Upgraden systeem met nieuw moederbord.

Pagina: 1
Acties:

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 11:22

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Na de vakantie wil ik mijn systeem upgraden met een nieuw moederbord. Ik heb nu de Abit be6-2 die zeer goed zijn werk doet en waarmee overklokken heel erg simpel is. Alleen mist het bord wat fucnties. Geen agp4x, de bx chip is al overgeklokt.

Welk advies geven jullie mij?
Voor welk moederbord moet ik gaan?

Life goes as it goes.

Verwijderd

Ik heb opzich niet echt veel ervaring met Intel procs...Wel met Abit en Asus.
Dus ik zou in ieder geval voor een Asus gaan

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 15:51

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

Als je tevreden bent over je abit zou ik een Abit kt7a nemen. Ook al zijn er een hoop mensen met problemen (altijd eerst via drivers installen) heb ik met mijn KT7-raid met duron 700@850 geen problemen. HEb er ook een SB live 1024 inzitten Alles onder 2K nergens last van.
Een Abit is stabiel en klokt lekker. Alles is goed appart te Tweaken.

een schoner internet begint bij jezelf

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hij wil een nieuw mobo en geen nieuwe mobo met een nieuwe CPU, dus de KT7A valt af... Daar past namelijk geen Pentiummetje op |:(

Persoonlijk zou ik ook voor Abit gaan, ze zijn namelijk allemaal lekker overclockbaar en tweakbaar. Mijn favo is de VP6, maar dan zou je wel weer een pentiummetje extra moeten nemen (dual CPU mobo) om volledig profijt van te trekken. Dan blijft IMHO de VH6(T) over. De VH6T heeft t.o.v. de VH6 ook support voor de toekomstige Tualatins, dus leuke upgrade mogelijkheden. Ook heeft VH6T UATA100, terwijl VH6 alleen UATA66 heeft. Dat zou niet erg zijn als je al een losse UATA100 controller hebt. Verder weet ik niet zeker of de VH6 AGP4x heeft, maar de VH6T heeft dat in ieder geval wel.

Oja, heb je een slot1 pentium? Dan zou ik gaan voor een VA6, die is dezelfde als de VH6, maar heeft dan slot1 ipv socket370 :)

• t3q

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Ik ken dat abit vh6-t bordje en die ziet er leuk uit moet ik zeggen.

Ik heb een fc-pga p3.

Ik heb een vraagje :

Een maat van me heeft een asus cusl-cen op dat bord heb je een hele masterlijke instelling voor je fsb/mem speed.

Zo kan je de cpu fsb op 133 zetten en het geheugen op 100. Dit is rete lekker want zo kan je de cpu naar mijn inzien verder klokken. Dat is ook eigenlijk wat ik wil.

Maar ik heb nu een alphapep66t en een peltier kunnen die dan ook op dat vh6-t bordje of moet ik een andere koeler kopen?

Life goes as it goes.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zo kan je de cpu fsb op 133 zetten en het geheugen op 100. Dit is rete lekker want zo kan je de cpu naar mijn inzien verder klokken. Dat is ook eigenlijk wat ik wil.
Geen idee of de VH6 dat ook kan, maar ik gok van wel (de KT7 series heeft het namelijk wel en Abit kennede zal het vast ook wel op de VH6 series zitten)
Maar ik heb nu een alphapep66t en een peltier kunnen die dan ook op dat vh6-t bordje of moet ik een andere koeler kopen?
Neehoor, hoeft niet. Die Alpha is juist voor een Socket370 mobo ontworpen. Er moet in ieder geval wel veel ruimte rond de Socket zitten, zodat die Alpha niet tegen condensatoren enzo aanleunt. Maar afgaande op een plaatje van de VH6T (op www.abit.nl) moet het zeker wel passen.

• t3q

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 13:20 schreef BalusC het volgende:

[..]

Neehoor, hoeft niet. Die Alpha is juist voor een Socket370 mobo ontworpen. Er moet in ieder geval wel veel ruimte rond de Socket zitten, zodat die Alpha niet tegen condensatoren enzo aanleunt. Maar afgaande op een plaatje van de VH6T (op www.abit.nl) moet het zeker wel passen.
Jam aar die alpha is juist voor een converter gemaakt. De fan zit er schuin op zeg maar. Als je hem zo op die abit zet dan staat de fan niet richting zijkant kast. Maar richting achterkant van de kast.

Life goes as it goes.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm... De ventilator van de PEP66 kon toch op 2 manieren worden vastgemaakt? Zowel aan bovenkant als zijkant? Ken zelf iemand met zo'n cooler en hij heeft er een tweede fan bijgezet. Die fan bovenop zit te blazen terwijl de fan op de zijkant alles afzuigt.

Of was dat het wezenlijke verschil tussen een PEP66 en een PEP66T? Ff de site van Alpha checken hoor...

edit:

laatmaar ie heeft het gewoon gemod...
misschien kun je je alpha ook zo modden of anders moet je inderdaad een nieuwe cooler kopen...

• t3q

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Ok dan weet ik dat. Maar een mamaplank met 815ep B stepping is niet goed?

Is die via chip wel stabiel genoeg?

Life goes as it goes.

Pagina: 1