PS4 via VGA converter op oude samsung monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esso21
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-09 15:48
Beste medetweakers,

Ik heb sinds gister een HDMI naar VGA adapter zonder externe voeding. Nou werkt het wel op mijn laptop en PC, maar mijn playstation wil gewoon geen beeld geven.

Het scherm laat dmv stoppen met knipperen weten dat er signaal binnenkomt, echter na enkele seconden knippert hij weer even en dan begint het opnieuw.

Nu is mijn vraag, heb ik de instellingen van de PS4 verkeerd staan of heeft een PS4 een converter met externe voeding nodig?

Na een beetje google werk kom ik ook verhalen tegen dat ze werken zonder extra voeding, en dat dit enkel alleen nodig is als je bijvoorbeeld je smartphone of tablet zo wil aansluiten.

Bedankt

Emiel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Best kans dat je Playstation 1920x1080 wil uit sturen. Als je scherm daar niet mee overweg kan laat ie niets zien, al heb je dan normaliter een foutmelding in de richting van "input out of range".
Welke resolutie laten je PC en laptop zien voor het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:36

OB1

Wat is de resolutie van je scherm? Een PS4 geeft alleen output op specifieke resoluties en niet alle schermen reageren hetzelfde op een ander signaal, zeker als het een hogere resolutie is dan die van het scherm zelf.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esso21
Scherm is 1920 x 1080

Heb zowel 1080p als 1080i geprobeerd. Ook de lagere resoluties pakt hij niet(480p 720P)

Heb nog gespeeld met het RGB bereik maar dit heeft geen effect. HDR staat uit evenals diepe kleuren uitvoer.

Verder heb ik onder Systeem HDCP uitgeschakeld, dit wordt in elke tutorial only vernoemd.

Ikzelf denk dus of dat de HDMI poort van de PS4 te weinig geeft voor de adapter, maar ik ben in dit gebied maar een leek! Ik zie dus ook dat je voor 5 euro meer een "powered" adapter kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Emiel,

Heb dit probleem gehad maar dan met mijn laptop naar extern.

Het probleem blijft hetzelfde (laptop heeft alleen HDMI) en mijn monitor alleen VGA.

Nu heb ik een kastje met aan de ene kant HDMI en de andere kant VGA aansluiting. En ook 2 tulpjes voor geluid.

Dan gaat de HDMI in jouw geval in de PS, uit einde in het kastje, VGA in het kastje naar je monitor. Dit werkte toen echter niet. De oplossing was dat het HDMI/VGA kastje ook gevoed moest worden met stroom (220) na dat dit kastje gevoed was, is het probleem opgelost.

https://www.klusidee.nl/Forum/userpix/2_6_2.jpg

Gaat om dit kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esso21
@Verwijderd bedankt voor je reactie! klopt. Ik heb hetzelfde kastje gevonden als dat ik heb, alleen dan met voeding via een standaard mobiele oplader en USB kabel.

Ben dus bang dat ik dit nodig heb.
Pagina: 1