Wat voor laptop moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude laptop is gesneuveld en ik heb voor minimaal de komende 3,5 jaar een laptop voor mijn studie nodig.

Wat ga je met je laptop doen?
Wat ik hier dus vooral op ga doen is internetten, mailen en gebruik maken van office programma's (Word, Powerpoint & Excel). Ik vind het echter ook leuk om zo nu en dan wat rond te klooien met Photoshop, Premiere pro en After effects. Verder zet ik ook regelmatig wat films en series op mijn laptop, maar die kan ik ook op mijn harde schijf zetten mocht ik te weinig geheugen hebben.
Wat ik tot nu toe begrijp is dat ik hiervoor minimaal een intel i7-core voor nodig heb en een SSD schijf. Ik heb niet veel verstand van laptops dus ik weet niet of dit helemaal klopt.

Wat is je budget?
Ik geef echt liever niet meer dan €800 uit. Natuurlijk heb ik het liefst de laptop zo goedkoop mogelijk (geen tweedehands).

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik neem mijn laptop mee naar mijn school op de fiets en in de bus. Ik stop mijn laptop altijd in mijn rugzak die een aparte vak heeft voor een laptop (mijn oude laptop was 15.6" en paste prima). Verder heb ik op school niet altijd de mogelijkheid om de laptop op te laden. Het zou dus fijn zijn als de accu met studiegebruik (vooral word en internet) ongeveer 6/7 uur meegaat.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefst heb ik geen apple, tenzij dit de beste keuze zou zijn natuurlijk. Verder is mijn oude laptop een acer, waar ik buiten het feit dat hij maar 2,5 jaar meeging niet veel problemen mee heb gehad. Ik heb van een paar mensen gehoord dat Asus vaak problemen heeft met wi-fi, deze zou ik dus het liefst vermijden.

Zoals ik al eerder zei heb ik niet enorm veel verstand van computers en vind ik het lastig om een nieuwe laptop uit te kiezen. Ik zou het enorm waarderen als iemand mij hier mee zou kunnen helpen :).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iemand-anders
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-09 07:25
Heb je zelf al een aantal laptops op het oog?
Mogelijk kan de best guide je helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: HP Pavilion 15-bc010nd

Hiermee moet het wel lukken lijkt me. Prima ssd erin voor snel opstarten en korte laadtijden. i5 is voor jouw doeleinden voldoende. De accu is niet enorm maar zal zeker lang genoeg mee gaan bij lage inspanning.

Mocht je nog interesse hebben in een iets sterkere (met snellere videokaart, 16 gb ram, 250gb ssd + 1 TB HDD, 6700HQ i7 processor) dan heb ik wellicht nog wel een laptop voor je.

pricewatch: Dell Inspiron 15-7559 (CN95701, Qwerty toetsenbord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:25:
Mijn oude laptop is gesneuveld en ik heb voor minimaal de komende 3,5 jaar een laptop voor mijn studie nodig.

Wat ga je met je laptop doen?
Wat ik hier dus vooral op ga doen is internetten, mailen en gebruik maken van office programma's (Word, Powerpoint & Excel). Ik vind het echter ook leuk om zo nu en dan wat rond te klooien met Photoshop, Premiere pro en After effects. Verder zet ik ook regelmatig wat films en series op mijn laptop, maar die kan ik ook op mijn harde schijf zetten mocht ik te weinig geheugen hebben.
Wat ik tot nu toe begrijp is dat ik hiervoor minimaal een intel i7-core voor nodig heb en een SSD schijf. Ik heb niet veel verstand van laptops dus ik weet niet of dit helemaal klopt.

Wat is je budget?
Ik geef echt liever niet meer dan €800 uit. Natuurlijk heb ik het liefst de laptop zo goedkoop mogelijk (geen tweedehands).

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik neem mijn laptop mee naar mijn school op de fiets en in de bus. Ik stop mijn laptop altijd in mijn rugzak die een aparte vak heeft voor een laptop (mijn oude laptop was 15.6" en paste prima). Verder heb ik op school niet altijd de mogelijkheid om de laptop op te laden. Het zou dus fijn zijn als de accu met studiegebruik (vooral word en internet) ongeveer 6/7 uur meegaat.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefst heb ik geen apple, tenzij dit de beste keuze zou zijn natuurlijk. Verder is mijn oude laptop een acer, waar ik buiten het feit dat hij maar 2,5 jaar meeging niet veel problemen mee heb gehad. Ik heb van een paar mensen gehoord dat Asus vaak problemen heeft met wi-fi, deze zou ik dus het liefst vermijden.

Zoals ik al eerder zei heb ik niet enorm veel verstand van computers en vind ik het lastig om een nieuwe laptop uit te kiezen. Ik zou het enorm waarderen als iemand mij hier mee zou kunnen helpen :).
Het beste wat ik heb kunnen vinden is dit: pricewatch: MSI GL62 6QD-440NL

i7 is geen noodzaak voor hetgeen jij ermee wilt doen. De i5 HQ in de MSI volstaat wel.

Tevens is hij nu via Paradigit ruim €200,00 goedkoper, en je krijgt er ook nog eens een gratis headset bij. Wees er dus snel bij. ;)

https://www.paradigit.nl/...s&utm_medium=pricecompare

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een advertentie van een vergelijkbare laptop met i7 uit V&A
V&A aangeboden: HP 15-bc074nd (1080p IPS, i7 6700HQ, 8GB DDR4, 256GB M.2 SSD,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
De HP Pavilion 15 gaat volgens de review hier op tweakers ongeveer 6 uur mee met browsen: reviews: Laptop Best Buy Guide - Augustus 2016

De msi heeft een kleinere accu (41 Whr tegenover 61 Whr van de HP). Ik verwacht dan ook niet dat de msi 6-7 uur op één lading haalt.

De dell inspiron 15 die hierboven wordt genoemd heeft nog een grotere accu (74 Whr) en gaat zeker lang genoeg mee, maar het lijkt erop dat die niet meer leverbaar is. Er is een nieuwere versie van, die begint echter bij 1000€ en heeft een slecht scherm.

Zolang het foto- en videobewerken bij klooien blijft kan je ook naar deze kijken: pricewatch: Asus ZenBook BX410UA-GV123T
De accu is niet heel groot (48 Whr), maar door de zuinigere processor gaat hij alsnog langer mee op één lading (10 uur bij browsen). Verder is hij natuurlijk een stuk lichter, wat me wel prettig lijkt als je hem elke dag meesjouwt. Voor browsen en office gaat hij even snel zijn als de hierboven genoemde laptops, alleen denk ik dat met name videobewerking wat langzamer zal gaan.

Hij gaat alleen wel wat over budget. Als je echt onder de 800€ wil blijven en je betere prestaties wil bij videobewerking, lijkt de HP me ok. pricewatch: HP Pavilion 15-bc010nd

[ Voor 9% gewijzigd door LukasW op 03-05-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 13:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LukasW

Dat van die Dell klopt inderdaad. De laptop die ik bedoelde is echter mijn eigen exemplaar. Dat is het oude model met ips scherm. Maar TS zei dat hij geen tweedehands wilt dus dat valt af.
Pagina: 1