgen. De bottle neck zit natuurlijk in die Google Wifi maar wellicht heeft iemand een goede oplossing?! Heb port forwarding uit deze link geprobeerd maar doet niks.

Iemand suggesties? Of andere opties. Anders moet ik 3 UTP door de muur gaan trekken maar geef dit weinig kans van slagen ;(

Beste antwoord (via rens-br op 05-03-2018 09:27)

• sb087471
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06 11:50
Hoi, het is mij niet gelukt met google wifi, ik had ongeveer dezelfde setup als jou tekening.
Ik heb nu de tv-boxen rechtstreeks op de glasvezelrouter aangesloten. Op forums zie ik dat google wifi geen igmp ondersteund, en dat zal het probleem zijn.

Of is het jou wel op een slimme manier gelukt? ;-)

groet!!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:13

Illusion

(the art of)

Ondersteunen alle switches,de linksys, en de google wifi IGMP-snooping?
En wat is specifiek de rol van die linksys/ddwrt router? Wat gebeurt er als je die weglaat?

[ Voor 47% gewijzigd door Illusion op 02-05-2017 23:45 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Laatst online: 30-05 12:51
Illusion schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 23:43:
Ondersteunen alle switches,de linksys, en de google wifi IGMP-snooping?
En wat is specifiek de rol van die linksys/ddwrt router? Wat gebeurt er als je die weglaat?
Snooping? Moet ik verder op zoeken er vragen meer mensen na bij Google :-s
In de situatie zonder de Google Wifi erbij ging TV gewoon over de switches, dus denk de beide TP LINK units er geen moeite mee hebben. -UPDATE- TL SG105 ondersteund. Van de TL SG1005D kan ik het zo snel niet vinden, ik heb het oude model. De vierkante doos.

De Linksys fungeert puur als switch. Deze zorgt er in mijn studeerkamer voor dat ik van een UTP muur kabel naar mijn 2 poorts Synology en iMac verbinding maak.

[ Voor 21% gewijzigd door marketeer op 03-05-2017 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
  • Laatst online: 29-08 22:50
Ik heb zelf switches van netgear, de gs105e en de gs108ev2,. Deze hebben vlan ondersteuning. Je kunt igmp snooping aanzetten voor 1 vlan waarop je de tv aansluiten, op het andere vlan kun je de rest aansluiten. Ik gebruik 1 poort van mijn fritz box voor het tv vlan en het andere voor alle andere apparaten. Mijn tv zit bekabeld aangesloten op de 5 poorts switch, de 8 poorts switch staat in de meterkast bij de fritz box. Tussen de 2 switches zit 1 utp kabel waarover de 2 vlans op basis van vlan tagging worden gescheiden (802.1q). Zie ook https://tweakers.net/prod...-gigabit-plus-gs105e.html :)

Als het nèt werkt dan werkt het nèt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamlion
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-09 21:27
En hoe heb je dat nu opgelost zonder IGMP Snooping op Google wifi? Ik denk dat er niks anders op zit dan De Google wifi primary router achter een IGMP snooping switch/router te plaatsen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• sb087471
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06 11:50
Hoi, het is mij niet gelukt met google wifi, ik had ongeveer dezelfde setup als jou tekening.
Ik heb nu de tv-boxen rechtstreeks op de glasvezelrouter aangesloten. Op forums zie ik dat google wifi geen igmp ondersteund, en dat zal het probleem zijn.

Of is het jou wel op een slimme manier gelukt? ;-)

groet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 15:05
sb087471 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:43:
Op forums zie ik dat google wifi geen igmp ondersteund, en dat zal het probleem zijn.
https://productforums.goo...ic/googlewifi/QsbUJ_itQMo

Jup, dat is geheid het probleem. Ik snap überhaupt niet dat je een google device in je netwerk gooit. Privacy? Volgens mij staat de DNS van die die dangen standaard op 8.8.8.8, dus al je dns gaat via google, maar dat kun je misschien overrulen.

Bovendien heb je nu in je netwerk een router achter een router situatie gecreeerd, wat nergens voor nodig is
Kan dat Google ding niet gewoon in accesspoint mode? Maar dat zal je IPTV probleem wel niet oplossen.
Pagina: 1