Zoektocht naar nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

• angrywolf8
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-01 09:16
Na aanleiding van mijn andere topic:Sapphire Radeon HD 6870 word niet herkent

Blijkt het handiger om een nieuwe videokaart en voeding aan te schaffen.
Helaas zie ik door de bomen het bos niet meer.

Het is mijn eerste pc die ik zelf heb samengesteld en ben hier dus een newbee in.

Voor de kaart wil ik max 300€ uitgeven en de voeding max 100€

De kaart moet in ieder geval the witcher 3 aan kunnen.

Inhoud van mn pc:

Cooler Master Midi Tower Force 500 ATX

Asus ATX Moederbord Z97-PRO GAMER

Corsair 2x8GB, DDR3, 2400MHz, CL11, Vengeance Pro

Intel Haswell Core i5 4690 3.50GHz 6MB Box

Samsung SSD 850 EVO 2.5", 500GB { plus nog 1 barracuda van 4TB en mn oude schijf van 1TB}

Scythe Processor Koeler Big Shuriken 2 rev. B

Hoop dat jullie me kunnen helpen ;)

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-02 21:52
Voor jouw budget:

Gpu:

pricewatch: MSI Radeon RX 580 Gaming X 8GB
Of
pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

Beide zijn goede kaarten, de rx 580 presteert beter in dx 12.

Voeding:
pricewatch: Corsair RM550x
Of
pricewatch: Corsair CX450M

Hier is de rm550x de betere keus wegens uitstekende kwaliteit en gold certificering.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Qua GPU gewoon de RX580 pakken, en dan niet de luidruchtige MSI, maar een stille Sapphire. In de nieuwste titels, titels waar de RX480 optimalisaties voor had, en de RX580 dus ook, is die in de regel al sneller dan de GTX1060 6GB. Bij de Witcher 3 is de RX580 ook sneller dan de GTX1060 6GB.

Qua keuze, de Sappire Pulse is extreem populair, omdat die gewoon goed is.
pricewatch: Sapphire PULSE Radeon RX 580 8GD5

Qua voeding kan deze ook nog. Uitstekende kwaliteit en ruim voldoende. :)
pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

Verder, qua de Witcher, nou mijn vijf jaar oude 7950 kan die game al aan met het meeste op high dus. Een RX580 draait gewoon ultra. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-05-2017 00:32 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025

UltiemePCNerd

Banaan.

DaniëlWW2 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 00:26:
Qua GPU gewoon de RX580 pakken, en dan niet de luidruchtige MSI, maar een stille Sapphire. In de nieuwste titels, titels waar de RX480 optimalisaties voor had, en de RX580 dus ook, is die in de regel al sneller dan de GTX1060 6GB. Bij de Witcher 3 is de RX580 ook sneller dan de GTX1060 6GB.

Qua keuze, de Sappire Pulse is extreem populair, omdat die gewoon goed is.
pricewatch: Sapphire PULSE Radeon RX 580 8GD5

Qua voeding kan deze ook nog. Uitstekende kwaliteit en ruim voldoende. :)
pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

Verder, qua de Witcher, nou mijn vijf jaar oude 7950 kan die game al aan met het meeste op high dus. Een RX580 draait gewoon ultra. ;)
MSI en luidruchtig :?
MSI staat bekend om de stilste kaarten, en de Nitro series staat vanaf de RX480 bekend als een van de mindere koelers..

• angrywolf8
Heel erg bedankt jullie hebben me erg goed geholpen!

Dus toch de RX serie,

Gaat de MSI worden en de corsair 550x

Kan iet wachten om volgende maand eindelijk the witcher te kunnen spelen oOo

En the sims 3 die liep ook niet goed meer :P

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:52
UltiemePCNerd schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:27:
[...]

MSI en luidruchtig :?
MSI staat bekend om de stilste kaarten, en de Nitro series staat vanaf de RX480 bekend als een van de mindere koelers..
https://www.computerbase....radeon-rx-580-570-test/3/

Ja de MSI 580 maakt een piep herrie. En de sapphire is hier duidelijk beter. En daarom is hij uiteindelijk ook in de BBG gezet(na een aanpassing).

@angrywolf8 doe jezelf een plezier en bestel de sapphire variant ipv de MSI variant. Neem de reacties van BBG mei door. Genoeg mensen die meer reviews hebben geplaatst waarom de eerst gekozen MSI 580 helemaal geen goede keuze is.

• angrywolf8
@loki504

Bedankt zal ze door gaan lezen!

Wat hoe dan ook zeker is is dat het een RX kaart gaat worden en de corsair voeding, Alleen welk merk RX 580 is dus nog de vraag.

Verwijderd

Ga voor de Sapphire, je gaat er geen seconde spijt van krijgen.
Coil whine kun je soms enigszins beperken door de videokaart te underclocken/overclocken en met de voltages te spelen maar dat wil je niet bij een splinternieuwe kaart...

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2017 22:34 ]

• angrywolf8
En welke is dan beter

Deze pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GB

Of deze die iets goedkoper is: pricewatch: Sapphire PULSE Radeon RX 580 8GD5

[ Voor 9% gewijzigd door angrywolf8 op 03-05-2017 22:43 ]

Verwijderd

Nitro heeft iets zwaardere VRM's en de koeler is iets beter maar een RX580 heeft sowieso weinig overclock headroom dus je bent met beide prima af. Je kunt dus gerust de Pulse nemen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2017 22:47 ]

• angrywolf8
Bedankt!

Van overclocken heb ik nog geen kaas gegeten, Eerste zelfbouw ben dr dus nog niet in thuis en heb nog veel te leren :P

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

angrywolf8 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:47:
Bedankt!

Van overclocken heb ik nog geen kaas gegeten, Eerste zelfbouw ben dr dus nog niet in thuis en heb nog veel te leren :P
Clockspeeds.
Pulse is 1,257/1,366 base/boost.
Nitro is 1,257/1,411 base/boost.

Met beide GPU's zal je je boostspeed consistent moeten kunnen halen. Het is afhankelijk van de temperatuur van je GPU, vandaar de noodzaak van een goede koeling. De Pulse lijkt ietsje minder heatsink te hebben. De Pulse zal ook ietsje minder hitte produceren dus dat compenseert elkaar redelijk.

De vraag is of je €20 extra wil betalen voor een beetje extra boost. Ik neig naar nee. Het verschilt per game wat je extra haalt. Sommige games leunen meer op fysieke hardware en dan merk je weinig, andere profiteren juist extra van clockspeed en daar zal je het wel merken. Uiteindelijk zal het maximaal een paar frames zijn bij games die ruim over de 60 zullen lopen. :)

PS: Je gaat volledig verslaaft raken aan de Witcher 3. Ik raad je vooral aan niet te rushen en echt alles te doen. Dan speel je de game uit na dik 150 uur en voel je je helemaal leeg. Ik ga nu door de leeg fase na 167 uur. :'(

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-05-2017 23:30 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• angrywolf8
@DaniëlWW2
Mn oude pc redde witcher 3 net aan niet, hij crashte behoorlijk vaak {soms al om de 15 min}, toch heb ik een flink stuk van het spel kunnen spelen {had Ciri gevonden} maar zelfs op de laagste instellingen was het een prachtspel wat ik heel graag wil uitspelen :Y

Het gaat het de goedkopere kaart worden, Games hoeven voor mij niet op ultra, als ik bvb maar the witcher 3 en the sims 3 met alle uitbreidingen en een flink aantal downloads kan spelen ben ik al erg blij.

[ Voor 42% gewijzigd door angrywolf8 op 03-05-2017 23:45 ]

Pagina: 1