Analoge meter als hdd-activiteits meter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 16:00
Ik kwam op zolder m'n oude Musketeer II tegen en daar wilde ik iets mee gaan doen. Namelijk; alleen het (middelste) hdd-activiteit gedeelte gebruiken, ergens los in de kast. De linkse en rechtse meters zijn voor het geluid links en rechts. Plaatje van de binnenkant.

Ik heb de analoge meter van het moederbordje gehaald en de aansluitpunten met een tweetal draden verlengd. Ik heb waarschijnlijk met solderen iets verkeer gedaan, want de aansluitpunten van het harde schijf gedeelte werken niet meer. Het metertje zelf functioneert wel goed. (door te testen op de linkse en rechtse aansluitingen.)

Ik heb hem nu als geluidsmeter in de kast ingebouwd, maar ik wil er eigenlijk graag een hdd-activiteits-metertje van maken, het liefst zonder gebruik van het Musketeer-bord.
Ik ben niet zo thuis in de voltages en weerstanden, maar ik wil er graag achter komen hoe ik het metertje op de hdd-header van mijn moederbord (Asus Maximus Gene VI) kan aansluiten. Is daar een adapter voor nodig? Zo ja, wat voor een? Wat voor voltages e.d.

Ik heb gegoogled op het zoeken naar voltages van moederbord-headers, maar dan kom ik op hele verschillende resultaten uit, ergens tussen de 1,93v en 6v..

Video van hoe hij er nu in zit (inc mooi muziekje):
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=VjCnCfzx4nc]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 19:19
Ik denk dat je hem op de header van het status lampje kan aansluiten enkel weet ik niet hoeveel die levert dat zou je even moeten opzoeken.
Dan gaat inplaats van het lampje wat knippert bij activiteit de meter bewegen.