Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigabyteZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-12-2024
Hallo Tweakers,

Ik weet niet of dit de goede sectie is om mijn vraag te stellen zo niet excuses.

Ik ben bezig met mijn 1e case te bouwen een pc in een bureau bouwen.

Nu heb ik teveel fans dat weet ik het is meer voor uiterlijk maar is dit een goede "airflow"?
http://s1195.photobucket....ters[recent]=1&sort=1&o=0

Hopelijk is de tekening duidelijk bent zelf geen ster in het maken.

De blauwe krassen aan de buiten kant word een houten kap met een glazen plaat erin

Alvast bedankt voor de feedback.

Met vriendelijke groet, Matijn

[ Voor 7% gewijzigd door GigabyteZ op 02-05-2017 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23:03
Ik zou die chats van OSM wel ff weghalen.
Verder word ik zelf niet veel wijs van de tekening. Waar wil je die fans plaatsen? Voor een goede airflow is voldoende intake en outtake van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander B
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-09 08:45
Je tekening is me ook niet 100% duidelijk maar aangenomen dat
- de voorste fans naar binnen blazen en de achterste naar buiten (pijltjes erin zetten was handig geweest ;-) )
- de boven/onder/zijkanten dicht zijn (behalve de waterkoeling)

lijkt me dit qua airflow goed werken. Je hebt hier iets dat lijkt op een 2U-servercase, en de lucht stroomt recht naar achteren zonder problemen. Belangrijkste hier zijn de CPU en grafische kaart (en in mindere mate voeding). Als je die waterkoeling er niet op had zitten zou ik je niet aanraden ze achter elkaar te zetten, anders kwam warme lucht van de GPU over de CPU.

De meeste warmte van de GPU komt er aan de achterkant (dwz bij de monitorkabelaansluitingen) uit. Niet ideaal als dat alsnog over het mobo gaat (er zijn meer dingen op het mobo dan de CPU die wat koeling nodig hebben). Ik zou er zeker voor proberen te zorgen dat de achterkant van je GPU qua airflow niet "voor" het mobo zit.

Overigens weet ik niet hoe je aan je bureau gaat zitten, maar let er dan wel op dat je niet met je lichaam tegen de fans aan gaat zitten. Anders blokkeer je ze en heb je alsnog geen airflow.

Zoals je de GPU hebt zitten zie ik wel wat andere problemen:
- Je hebt een PCIe kabel (zoiets, sta er niet voor in dat dit de correcte is: pricewatch: Thermaltake PCI-e X16 Riser Cable nodig. Deze maakt nu een praktisch onmogelijke hoek aangenomen dat je je mobo installeert met de aansluitingen naar achteren.
- Omdat de GPU in het midden zit, moet je je monitorkabel helemaal in de kast leggen. Dit kan nogal vervelend zijn.

Misschien is het handiger om je GPU tussen je voeding en je mobo te leggen, dan kun je alle aansluitingen
aan de achterkant hebben. Dan wel ff rekening houden met de lengte van je PCIe kabel.

Succes!
Sander