Toerenteller Toyota avensis sedan 4drs bj2006

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
kan iemand me uitleg geven in algemeen over toerenteller kan nergens vinden via google bing enz enz..

hoe zit het met in koud/warm weer koud/warm motor bij het starten met toerenteller??

weet iemand hier meer van zo ja graag je reactie/ervaring hier over
alvast bedankt

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 22:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@franssnarf bedankt voor de tip maar hier heb ik ook gekeken geen genoeg informatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:59:
@franssnarf bedankt voor de tip maar hier heb ik ook gekeken geen genoeg informatie
Wellicht moet je dan even specificeren wat je dan precies wilt weten, dit is lastig helpen zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Wat is je probleem ermee?
Een eletronische toerenteller telt, vaste zaken zoals slagen op een krukas of ontstekingen van een bougie. En zet dit om naar een aantal toeren per minuut.

By een mechanische loopt er kabeltje en hoe sneller dit draait, hoe meer toeren die draait.
Koud en warm weer hebben geen merkbare invloed op de toerenteller zelf. Mss wel op de toeren van je auto wel, maar niet het tellertje(of het moet defect zijn/waterschade)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je hebt je aangemeld op een computer-tech forum voor deze vraag ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Hackus der is ook rubriek over verkeer en vervoer hackus:
ForumGeneral Chat - Openbare foraVerkeer & Vervoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 22:58
Maar wat wil je nou precies weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
franssnarf schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:17:
Maar wat wil je nou precies weten?
Of ik elektronische of mechanische toerenteller heb weet ik niet precies. Wat ik wel weet is dat de motor na het starten al op toerenteller 2 staat met een licht zuigen/zoemend bijengeluid maakt. Na paar, echt paar minuten later, meestal 3/4 minuten is het toerenteller gezakt naar 1 en is het geluid ook weg.

Wat ik nu wil weten is of dit gewoon is wat de motor doet, of niet gewoon en dat ik het moet laten nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:22:
[...]

Of ik elektronische of mechanische toerenteller heb weet ik niet precies. Wat ik wel weet is dat de motor na het starten al op toerenteller 2 staat met een licht zuigen/zoemend bijengeluid maakt. Na paar, echt paar minuten later, meestal 3/4 minuten is het toerenteller gezakt naar 1 en is het geluid ook weg.
Stationair draait je motor wat meer toeren als hij koud is itt als hij warm is. By design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De motor is dan koud en draait een hoger toerental(choke). 1 = 1000 toeren elk tussenliggend streepje is 200.

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 02-05-2017 20:36 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt maar ik ben vergeten erbij te zeggen in stilstand. Wanneer ik de motor start en stil blijf staan op de parkeerplaats.

En motor maakt echt toeren van 2, 2000 toeren dus. Ik druk soms beetje op gas omdat ik denk dat het toerenteller in de war is. Maar nee, hij gaat na het gas geven weer naar toeren 2. Na 3-4 min is het weer 1 toeren. Dan is dat zo omdat de motor warm begrijp ik nu.

Maar hoe zit dit nou: Ik start de motor, toerenteller staat op 2 met rare motorgeluid. Ik blijf nog even staan op de parkeerplaats. Na 3/4 min vertrek ik omdat toeren op 1 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:49:
Ja dat klopt maar ik ben vergeten erbij te zeggen in stilstand. Wanneer ik de motor start en stil blijf staan op de parkeerplaats.

En motor maakt echt toeren van 2, 2000 toeren dus. Ik druk soms beetje op gas omdat ik denk dat het toerenteller in de war is. Maar nee, hij gaat na het gas geven weer naar toeren 2. Na 3-4 min is het weer 1 toeren. Dan is dat zo omdat de motor warm begrijp ik nu.

Maar hoe zit dit nou: Ik start de motor, toerenteller staat op 2 met rare motorgeluid. Ik blijf nog even staan op de parkeerplaats. Na 3/4 min vertrek ik omdat toeren op 1 staat.
Zonder in te gaan op het waarom + uitleg te verschaffen. Dit is normaal gedrag en bij de ene motor wat duidelijker (meer verschil in koud toerental en dat hij iets warmer is de motor), heb het bij vooral Toyota gemerkt. En het extra geluid is dan natuurlijk logisch. Ook hoef je geen 3-4minuten te wachten met wegrijden, gewoon direct wegrijden.

Als je 1 minuut hebt gereden en stil zou gaan staan is het toerental waarschijnlijk al sneller gezakt, want bij belasting stijgt de temperatuur veel sneller dan bij stationair lopen.

[ Voor 8% gewijzigd door ToFast op 02-05-2017 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
..foutje, moest mezelf editten.

[ Voor 94% gewijzigd door ToFast op 02-05-2017 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:51

Mimiix

Professioneel Prutser

Ik heb hetzelfde bij mijn VW polo 6n1. Staat na een koude start tussen de 1500 en 1600. Daarna zakt hij naar zijn normale stand: 900~

Niks bijzonders aan. Kan geen kwaad.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

D3nnisd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:05:
Ik heb hetzelfde bij mijn VW polo 6n1. Staat na een koude start tussen de 1500 en 1600. Daarna zakt hij naar zijn normale stand: 900~

Niks bijzonders aan. Kan geen kwaad.
Voor je 6n1 is 1500-1600 met koude start niet zo veel nee, maar voor een Avensis uit 2006 is 2000 toeren wel degelijk aan de hoge kant.

@Verwijderd heeft je Auto dit altijd al gedaan of is het sinds recent?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@True vanaf eind nov.2016 gekocht bij garage waarvan bovag garant herkend is en deze dealer zei dat er niks aan de hand is
ik heb 6 mnd bovag garantie mee gekregen tot 25052017 anders erheen brengen en na laten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:49:
Dat is dus stationair. Uit de versnelling (neutraal) en met de handrem er op bij een draaiende motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:36
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:43:
@True vanaf eind nov.2016 gekocht bij garage waarvan bovag garant herkend is en deze dealer zei dat er niks aan de hand is
ik heb 6 mnd bovag garantie mee gekregen tot 25052017 anders erheen brengen en na laten kijken?
gewoon standaard gedrag van een auto met koude motor.
Omdat het blok koud is draait de motor op wat meer toeren om op de juiste temperatuur te komen.
Als je gelijk (rustig) wegrijdt is er niets aan de hand en zal je zien dat het snel zal zakken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal voor de tips/antwoorden
ik heb afspraak gemaakt met garagedealer
ik laat jullie weten wat zij zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

ben bij de garage geweest
hij heeft gekeken via zg tablet (is met computer ingebouwd auto had eerst niets in gaten) er kwamen geen meldingencodes hij doet goed
ze hebben me uitgelegd bij laag temperatuur dus koud motor= hoog toeren
bij hoog temperatuuur war motor =lagetoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:55

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb een Avensis uit 2005. Met koude start loopt de motor even (lees: +/- 10 sec.) 1600 toeren ofzo, daarna zakt die naar 1200 o.i.d.. Als de motor echt op temperatuur is, draait de motor zo'n 900 toeren.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:22:
[...]

Wat ik nu wil weten is of dit gewoon is wat de motor doet, of niet gewoon en dat ik het moet laten nakijken.
Dit is volkomen normaal en niks om je zorgen over te maken. Doet mijn Avensis Verso uit 2003 ook. Als de motor wat warmer is daalt het toerental vanzelf.

En dit geldt voor een heleboel auto's.
Pagina: 1