Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Licentie Windows 10 vervalt binnenkort

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jaip
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22-04-2018
Dag Tweakers,

sinds enkele dagen krijg ik de melding dat mijn Windows licentie binnenkort verloop (windows 10).

Als ik dan naar Instellingen ga (wat de popup ook voorstelt) staat er bij Activeren: Windows is geactiveerd met de activeringsservice van uw organisatie...

Hier staat dus nergens dat deze bijna vervalt, of iets van een datum bij.

Heeft nog iemand dit, weet iemand hoe dit komt? Hoe krijg je die melding weg?

(Geen gekraakte versie! Gratis upgrade van windows 7 naar 10 => Windows 7 was gekocht via school (heel lang geleden) ).

jaip wijzigde deze reactie 02-05-2017 21:22 (37%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18:41

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

En werk je nog op die school, of studeer je daar nog? Zo niet zie hier de reden....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:10

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hier klopt iets niet. Een Windows 7 die jij zelf hebt aangekocht zou niet mogen geactiveerd worden bij de organisatie, je activeert die rechtstreeks bij MS.

Er klopt dus iets niet.
Kan je proberen je key te verwijderen: http://winaero.com/blog/h...d-change-the-product-key/

En dan opnieuw te her-activeren met je oude key?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Klinkt alsof je een upgrade hebt gedaan naar een enterprise versie. Die moeten geactiveerd worden door een KMS server. Blijkbaar als dat contact lang genoeg niet plaatsvindt vervalt de boel dus...

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:28

HKLM_

www.cloud23.nl

quote:
nelizmastr schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:43:
Klinkt alsof je een upgrade hebt gedaan naar een enterprise versie. Die moeten geactiveerd worden door een KMS server. Blijkbaar als dat contact lang genoeg niet plaatsvindt vervalt de boel dus...
Enterprise is niet verplicht een KMS te gebruiken. Op werk hebben we ook geen KMS maar activeren alles met 1 MAK key.

Zijn verhaal klinkt in iedergeval wel als een kms verhaal welke al een tijdje geen verbinding heeft gehad.

HKLM_ wijzigde deze reactie 02-05-2017 21:53 (11%)

Ubiquiti • 2 site’s • 2x Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w • 2x Unifi AC-LR • 2x Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Eenvoudig te controleren welke versie van Windows je hebt, en hoe deze nu geactiveerd is:
Start -> uitvoeren ->
code:
1
slmgr.vbs /dlv

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• r44
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:36
Of rechts klikken opstart en bij uitvoeren winver intoetsen en dan ok

44

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

quote:
Barrycade schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:24:
En werk je nog op die school, of studeer je daar nog? Zo niet zie hier de reden....
Doet Windows 10 dit?

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:09
quote:
Nee. Tenminste, niet als je het via Dreamspark hebt ontvangen, en waarschijnlijk is dat hetzelfde voor dat nieuwe systeem dat recent dreamspark heeft vervangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

quote:
Flamesz schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:25:
Nee. Tenminste, niet als je het via Dreamspark hebt ontvangen, en waarschijnlijk is dat hetzelfde voor dat nieuwe systeem dat recent dreamspark heeft vervangen.
Ik heb er zelf ook even naar gezocht en Windows lijkt inderdaad niet gedeactiveerd te worden. Dat betekent overigens niet noodzakelijk dat je een geldige licentie hebt.

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: april 2001
  • Niet online
Weet je zeker dat dit een legitieme pop-up is, en geen virus/malware?

Resistor wijzigde deze reactie 05-05-2017 17:35 (6%)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jaip
Hi all,

bedankt voor alle reacties!:
quote:
Barrycade schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:24:
Nee ik zit hier niet meer op, maar deze windows heeft blijven werken 'lang' na dat ik er weg was. Nu met windows 10 doet ie moeilijk.

De upgrade die ik gedaan heb was gewoon vanuit windows, als ik het me goed herinner. Niet direct een keuze gehad/gemaakt voor Enterprise.
=> maar het is wel degelijk een Enterprise versie...

met het commando: "slmgr.vbs /dlv" krijg ik een hoop info waaruit idd blijkt dat de licentie verlopen is:
verlooptijd van volumeactivering: 25385 minuten.. 18 dagen.
quote:
Snake schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:30:
Hier klopt iets niet. Een Windows 7 die jij zelf hebt aangekocht zou niet mogen geactiveerd worden bij de organisatie, je activeert die rechtstreeks bij MS.

Er klopt dus iets niet.
Kan je proberen je key te verwijderen: http://winaero.com/blog/h...d-change-the-product-key/

En dan opnieuw te her-activeren met je oude key?
Nee nog niet, maar hier zit ik precies ook niet op te wachten. Als ik de key verwijder, en ik krijg mijn oude niet meer terug geinstalleerd (is een windows 7 key ..)
Word het probleem enkel erger? of blijft het bij een pop-up?
quote:
Flamesz schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:25:
[...]

Die dreamspark, wat is dat juist?
quote:
Resistor schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:33:
Weet je zeker dat dit een legitieme pop-up is, en geen virus/malware?
lijkt me van niet, het stuurt me gewoon naar de instellingen...

=> iemand een idee hoe:
- of de pop-up kan uitschakelen
- of mijn windows terug deftig geactiveerd kan worden?

Alvast bedankt iedereen!

Acties:
  • +10Henk 'm!

• jaip
Ok iedereen...

Sorry, hier volgt een enorme facepalm!

Ik wou de productcode niet wijzigen, omdat ik dan dacht dat indien dit niet lukte, mijn windows zou 'stoppen' met werken...

Nu heb ik even gewoon via de pop-up naar de instellingen gegaan, daar de product-code ingegeven van m'n oude windows 7... en ... Tada! heb nu Windows 10 Pro.. en het is geactiveerd..

Dus excuses voor de iets of wat onnodige post, had wat meer b*llen aan m'n lijf moeten hebben om dit te doen :). Toch bedankt iedereen voor de vele reacties!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• roy2606
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 02-10 17:24
@jaip Hey, Bedankt voor je laatste reactie hierdoor heb je mij geholpen na eindeloos zoekende zijn geweest. Alles dat ik nodig had was m'n oude Windows 7 key. Ik vond het daarom wel zo netjes om je nog te bedanken voor je reactie aangezien dit mij een hoop problemen scheelt!

Roy.

• zyraxion
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 05-10 15:43
Als ik hiervoor een nieuwe topic moet maken excuseer dan.

Ik heb exact hetzelfde probleem als TS maar ik heb enkel de key die ik vind via produKey.
De Key die op het doosje stond die ik toen op de hogeschool heb gekregen en ondertussen misschien 7 jaar oud is heb ik niet meer.

Als ik deze key invul zegt hij dat hij geen contact kan maken met de organisatie....

moet ik nu serieus een nieuwe kopen als ik dit werkende wil krijgen ? (het illegale circuit buiten beschouwing gelaten)

zyraxion wijzigde deze reactie 11-10-2018 12:53 (9%)

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:28

HKLM_

www.cloud23.nl

zyraxion schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:52:
Als ik hiervoor een nieuwe topic moet maken excuseer dan.

Ik heb exact hetzelfde probleem als TS maar ik heb enkel de key die ik vind via produKey.
De Key die op het doosje stond die ik toen op de hogeschool heb gekregen en ondertussen misschien 7 jaar oud is heb ik niet meer.

Als ik deze key invul zegt hij dat hij geen contact kan maken met de organisatie....

moet ik nu serieus een nieuwe kopen als ik dit werkende wil krijgen ? (het illegale circuit buiten beschouwing gelaten)
Ja

Ubiquiti • 2 site’s • 2x Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w • 2x Unifi AC-LR • 2x Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• pauluspr
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 14-03 22:30
Barrycade in "Licentie Windows 10 vervalt binnenkort"
jaip schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:20:
Dag Tweakers,

sinds enkele dagen krijg ik de melding dat mijn Windows licentie binnenkort verloop (windows 10).

Als ik dan naar Instellingen ga (wat de popup ook voorstelt) staat er bij Activeren: Windows is geactiveerd met de activeringsservice van uw organisatie...

Hier staat dus nergens dat deze bijna vervalt, of iets van een datum bij.

Heeft nog iemand dit, weet iemand hoe dit komt? Hoe krijg je die melding weg?

(Geen gekraakte versie! Gratis upgrade van windows 7 naar 10 => Windows 7 was gekocht via school (heel lang geleden) ).
ik heb precies hetzelfde probleem en ben nu bij mijn verhuizing ook nog eens mijn activate code kwijt geraakt ..... wat moet ik nu doen ????????????????????????

• pauluspr
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 14-03 22:30
kun je je activate code ergens opzoeken ..... hij staat niet meer op de pc of zo .....

• TURBOTURBINE
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15-03 09:37
*knip*

F_J_K wijzigde deze reactie 15-03-2019 09:51 (91%)
Reden: obvious troll is obvious ;)

• passer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:24
pauluspr schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:29:
kun je je activate code ergens opzoeken ..... hij staat niet meer op de pc of zo .....
Die heb je - na de eerste activatie - niet meer nodig, het systeem vindt die normaal zelf bij een volgende (her)installatie

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12:54
In ongeveer twintig seconden DuckDuckGo-en kwam ik deze link tegen:
https://www.zdnet.com/art...pcs-original-product-key/

Je windows key kun je gewoon uitlezen.. Maar als je computer zegt dat je licentie verlopen is heeft dat niet heel veel nut; dan is je key gewoon niet (meer) geldig.

Toch niet per ongeluk zo'n €25 key bij een dubieuze webshop gekocht?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06 17:14
Croga schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:52:

Je windows key kun je gewoon uitlezen..
Als je (gratis) geupgrade hebt naar Win10, heb/vind je een default key die niet te gebruiken is voor installatie/activatie.

Misery and hate will kill us all.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

pauluspr schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:26:
Barrycade in "Licentie Windows 10 vervalt binnenkort"
[...]
ik heb precies hetzelfde probleem en ben nu bij mijn verhuizing ook nog eens mijn activate code kwijt geraakt ..... wat moet ik nu doen ?
Welkom :)

Veel van de opmerkingen in dit topic zijn nog relevant:
Als je een 'te goedkope' key hebt gekocht (of er bijv. een van werk heb geleend) dan is er goede kans dat de licentie niet meer werkt. Dat is dan een risico bij kopen van de "zwarte markt".

Idem misschien bij school (hangt er van af wat er toen is afgesproken over de duur van de licentie, als eeuwigdurend dan is dat geen probleem).

Key kan misschien worden gezien met een command als in de post hierboven, anders met een tool zoals http://www.nirsoft.net/ut...viewer.html#DownloadLinks

https://support.microsoft...lp-with-activation-errors geeft verder een behoorlijk aantal tips.

offtopic:
Liever maar 1 vraagteken gebruiken (en in ruil wat hoofdletters in zinnen). Dat leest een stuk makkelijker :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12:44
Indien de laptop/computer van een Windows 7 is voorzien, dan kun je vaak wel een schone installatie van Windows 10 doen. Gewoon de Windows 7 key invullen.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True