Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is deze laptop geschikt om te gamen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Marleytjuh
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-11 16:04
Hey allemaal,

Ik heb een laptop op het oog en ik zou jullie graag om een beetje hulp willen vragen. Ik wil namelijk weten of ik games op redelijk hoge settings met deze laptop kan spelen en of deze laptop ook voor de komende jaren games aan zal kunnen. De reden dat ik een beetje twijfel is omdat mijn budget al niet te hoog is (600-800 euro). Daarom zou ik het erg op prijs stellen als de kenners hier mij kunnen vertellen of de laptop geschikt is om lekker te gamen, muziek te luisteren en aan school te werken. Ik ben namelijk best wel een leek op het gebied van computers.

http://www.mediamarkt.nl/...Nib6IqR0tMCFcOWdwodjk4FfQ

Alvast hartstikke bedankt allemaal! ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Marleytjuh op 02-05-2017 23:23 ]

Alle reacties

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gamen komt voornamelijk neer op de videokaart. In dit geval is dat een GTX 960, die is niet echt geweldig en van de vorige generatie. Kijk of je een laptop met GTX1050 kan vinden, die is van de nieuwe generatie en gelijk een flink stuk sneller. Ik zou voor gamen geen laptop met een 960M meer kopen. Voor de games van vandaag is het al aan de langzame kant, voor de komende jaren al helemaal.

Edit: Verder is je budget eigenlijk te laag om iets goeds te kopen. Wil je iets goeds voor nu en de komende jaren moet je naar een GTX1060 machine toe. Een beetje goede laptop voor gamen zit gewoon op 1000+ euro, met 600 ben je nergens en 800 komt in de buurt.

Verder is gamen op een laptop ook niet ideaal. Je betaal flink veel geld voor middelmatige specs. Een PC van 800 euro is vele malen sneller en beter om mee te gamen dan een laptop van 800 euro. Voor 1500 euro bouw je een monster van een PC die vele jaren mee kan en voor dat geld heb je een laptop die over 3 jaar volledig vervangen moet worden voor gamen terwijl die PC voor 400 euro weer 3 jaar mee kan.

[ Voor 48% gewijzigd door PilatuS op 03-05-2017 00:05 ]

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Een GTX 960m is hetzelfde als een GTX 750. Dus GTA en Skylines op medium en 1080P moet wel lukken.
Tja, dat was een midrange videokaart in 2015. Maar we leven nu in 2017. Dus ga voor GTX 10xx serie.

Ik heb ook een laptop met een GTX 960m, ik gebruik het alleen voor mijn hbo-opleiding Civiele Techniek. Dus tekenen en tekst verwerken.

Trein?

• Marleytjuh
Ik wil trouwens vooral shooters spelen, dus bijvoorbeeld de Call of Duty serie.

• Marleytjuh
Mensen, is deze laptop veel beter dan de laptop die ik in het begin heb gepost? Of is het verschil niet erg groot en kan ik beter voor die van 200 euro goedkoper kiezen in mijn begintpost?

https://www.bol.com/nl/p/...-laptop/9200000073345488/

Verwijderd

@Marleytjuh

Wat is jouw max. budget wat je uit wilt, en vooral uit kunt geven, en welk beeldschermformaat moet je game laptop hebben?

Als ik dat weet, dan kan ik je helpen. Nu spring je van de hak op de tak in je keuzes, en weet ik niet welke kant je uit wilt.....

• Marleytjuh
Verwijderd schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 18:35:
@Marleytjuh

Wat is jouw max. budget wat je uit wilt, en vooral uit kunt geven, en welk beeldschermformaat moet je game laptop hebben?

Als ik dat weet, dan kan ik je helpen. Nu spring je van de hak op de tak in je keuzes, en weet ik niet welke kant je uit wilt.....
Sorry voor de verwarring. Maximaal 950 euro, de grootte van het scherm maakt mij echt niets uit. 15.6 inch is prima!

Verwijderd

Marleytjuh schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 18:39:
[...]

Sorry voor de verwarring. Maximaal 950 euro, de grootte van het scherm maakt mij echt niets uit. 15.6 inch is prima!
In dat geval zou ik deze kopen:

pricewatch: MSI GL62 6QF-632NL

Bij 4launch momenteel €40,00 goedkoper dan elders....en heeft een SSD + HDD. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2017 18:45 ]

• Jeroen_Galjaard
  • Laatst online: 09:08
Als het budget max 950 is, dan zou ik sowieso gaan voor een laptop met gtx 1050 (de ti wordt waarschijnlijk een beetje prijzig). Dan kom ik uit op deze; pricewatch: Asus ROG Strix GL553VD-FY217T

Als nadeel heeft het een TN display, wat minder is dan IPS. Maar als je daar minder om geeft, of ook een externe monitor hebt, dan kan dat minder spelen.

[ Voor 21% gewijzigd door Jeroen_Galjaard op 06-05-2017 19:33 ]

Verwijderd

Jeroen_Galjaard schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 19:29:
Als het budget max 950 is, dan zou ik sowieso gaan voor een laptop met gtx 1050 (de ti wordt waarschijnlijk een beetje prijzig). Dan kom ik uit op deze; pricewatch: Asus ROG Strix GL553VD-FY217T
Wat is het grootste verschil tussen de 1050 en de 970M?

Zou je dat toe kunnen lichten?

Ik ben van mening dat jouw keuze minder goed is dan mijn keuze voor de MSI. Deze heeft namelijk een SSD als opstartschijf. Jouw keuze daarentegen een HDD.

YouTube: The Best Laptop GPU - GTX 1050 vs 1050 TI vs 1060 vs 960M vs 970M

Kijk even vanaf 1.45 minuut. De GTX970M scoort zelfs beter dan de GTX1050. :P

De 960M is bijna gelijkwaardig aan de GTX1050. Tevens is het voordeel van de 960M dat hij pas ingeschakeld wordt bij het opstarten van zware games, en weer uitschakelt wanneer het spel afgesloten wordt. De GTX1050 draait altijd op de achtergrond, waardoor de accuduur verminderd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2017 19:57 ]

• Jeroen_Galjaard
  • Laatst online: 09:08
Als er een 970m in zit, dan is een 1050 onzinnig. Tenzij je 4k wilt gaan streamen van Netflix (tenzij er een kabylake in zit, dan is dat niet meer zo natuurlijk).

Verder is naar mijn weten de overall prestatie van de 1050m iets beter dan de 960m, ongeveer gelijk aan de 965m. En het verbruik ligt iets lager underload (afhankelijk van de specifieke configuratie natuurlijk).

Verder is een SSD altijd fijn, maar dat kan je altijd er nog in zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Jeroen_Galjaard op 06-05-2017 20:32 ]

• Marleytjuh
Bedankt voor jullie hulp. Ik ben echt aan het twijfelen, dus ik probeer veel research te doen. Ik heb echter nog een vraagje. Ik ben totaal niet bekend met de HP omen series, zijn dat goede laptops?

Is deze laptop veel beter dan de laptops die ik in gedachte had met een GTX 960m?

http://store.hp.com/Nethe...d=Z5E65EA&opt=ABH&sel=NTB

Verwijderd

Marleytjuh schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:23:
Bedankt voor jullie hulp. Ik ben echt aan het twijfelen, dus ik probeer veel research te doen. Ik heb echter nog een vraagje. Ik ben totaal niet bekend met de HP omen series, zijn dat goede laptops?

Is deze laptop veel beter dan de laptops die ik in gedachte had met een GTX 960m?

http://store.hp.com/Nethe...d=Z5E65EA&opt=ABH&sel=NTB
GTX1050TI is altijd beter dan de GTX960M.

Je kunt de Omen bekijken en 'voelen' bij BCC of Mediamarkt. Die zijn daar wel voorradig. I ben niet kapot van HP Omen, maar dat is persoonlijk. Ik raad je dus aan om zelf eens naar een BCC of Mediamarkt te gaan. Daar hebben ze Omen, MSI en ROG.

Succes. :)

• Marleytjuh
Bedankt voor de hulp Tusa. Ik heb echter nog een laatste vraag, want er is iets wat ik echt niet begrijp.

Ik twijfel heel erg tussen een pc en een laptop. Ik wil liever een laptop, maar als ik naar specs kijk van desktops zie je dat de meesten 8gb vram hebben.

Mijn vraag is of ik dan wel goed zou kunnen gamen met een laptop aangezien de meeste videokaarten voor laptops 2gb ram zijn. Zou iemand mij dit uit kunnen leggen?

Dankjewel!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Marleytjuh schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:59:
Bedankt voor de hulp Tusa. Ik heb echter nog een laatste vraag, want er is iets wat ik echt niet begrijp.

Ik twijfel heel erg tussen een pc en een laptop. Ik wil liever een laptop, maar als ik naar specs kijk van desktops zie je dat de meesten 8gb vram hebben.

Mijn vraag is of ik dan wel goed zou kunnen gamen met een laptop aangezien de meeste videokaarten voor laptops 2gb ram zijn. Zou iemand mij dit uit kunnen leggen?

Dankjewel!
2GB is aan de krappe kant, helemaal voor resoluties hoger dan Full-HD. 8GB dan is voorlopig nog overkill. Ik draai zelf games op 3440x1440 met 2x GTX980 en zit zo maximaal op 3.6GB.

Pas bij 4K of hoger is op dit moment meer dan 4GB VRAM nodig.

Wat betreft de laptop of PC zou ik persoonlijk voor een PC gaan. Goedkoper en sneller en gaat veel langer mee. Zodra de GPU van de laptop niet voldoende is moet je de hele laptop vervangen. Bij een PC stop je er een nieuwe GPU in en kan je weer 3 jaar verder. De CPU bij een moderne game PC kan makkelijk een jaar of 3 tot 5 mee.

• Marleytjuh
Hallo mensen, ik ben nog steeds aan het zoeken. Ik ben bij de volgende laptop uitgekomen:

https://www.paradigit.nl/...ache-pro/20805587/product

Zou het hiermee lukken op games als BF1 op ultra te spelen?

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:58
Wauw je hebt je budget flink omhoog gekrikt. Met deze laptop moet dat zeker lukken. Ik zou als ik jou was even goed nadenken wat je wilt. Want voor dit budget kun je echt een razend snelle pc bouwen. Het voordeel van een pc is dat je de verouderde onderdelen over een aantal jaar gewoon kunt vervangen. Met een laptop is hier geen sprake van. Mocht je steevast een laptop willen dan is dit een goede keuze. Kun je bf1 zeker op hoge instellingen mee spelen op 1080p. Succes

-edit-

Ik zie inderdaad nu dat dit de 3GB variant van de 1060 is. Ik heb persoonlijk geen ervaring met CLEVO en BTO. De reviews zijn zeer wisselend. Build quality en overheating komen op de fora nogal eens naar boven. Het is wel een goede bang for buck. Goede specs voor relatief weinig geld. Maar als ik het zo even teruglees denk ik dat jij er goed aan doet om een stevige pc te bouwen. Leer je ook nog eens een hoop van ;)

[ Voor 31% gewijzigd door bjvdven op 23-05-2017 08:45 ]

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:02
Die laptop is echt veel te duur voor wat je ervoor krijgt. Je kunt voor dat geld ook een gtx 1060 met 6GB Ram in een laptop krijgen.

Kijk bv eens bij BTO, de meningen erover zijn verdeeld maar ik heb er 2 gehad en ben van beide uiterst tevreden.

Het is ALTIJD zo dat een pc voor hetzelfde geld betere specs biedt, dus als je je laptop alleen maar thuis gaat gebruiken kun je ook een pc overwegen.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
Die 6GB geheugen tov 3 GB op die videokaart gaat niet heel veel verschil maken, tenzij je er een 4K scherm aanhangt, en dan is de videokaart weer niet snel genoeg.
Voor 1439 euro is dat echt geen slechte keuze.

Wil je perse een 6GB versie dan is dit een goede optie, heeft tevens een nieuwere processor:
https://www.wehkamp.nl/Wi...4657IL5QE#extraInformatie

Lees ook deze review eens door, toevallig vandaag geplaatst, ook een goede optie en heel veel goedkoper. Je levert alleen een harde schijf in, maar ipv een 128GB SSD heb je er 1 van 256GB:
reviews: Asus FX502VM: snelle gamelaptop voor scherpe prijs
pricewatch: Asus FX502VM-FY109T

Lees je direct over het nut van 3 of 6GB VRAM. Je ziet dat de verschillen niet zo groot zijn.

[ Voor 104% gewijzigd door Arjant2 op 24-05-2017 08:33 ]

Pagina: 1