Toon posts:

Welke hardware is defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Hierbij nog een poging een zwaar verrot probleem op onze PC op te lossen.

Hardware introductie:
We hebben een AMD K6-III 450 met tegenwoordig 256mb intern, eerst was dit 128 maar daar hebben we het laten nog over.. Verder zit er een V770, een SB128, en een Maxtor 13 GB in. Dit alles op een P5-A moederbord met Ali-chipset. Dat zijn zo wel de belangrijkste dingen.. denk ik

OS introductie:
Vroeger W98SE gebruikt zat gewoon vaak vast, en snel ongeldige bewerekingen, dus werd het zaakje altijd snel geformateerd. Toen 1 dag WinME, en toen ben ik naar W2K gegaan. Eerst zonder NTFS, en toen ontstond er een vreemde fout: af en toe op de meest vreemde momenten gaf ie een spontage reset! Met nog steeds het volledige vertrouwen in de hardware heb ik het zaakje nog maar eens opnieuw geinstalleerd: nu zit er dan ook W2K(pro) met NTFS op Met als resultaat dat hij nu ook wel eens muur en muur vast loopt.. L (En die resetten heb ik ook nog!)

Al geprobeerd:
1. Nieuwste detonater drivers geinstalleerd.. (op aanraden van een vriend)
2. Een nieuwe DIMM van 128 gekocht, die andere eruit en hopen dat het beter werd. Dat was niet het geval.. dus nu hebben we 256..

Verdere informatie:
1.Als hij vast zit, en dat op spontane momenten, dus niet als je er om vraagt en het uiterste uit die PC gaat halen.. Gewoon een menutje in bijv. photoshop aanklikken laat hem bevriezen.
2.Als hij vast zit maakt de HD een speciaal geluid. De activiteit is niet volledig gestopt, maar ik hoor een doorlopend: prrt(ong 2 sec niets).. prrt (dus een heel korte prrt-activiteit) en dit gaat dan zo oneindig door
3.Pas kreeg ik de volgende melding bij het starten van photoshop (bij de volgende start bleef hij gelukkig weg). Heeft er nu iemand een idee?

--begin melding--
Rood rondje met wit kruis:
Unable to continue because of a hardware of system error. Sorry, but this error is unrecoverable. [knopmode]QUIT[/knopmode]
--einde melding--

Dit stond er echt letterlijk zo!!

Ik begin zelf nu toch echt aan de hardware te denken, maar gewoon wat dingen gaan vervangen is zo duur Heeft er iemand suggesties?

Grtn, bvd, Bram

• DocMac
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 13:49
Heb je al gekeken in de Device Manager of er ergens uitroeptekentjes staan? (Control Panel, System, tab Hardware)

Staan er meldingen in de Event Viewer waar je iets mee kunt (onder Control Panel, Administrative tasks)

Windows 2000 heeft in principe veel mogelijkheden om dit soort problemen op te lossen. Meer dan Windows 98 in ieder geval.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Gooi MAXDIAG (staat wel ergens op maxtor.com) over je harddisk, weet je iig of die goed is.

Verder: zoek ff een simpel videokaartje op, en probeer die eens. Verder geen enkele kaart (dus geen geluid/lan enz)

NOG steeds 't zelfde? dan maybe je mamabord niet goed..

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

.Als hij vast zit maakt de HD een speciaal geluid. De activiteit is niet volledig gestopt, maar ik hoor een doorlopend: prrt(ong 2 sec niets).. prrt (dus een heel korte prrt-activiteit)
Volgens mij ken ik dat geluid.
Een schijf die niet meer echt lekker is.
Doe eens een checkdisk onder w2k.

De eventviewer bekijken is inderdaad een goed idee.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• DJSmiley
Edit: Zo ZEKER eens een andere vga krt proberen.

De V770 (en meerdere TNT2 kaarten) geven vrij vaak gezeik op oudere ALI of VIA SS7 borden.

AGP schijnt op aantal borden niet voldoende power te kunnen leveren op die borden.

Daarnaast (maak ik ff niet op uit je verhaal) de laatste ALI chipset zooi geinstalleerd?

Verwijderd

als je ergens een pci-ide controllertje kan lenen zou ik daar eens naar kijken, je onboard ide-controller is maybe kaduuk...

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op donderdag 05 juli 2001 11:21 schreef McGry het volgende:

2.Als hij vast zit maakt de HD een speciaal geluid. De activiteit is niet volledig gestopt, maar ik hoor een doorlopend: prrt(ong 2 sec niets).. prrt (dus een heel korte prrt-activiteit) en dit gaat dan zo oneindig door
3
zoeits heb ik ook gehad, 2 dagen later was me schijf dood (ook een Maxtor)

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij was de HD ook al een verdacht ding.. Ik zal dat max-testertje eens gaan downen... Bedankt voor de tips!!

grtn, Bram

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 12:30
Alleen met Photoshop?

Al klopt het moederbord niet en de beschrijving ook niet 100%, maar wellicht biedt dit dan aanknopingspunten:

http://www.adobe.com/support/techdocs/2256a.htm

No production networks were harmed during this posting

• DJSmiley
mm.. proggie van Maxtor heette dus Powermax

http://www.maxtor.com/SoftwareDownload/main/pwrdiag.exe
PLEASE NOTE: If you suspect that your Maxtor Hard Disk Drive may be faulty, we recommend first running Maxtors diagnostic software utility PowerMax to verify the error before contacting our website or calling 1-800-2-MAXTOR for replacement. If the device is found to be defective, we will be glad to replace it for you.

Verwijderd

Topicstarter
Alleen met Photoshop?
Nee, helaas niet... :)

Ik heb net powermax gedraaid, maar die kon helaas geen enkele fout vinden.. heb ik nog niets om de schuld te geven :(

De IDE drivers worden nu door iemand met kabel gescoord, en dan zie ik daarna wel weer verder..

Bedankt voor de tips !

Verwijderd

Bij je Detonator Drivers zit ook een bestand met de naam AGP168.exe volgens mij. Draai die eens dit is een setupje dat speciaal gemaakt is voor de Ali chipset. :D

Verwijderd

Update ff je bios hielp bij mij ook fantastisch.....

Verwijderd

idd, je BIOS update, heb zo vroeger ook es zoiets gelijkaardig gehad, gewoon startmenu openen als de computer pas opstond kon al genoeg zijn om hem omver te slage :D
bleek iets met memory-drive-strength te zijn (in mijn geval), aleh, BIOS Updaten dus
Pagina: 1