Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Testcase] Tulpenroute

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:26

jd1987

cliquefotografie.nl

Topicstarter
Zaterdag ben ik richting de Noordoostpolder gereden om daar natuurlijk de tulpenvelden vast te leggen :) Gezien de weervoorspelling was ik voorbereid stormachtige, Hollandse luchten maar ik werd verrast met een zonnetje en een blauwe hemel. HDR op mijn Phantom en mijn nieuwe Lee Filter Grad ND kit op de 70D dus onverwacht hard nodig gehad!

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

jd1987 wijzigde deze reactie 06-05-2017 13:38 (4%)

Nikon D750 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 50 F1.8 AF-S | Nikkor 80-200 F2.8 AF-D | DJI Mavic Air | iMac 21.5' 4K

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:36
Jeetje wat een mooie serie, gaaf!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De patronen zijn vanuit vogel (sorry drone) perspectief idd heel gaaf om te zien! 8)

ff wat (verbeter)opmerkingen:
  • 1. je wolken zijn wat paarsig (?) ietwat teveel verzadiging in het algemeen?
  • 2. cool patroon, normaliter zie je dit uiteraard niet vanaf aards niveau
  • 3. deze foto is met een DSLR gemaakt; duidelijk betere kleurweergave!
  • 4. wederom een fraai patroon; lijkt net van die gekleurde korreltjes op een kerstkransje. >:)
  • 5. ditto; deze diagonale versie vind ik eigenlijk nog fraaier.
  • 6. ...de windmolens in de verte staan op omvallen...
  • 7. iets teveel aarde op de voorgrond...
  • 8. fraai in het avondlicht
  • 9. (zie 7 + 8 )
  • 10. zie eerdere opmerking in het andere topic
Al met al, vind ik #5, het diagonale kerstkransjes-, >:) oeps, tulpenpatroon, de meest bijzondere tulpenfoto die ik tot nu toe gezien heb.
helaas heb ik zelf geen drone...

ehtweak wijzigde deze reactie 03-05-2017 09:54 (10%)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jur_
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22-03 13:43
Prachtige serie! Hele mooie lijnen en kleuren!

Weinig op aan te merken behalve dat je ze als serie (met name de luchten) nog wat naar elkaar toe kan bewerken als je ze samen zou willen laten zien ergens. Verder vind ik het wel grappig dat je de horizon vaak halverwege je beeld zet, maar dat vind ik eigenlijk niet eens storend vanwege al die schoonheid en contrasten :D

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 50 f/1.4 | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L
Instagram

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 22:42
Mooie serie! Helemaal fan van de strakke patronen van de luchtfoto's (foto 6 tel ik daarbij niet mee).

Foto 8 in meerdere en 9 in mindere maten vind ik minder goed in de serie passen aangezien in de rest van de foto's naast de kleurenpracht ook patronen/lijnenspel te herkennen zijn. Foto 7 vind ik net wat te krap gekaderd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Mooie serie, maar ik had de abstractere luchtfoto's in een aparte serie opgenomen. Vind sommige foto's tussendoor (bijvoorbeeld nr 8 ) er niet echt tussen passen, omdat dat totaal andere foto's zijn.

Maar.... mooi werk :)

Fujifilm X-T2 || 23mm f/2 || 35mm f/2 || 50mm f/2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 19:02
10 of 5, het is een coinflip welke ik de mooiste vind.
Wat al eerder opgemerkt is viel mij ook al op. Bij een paar foto's is te veel zand op de voorgrond te zien.

• jd1987
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:26

jd1987

cliquefotografie.nl

Topicstarter
Thnx voor de complimenten en de feedback iedereen ! :) Ik vind zelf leuk als er wat variatie in een serie zit. De mix van luchtfotografie en 'gewone' fotografie vind ik leuk om samen te beoefenen en dat laat ik dan ook graag naar voren komen in een serie als deze ;)

Zal van het weekend nog eens kijken hoe ik de feedback kan verwerken!

Nikon D750 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 50 F1.8 AF-S | Nikkor 80-200 F2.8 AF-D | DJI Mavic Air | iMac 21.5' 4K

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True