Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thuis laptop onder 600 euro

Pagina: 1
Acties:

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11 08:30
Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en kom er zelf niet uit, vandaar mijn topicstart. Ik ben op zoek naar laptop voor de komende paar jaar, maar ik weet dat ik keuzes moet gaan maken gezien het budget. Ik vind dit bedrag een mooi bedrag voor een nieuwe laptop. Mijn vraag is dan ook, welke wens/eis kan ik het best loslaten en toch jaren vooruit zonder problemen.

Allereerst moet ik nog wel uitleggen dat mijn huidige laptop een erg goede koop is geweest. Dus het allerbelangrijkste van de zoektocht is dat het een koop gaat worden voor meerdere jaren . Begin 2012 heb ik de Acer TimelineX 4830T gekocht. Een 14" met I3 2e gen, 4 gb, met een verbazingwekkende accu waar ik nu nog 5 uur op kan teren. De laptop is wat ouder aan het worden en je merkt dat windows wat minder soepel gaat lopen. Daarom is het tijd voor een nieuwe.

Wat ga je met je laptop doen?
Hetzelfde als wat ik nu doe: de laptop gebruiken om veel office programma's (tegelijk) te gebruiken en via OneDrive regelmatig te openen en sluiten. Daarnaast ben ik op zoek naar een laptop die je lekker makkelijk op de bank pakt en even gaat surfen, video's bekijken, facebook, mail etc. Daarnaast gebruik ik Photoshop zo'n 3x per jaar, dus het zou wel fijn zijn als de laptop wat kan verwerken (meerdere processen en programma's tegelijk).

Dit zijn de onmisbare onderdelen:
* Minimaal 15" inch.
* HDMI-aanlsuiting
* SSD schijf van min. 128 gb, maar 256 is zeker een welkome toevoeging.
* Matte coating zodat het scherm buiten ook te zien is.
* Accuduur
* Soepel wisselen van processen en meerdere bestanden tegelijk benaderen en bewerken.

Ik kan ook vertellen wat ik niet ga doen
- Een losse videokaart hoeft er niet in te zitten, want het is niet zo dat ik extreem veel en/of moeilijke bewerkingen ga doen.
- De laptop komt niet verder dan het huis en de tuin.
- De laptop wordt af en toe gebruikt voor films en series, maar ook niet extreem veel.

Het bovenstaande is mogelijk met het gross van de laptops tussen 400 en 600 euro. Dat klopt. Maar nu is de vraag welke concessie ik moet gaan doen op het gebied van nieuwe generatie onderdelen: DDR4, IPS, FULL HD etc.. Mijn hulpvraag zit hem dan ook vooral in het onderstaande gedeelte:

* Keuze uit de I3 6xxx, i5 6xxx of de nieuwste i5, of een nieuwe AMD A9.
* 4, 6 of 8gb geheugen.
* DDR3 of DDR 4 geheugen. Merk je daar al veel van?
* 1600x900 of 1920x1080.
* TN Scherm (vooral bij Acer) of IPS scherm

Wat is je budget?
Voor 700 euro hoef ik (bijna) geen concessies te doen en kan ik het hoogste van bovenstaande opties pakken. Ik wil echter onder de 600 euro uitgeven en best wat concessies doen, aangezien ik ook weer geen overkill nodig heb voor mijn gebruik. Voorbeeld van een top-laptop in mijn ogen:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15 (80SV00K5MH)
Maar.. ik denk voor mijn gebruik redelijk overkill, aangezien ik het de laatste jaren ook gewoon met een i3 processor heb kunnen doen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, echter vind ik accuduur en een mat-scherm wel erg belangrijk..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen bepaalde voorkeuren, maar heb met HP laptops altijd ergernissen gehad.

Conclusie:
Ik moet de pro's en con's in deze prijsklasse af gaan wegen.

1. https://tweakers.net/pric...pire-e5-523-523-98lz.html
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire E5-523 -523-98LZ€ 529,-€ 529,-

Naar mijn idee de beste keus, heeft echter de weinig voorkomende AMD A9-9410 processor. Pluspunten zijn: 256 SSD, 8 GB DDR 4.

2. https://tweakers.net/pric...r-aspire-e5-575-52du.html
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire E5-575-52DU€ 544,-€ 544,-

i5 Kaby Lake processor! Gaat echter ten koste van het geheugen (4 GB DDR4). Maar mogelijk maakt de kracht van de processor veel goed? Helaas maar 128 GB SSD maar dat is te overbruggen.

3. https://tweakers.net/pric...110-15isk-80tl0169mh.html
#ProductPrijsSubtotaal
1Lenovo V110-15ISK 80TL0169MH€ 573,-€ 573,-

Heeft het eigenlijk allemaal, behalve een hoge resolutie en 100 DPI. Wat merk je daar in de praktijk van? Gezien mijn situatie? Accuduur is onbekend? Dat zou nog een afknapper kunnen zijn.

Misschien ook nog interessant?
4. https://tweakers.net/pric...-575g-35me/specificaties/
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire E5-575G-35ME€ 584,43€ 584,43

i3 6006u processor met 940mx videokaart.[/url]
Heeft namelijk een 940mx videokaart erbij en een iets betere accu. Daarnaast 1TB extra HD.

Kortom, dilemma bij 1 is het de processor, bij 2 is het 'maar' 4 gb, bij 3 is het de resolutie en dpi (+ accu?) en bij 4 is het de laagste i3 6xxx die mee speelt. Zijn de processor van 1 en 4 echt heel erg verschillend in power in vergelijking met optie 2 en 3?

Ik ben benieuwd naar jullie mening en opties die ik op dit moment nog over het hoofd zie.

[ Voor 18% gewijzigd door Patavorene op 02-05-2017 18:53 ]

Verwijderd

Deze is normaal 649-699 euro: pricewatch: Asus VivoBook R541UA-DM987T
Maar ik zie dat hij bij 1 winkel slechts € 499,- is nu. Full HD, Intel Core i5-7200U / 8GB / 256GB SSD. :)

• Patavorene
Ik kwam er toevallig gisteren ook langs, echter is het bij de winkel Campusshop - speciaal voor studenten.
Nu weet ik niet hoe dat in de praktijk werkt en of je daadwerkelijk student moet zijn (zie: studentmobiel)?
Maar voor deze specificaties is de prijs wel heel erg scherp inderdaad!

Verwijderd

Patavorene schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:04:
Ik kwam er toevallig gisteren ook langs, echter is het bij de winkel Campusshop - speciaal voor studenten.
Nu weet ik niet hoe dat in de praktijk werkt en of je daadwerkelijk student moet zijn (zie: studentmobiel)?
Ken je geen student, iemand die anders voor jou deze laptop aan zou willen schaffen? Of bel even met de webshop zelf, en vraag hoe het zit. Dan heb je meteen een antwoord. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2017 11:06 ]

• Patavorene
De prijs in inmiddels aangepast, bleek een prijsfout te zijn. Leek me ook al sterk om 200 euro lager te gaan zitten dan de 'moeder'winkel Paradigit. Wel erg goed en snel gespot door bovenstaande Tweakers!

Dus kom ik toch weer terug bij de topicstart, echter denk ik dat de Lenovo het niet gaat worden. Dus dan blijven er 3 Acers over, of zijn er nog betere alternatieven?

Ik hoor het graag.

[ Voor 7% gewijzigd door Patavorene op 03-05-2017 15:37 ]

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-11 13:59
Echte Low-budget optie: productreview: Chuwi Lapbook 14.1 review door Luca

En kijk anders op https://estunt.nl. Daar staan soms laptops op die amper gebruikt zijn.

Optie:

- https://www.estunt.nl/product/dell-xps-11-ultrabook/

[ Voor 36% gewijzigd door Aasas op 03-05-2017 16:12 ]

Verwijderd

TS wil minimaal 15". ;)
Patavorene schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:04:
Nou, het is eerder gewoon een subwinkel met als speciale doelgroep studenten. Nergens op hun site kom ik tegen dat je daadwerkelijk student moet zijn, ook bij het inlogscherm geen bijzonderheden daarover: https://www.campusshop.nl/account/create.aspx

En zo gek is 150 euro goedkoper nou ook weer niet, ik zie zo vaak bij o.a. 4launch of Alternate laptops staan die 150-200 euro goedkoper zijn dan bij de rest. Dus als je hem gisteren in je wikelmand had gepleurd, dan had je hem wel gehad denk ik. :)

Ik heb trouwens erg vaak grote verschillen gezien tussen Campusshop en Paradigit. Ik heb het toevallig vanaf januari 2017 een beetje in de gaten gehouden. Als ze daar de hele tijd fouten maken of dat het zo hoort, tsja, wij zijn te goeder trouw en zo groot is het verschil nu ook weer niet, dus moeten ze leveren. :) Ook in Paradigit outlet (heet nu Op is opruiming zo te zien) stonden er dan wel eens erg goede deals. Je moet alleen niet met hun gaan mailen, want dat duurt 3 dagen (was gewoon midden in de week) voor je antwoord krijgt en in de tussentijd is het dan al verkocht.

Hier een mooie 17" deal: http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-17-5767-laptop. Is minimaal 15", dus... :) 120 euro korting waar weer een SSD van kan worden gekocht. Of deze http://www.dell.com/nl/p/...-5567-laptop/pd?ref=PD_OC van € 579,- maar dan moet je dan ook nog een SSD bij kopen. Of t/m vandaag 10% korting op alle 2-in-1's maar die zijn buiten je budget (en moet je ook maar willen).

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2017 17:40 ]

• Patavorene
Ik hou het in de gaten. Dell is ook zeker een optie! Bij Dell wel altijd even goed zoeken naar de kortingen en hoe het werkt vind ik persoonlijk. Dus ik ga even configureren, kijken wat er uit komt.

Mocht er nog meer zijn in deze categorie, hoor ik het nog steeds graag.
Bedankt voor alle hulp in ieder geval.
Pagina: 1