Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 848335

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vorige week een Asus GTX 1070 videokaart gekregen als cadeau voor mijn diploma. (Mijn oude GTX560 had geen 4k ondersteuning)

Sinds ik deze heb geïnstalleerd, heb ik constante problemen. Op het moment dat de videokaart aan de bak moet verlies ik mijn beeld. Deze krijg ik terug wanneer ik op ctrl+alt+del indruk. Echter is de applicatie die de videokaart nodig had dan gecrached. (Premiere Pro, After Effects, Photoshop, Illustrator, Battlefield etc., Zelfs bij 4k video's die ik via netflix stream)

Wat heb ik geprobeerd:
  • De grafische kaart los gekoppeld en opnieuw terug gezet (Denkende dat hij er niet goed genoeg in zat)
  • Alle drivers van mijn oude grafische kaart (Asus GTX 560 ti) heb ik verwijderd.
  • Alle drivers van mijn systeem opnieuw geinstalleerd
  • Alle drivers van de GTX 1070 opnieuw geinstalleerd.
  • Alle nieuwe windows & linux updates binnen gehaald.
  • Een volledige nieuwe systeem installatie gedaan (Zowel Windows 7, Windows 10 en Linux mint)
Mijn systeem
Moederboard: Asus sabertooth Z77
Processor: Intel I7 3700K
Ram: 32GB
Grafische kaart: Asus GTX 1070 (Nvidia)
Beeldscherm: LG 27UD58-B Zwart (Aangesloten via Display Port)

Het enige dat ik me nog kan bedenken is dat de grafische kaart hardware defecten heeft.

Heeft iemand nog enig idee waar het aan kan liggen of wat ik nog kan proberen? Ik ben echt ten einde raad namenlijk.

Bij voorbaard dank

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:02
Ik vermoed eerder de voeding, welke heb je?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

En draai eventueel even wat logging met bijvoorbeeld GPU-Z zodat je kunt zien of de temperatuur misschien de pan uit gaat door een slecht gemonteerde koeling.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
M2M schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:52:
En draai eventueel even wat logging met bijvoorbeeld GPU-Z zodat je kunt zien of de temperatuur misschien de pan uit gaat door een slecht gemonteerde koeling.
Echter denk ik niet dat het hier aan ligt. Als ik de PC opstart nadat deze de hele nacht uit heeft gestaan (kamer op buiten temperatuur) en direct iets open gebeurt het al. heeft amper tijd om op te warmen.

Dat gezecht hebbende zal ik het wel even proberen. Dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Nu online

M2M

medicijnman

En chippie warmt vrij snel op zonder heatsink. Als de heatsink echt los zit gaat dat echt heel erg snel.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 21:56
Aangezien je het over meerdere OSen hebt lijkt me de kaart de boosdoener.
Kunt hem nog even proberen in een ander systeem, maar ik denk dat de kaart gewoon niet lekker is.
Het is een nieuwe kaart, dus niet teveel mee klooien en gewoon terug naar de winkel.

[ Voor 20% gewijzigd door arbraxas op 02-05-2017 23:03 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-07 16:31
Ik denk aan 2 verdachten: de voeding en de kaart zelf.
Je word misschien wat wijzer om de kaart in een andere pc te doen.

Dus, wat voor type voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-06 14:40
Hahn schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:49:
Dit zou ook mijn volgende stap zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
M2M schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:52:
De temperatuur gedurende de verschillende craches ligt tussen de 40 en 48 graden
Hahn schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:49:
Ik heb een voeding van coolermaster (850 Watt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke voeding precies? Probeer 't eens met een andere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:56:
Welke voeding precies? Probeer 't eens met een andere voeding.
Deze voeding: cooler-master-v-series-v850

Ik heb het zojuist met de voeding van een andere pc geprobeerd (Ook een cooler-master-v-series-v850 want andere heb ik niet) Daar heb ik het zelfde probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Nu online

M2M

medicijnman

Anoniem: 848335 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:53:
[...]

Deze voeding: cooler-master-v-series-v850

Ik heb het zojuist met de voeding van een andere pc geprobeerd (Ook een cooler-master-v-series-v850 want andere heb ik niet) Daar heb ik het zelfde probleem mee.
In dat geval hou je nog 1 test over. Dat is deze kaart in een andere PC. Mocht dat niets doen, is het tijd om de kaart als RMA terug te sturen. Dan heb je helaas een minder goed exemplaar te pakken. Geef bij de RMA dit topic door.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
M2M schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:17:
[...]

In dat geval hou je nog 1 test over. Dat is deze kaart in een andere PC. Mocht dat niets doen, is het tijd om de kaart als RMA terug te sturen. Dan heb je helaas een minder goed exemplaar te pakken. Geef bij de RMA dit topic door.
Oke, dat zal ik na het werk even proberen. dank jullie wel :)
Pagina: 1