Nieuw huis, fiber of vdsl

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvdbogaard
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-10 08:55
Binnenkort verhuizen naar een nieuwe locatie in gemeente Berkelland. Er is hier 100/10Mbit vdsl, en fiber. Fiber leveranciers zijn echter beperkt tot Fiber, Caiway, en Solcon. Redelijke internet snelheid en goede betrouwbaarheid zijn voor mij als thuiswerker heel belangrijk. Veel interactief werk middels command line, BUI, en GUIs. Daarnaast de gebuikelijke zaken (browsen, email, IM, video conference calls, etc).

Het liefst zou ik voor fiber kiezen, echter het lijstje van de mogelijke providers doet me twijfelen gezien de referenties die ik van ze lees...

Welk medium en welke provider is de hamvraag. Julie insteek is welkom.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:48
Overgestapt van ziggo naar fiber van Tmobile. Geen moment spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:54

D4NG3R

kiwi

:)

Ik heb wat kennis wonen in Berkelland en van wat ik hoor schijnt Fiber het daar niet erg goed te doen, veel geklaag van gebruikers. Solcon is relatief duur, en bij Caiway zijn er naar mijn idee vooral azijnzeikers die helemaal trots zijn over hoe het vroegâh bij Ziggo ging.

Ik woon zelf vlak over de 'grens' in Twente en ben eigenlijk al jaren dik tevreden klant van Caiway. De enige onaangekondigde downtime die ik tot dusver heb ervaren kwam door onze eigen hardware (Router die vastliep tijdens een update).

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 02-05-2017 18:30 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Ik heb zelf geen ervaring met fiber (hebben we in Landgraaf niet) maar wel met VVDSL van XS4ALL. Dat is goud gebleken. Retestabiel en ik haal om en nabij 100/30 Mbit/s. Ze komen binnenkort bonding aansluiten en dus gaat met BVVDSL mijn snelheid nog verder omhoog.

Voorwaarde is wel dat je woning is aangesloten op een buitenring. Dat kun je controleren op https://netco-fpi-info.fourstack.nl door je postcode en huisnummer in te geven. Bij mij staat daar nu:

Koper/DSL 104 Mbit/s
Bonded Koper/DSL 206 Mbit/s

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 09:58
Binnen de provincie Overijssel vanuit Student aan Huis bij veel klanten geweest, Fiber heb ik nog nooit een positief woord over gehoord, deze zou ik dan ook vermijden, persoonlijk als je voor glasvezel gaat zou ik Solcon kiezen, iets duurder, maar uitstekende service en kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Primair dus fiber en secundair een dsl lijntje.

Waarom?
Redelijke internet snelheid en goede betrouwbaarheid zijn voor mij als thuiswerker heel belangrijk
Als de ene lijn eruit ligt kan je overschakelen op de andere zodat je thuiswerk niet in het geding komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvdbogaard
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-10 08:55
https://netco-fpi-info.fourstack.nl meldt 'Bonded koper/DSL 104 Mbit/sec' op het nieuwe adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Pvdbogaard schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:15:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl meldt 'Bonded koper/DSL 104 Mbit/sec' op het nieuwe adres.
Dan kun je bij bijvoorbeeld XS4ALL maar wellicht ook andere KPN bedrijven via een bonded VVDSL constructie over die snelheid beschikken.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
Gewoon Caiway nemen. Niet duur en je krijgt altijd meer Mbit dan waarvoor je betaald. Tevens vrijheid van een eigen router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

Altijd voor glasvezel gaan als je de kans hebt, zeker met thuiswerken. Ik zou persoonlijk voor Solcon kiezen, dat is gewoon een betrouwbare provider.

Weet je trouwens zeker dat je niet meer keus hebt...?
https://www.glasvezel-vergelijken.nl

[ Voor 24% gewijzigd door Fiber op 02-05-2017 23:11 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wij hebben Caiway, we hebben KPN gehad via VDSL (50Mbit).
Caiway hebben we 500/500 we halen dit ook. Zowel de stabiliteit, bandbreedte en de latency zijn in orde. De klantenservice is matig, de site is onoverzichtelijk en de IPTV/ITV is dramatisch onhandig.
Persoonlijk kijk ik amper TV dus is de meerwaarde van sneller internet hoger.
De IPTV omgeving van KPN is wel echt stukken beter dan Caiway. Bij Bonding krijg je meestal ook een behoorlijke uploadsnelheid, zie ook het xDSL topic op Tweakers wat anderen halen, dit is meestal op die 100Mbit toch wel snel 40Mbit als dit niet meer is,

Als er veel TV gekeken wordt en je zult gaan voor een wat uitgebreider abonnement dan de meest kale variant zal ik KPN aanraden boven de 'fiber' mogelijkheden.

RDP oplossingen zijn tegenwoordig echt wel zo goed geoptimaliseerd dat je dit prima kan doen over een 10Mbit upload lijntje.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:44

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Discussietopic -> Vraagtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 16:58
Solcon is naar mijn ervaring een prima provider.

Zelf heb ik nu zo'n 1,5 jaar glasvezel van Caiway en ik heb niets te klagen (behalve 2x een prijsverhoging in 1 jaar) Internet is stabiel en ik zit altijd net iets boven mijn abonement kwa snelheid.

Heb eenmalig contact gehad met de klantenservice ivm mijn login gegevens en ben daarmee snel en netjes geholpen.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Pagina: 1