Toon posts:

Showroommodel toegestuurd krijgen bij aankoop monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik heb eergisteren de Iiyama (g-master red eagle) gb2488hs-B2 online gekocht voor 279 euro bij een webshop. Ik kreeg de pc keurig vandaag toegestuurd en bij het openmaken van het pakketje viel het mij opeens op dat de doos opnieuw was dichtgeplakt met tape en dat de doos er niet al te best meer uit zag. Ik koop natuurlijk een monitor niet voor de doos, dus geen probleem, maar ik werd er wel een beetje door op mijn hoede. Vervolgens heb ik de monitor uitgepakt en toen bleken er een paar kleine vlekken op het beeldscherm te zitten en vegen doordat het scherm was schoongemaakt met een doekje. Het is allemaal niet heel denderend en hinderlijk, maar ik verwacht een nieuw product wanneer ik een nieuwprijs betaal. In de winkel krijg je dan keurig te horen dat er geen modellen meer zijn en dan krijg je de keuze om wel of niet akkoord te gaan (evt voor een betere prijs) met de aankoop van een showroommodel. Nu zit ik opeens met een half tweedehandsscherm in huis terwijl ik niet eens weet hoe lang het scherm in de winkel heeft gestaan etc.

Mijn vraag is dus: mag je showroommodellen opgestuurd krijgen bij een webaankoop?

Ik heb al contact gehad met de klantenservice en die deden best wel vriendelijk en ik mocht het scherm weer terugbrengen (geld terug) of omruilen, maar ze hadden geen nieuwe modellen meer. Dat komt omdat de nieuwe B3 uit is (geen verbeterde hardware, wel 24 euro duurder). Toch vind ik het vervelend dat ik een nieuw voorwerp koop (of in de veronderstelling ben dat-) en dat ik dan dit thuisgestuurd krijg. Het voelt niet goed in ieder geval. Wat denken jullie?

Alle reacties

Verwijderd

Maar is hij nou beschadigd of niet? Wat vuil zou toch geen probleem hoeven zijn? Ik zou hem lekker houden, want je kunt hem misschien opsturen voor reparatie binnen de termijn en daardoor langer genieten van een scherm.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2017 20:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat klopt. Het is geen wereldramp.

Het gaat mij er meer om dat je een showroommodel toegestuurd krijgt terwijl je dat niet weet, mag dat?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 01:53

job

Kan je uitlezen hoeveel uren het scherm er al op heeft zitten?
Ik zou bijvoorbeeld geen scherm willen hebben dat een jaar lang 10 uur per dag is gebruikt en daar dan toch een nieuwprijs voor betalen.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 02-05-2017 20:46 ]

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Welke webshop is het geweest? Ik denk dat je sterk staat om een extra korting te bedingen op je aankoopprijs, nu blijkt dat ze je (zonder het te melden) een showmodel hebben opgestuurd. Zo niet, dan kun je hem binnen 14 dagen terugsturen en eventueel dat B3 model (elders) bestellen. 24 euro duurder lijkt me niet onoverkomelijk, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:42

EnnaN

Toys in the attic

Hoe zeker weet je dat het een showroommodel is? Niet gewoon een keer onder WKOA door iemand bekeken en teruggestuurd?

sig

Verwijderd

Gewoon terugbrengen en evt. elders bestellen, zoiets dient verkocht te worden als B-stock / open verpakking.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2017 13:08 ]

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-01 09:53
Is mij ook onlangs overkomen bij een bestelling bij 4Launch. De prijs was wel 50 euro lager (en ging na mijn bestelling weer omhoog), maar er stond nergens vermeld dat het een showmodel was. Anyway, afgezien van de aangebroken verpakking, wat stof en een ontbrekende stroomkabel zag de monitor er nog puik uit dus heb er verder geen punt van gemaakt.

[ Voor 18% gewijzigd door Mitt3nz op 06-05-2017 14:45 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:33

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Eens bellen/mailen met de shop en vragen hoe het zit want als je een nieuw product koopt verwacht je ook een nieuw product (zie Apple en de EU/NL van de afgelopen dagen). Gemaakte/omgeruilde producten moeten als zodanig verkocht worden en niet als nieuw.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1