Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb nu een Alienware Aurora R4 met 16Gb geheugen, 4930K processor. Tot voor kort draaide het system zeer stabiel. Sinds afgelopen weekend regelmatig BSOD's tijdens het bewaren van een batch jpeg's in DXO of games zoals Battlefield 1.
Software: mijn workflow bestaat voornamelijk uit Lightroom in combinatie met DXO en occasioneel Photoshop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget: maximaal 1500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel de SSD, harde schijf en grafische kaart zijn bruikbaar:
Een stille case en ditto koeling. Een volledige build exclusief de grafische kaart en opslag. Eventueel een bijkomende SSD voor het OS.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Het is mijn eerste build sinds 15 jaar Dell en Alienware.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stille build. De computer staat in de woonkamer en mijn echtgenote heeft een absolute hekel als ik een batch jpeg bestanden exporteer.
Processor: minimaal 6 cores, Ryzen of Intel.
Ga je overklokken?
Misschien. Enkel als de geluidsproductie tot een minimaal kan beperkt worden. Uit ervaring weet ik: hoe hoger de kloksnelheid, hoe beter de prestaties van DXO en Lightroom.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zoveel mogelijk kwaliteit voor mijn budget. Het alternatief is een tweedehands X99 system met een 5930K processor, 16Gb geheugen, Nvidia 970, Asus X99 Deluxe, 256Gb SSD en 4TB WD Black HD ter waarde van 1200 euro.
Ik heb nu een Alienware Aurora R4 met 16Gb geheugen, 4930K processor. Tot voor kort draaide het system zeer stabiel. Sinds afgelopen weekend regelmatig BSOD's tijdens het bewaren van een batch jpeg's in DXO of games zoals Battlefield 1.
Software: mijn workflow bestaat voornamelijk uit Lightroom in combinatie met DXO en occasioneel Photoshop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget: maximaal 1500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel de SSD, harde schijf en grafische kaart zijn bruikbaar:
- SSD: Samsung 950 Pro 500Gb (Windows + Lightroom catalog en preview cache, enkele games
- HDD: Western Digital Black 4TB: foto storage
- Asus Titan X (Maxwell)
- Monitor: Dell 4K
Een stille case en ditto koeling. Een volledige build exclusief de grafische kaart en opslag. Eventueel een bijkomende SSD voor het OS.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Het is mijn eerste build sinds 15 jaar Dell en Alienware.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stille build. De computer staat in de woonkamer en mijn echtgenote heeft een absolute hekel als ik een batch jpeg bestanden exporteer.
Processor: minimaal 6 cores, Ryzen of Intel.
Ga je overklokken?
Misschien. Enkel als de geluidsproductie tot een minimaal kan beperkt worden. Uit ervaring weet ik: hoe hoger de kloksnelheid, hoe beter de prestaties van DXO en Lightroom.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zoveel mogelijk kwaliteit voor mijn budget. Het alternatief is een tweedehands X99 system met een 5930K processor, 16Gb geheugen, Nvidia 970, Asus X99 Deluxe, 256Gb SSD en 4TB WD Black HD ter waarde van 1200 euro.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 1800X Boxed zonder koeler | € 513,65 | € 513,65 |
| 1 | Asus Prime X370-Pro | € 157,30 | € 157,30 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 99,50 | € 99,50 |
| 1 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2C3200C16 | € 150,50 | € 150,50 |
| 1 | Corsair RM550x | € 93,95 | € 93,95 |
| 1 | Samsung 960 Pro 512GB | € 318,- | € 318,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.408,90 | |