Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 916933

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een kapotte PS4 (rubber van L3 en R3 sticks en L3 stick over het algemeen) controller liggen en ik kwam er laatst achter dat je deze op kan sturen naar Sony om deze te laten maken. De garantie op deze controller is echter verlopen en de sticker waar het serienummer op staat is vervaagd.

Ik heb onlangs een nieuwe controller gekocht. Mijn eerste idee was om met de bon van deze controller terug te gaan naar de winkel en mijn kapotte controller te vervangen, maar ik ben de bon kwijt.

Ik kan wel mijn kapotte controller naar Sony opsturen met het serienummer van de nieuwe controller. Mijn vraag is nu:

Repareert of vervangt Sony deze controller als de garantiesticker niet meer leesbaar is? En heeft iemand hier toevallig nog ervaring mee? Of heeft iemand nog andere tips?

Edit:
Mijn voorstel is blijkbaar illigaal en heeft een kleine slagingskans. Beschouw dit topic maar als gesloten :).

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 916933 op 02-05-2017 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:12

OB1

Het eerste wat in mij op komt is dat wat jij probeert illegaal is, en het tweede is dat een controller die nieuw is en dergelijke slijtage heeft is niet realistisch als je er goed mee omgaat. Niet doen dus.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:38
Bon kwijt en serienummer is vervaagd.
Is dikke pech, maar ga dan de boel niet proberen te flessen.
Wat je nu voorstelt is illegaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:47

Mx. Alba

hen/die/zij

Nou ja, illegaal is een groot woord. Er is geen wet die je verbiedt om aan de fabrikant te vragen een defect product voor je te repareren. Maar ik acht de slagingskans vrij laag in dit geval. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CryRaven schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:52:
Bon kwijt en serienummer is vervaagd.
Is dikke pech, maar ga dan de boel niet proberen te flessen.
Wat je nu voorstelt is illegaal.
Dat idee had ik dus ook al. Controller maar weggooien dan. Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zijn er geen aftermarket knoppen te vinden via eBay o.i.d.? Die controllers heb je toch zo open gemaakt door een paar schroefjes los te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:12

OB1

Mx. Alba schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:01:
Nou ja, illegaal is een groot woord. Er is geen wet die je verbiedt om aan de fabrikant te vragen een defect product voor je te repareren. Maar ik acht de slagingskans vrij laag in dit geval. :)
Wat de TS echter voorstelde (oude controller laten repareren met bon van nieuwe) lijkt mij echter niet een goed plan.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:47

Mx. Alba

hen/die/zij

OB1 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:06:
Wat de TS echter voorstelde (oude controller laten repareren met bon van nieuwe) lijkt mij echter niet een goed plan.
Daarom zei ik ook, veel kans van slagen heeft het niet. Maar het ergste wat er kan gebeuren is dat de fabrikant TS een dikke vinger geeft.

Ik zou zeggen, stuur het ding op, eventueel met de factuur van de nieuwe erbij maar wel uitleggen hoe het zit, dat je dus een nieuwe hebt gekocht en daarna te weten kwam dat de oude gerepareerd zou kunnen worden, en ze vriendelijk verzoeken dat voor je te doen. Mijns inziens geeft dat een veel betere kans dat ze de oude onder coulance voor je repareren.

Ik heb zelf in een grijs verleden garantieafhandelingen voor o.a. Philips, Logitech etc. gedaan en dat soort coulance was daar niet vreemd - zolang de klant maar te goeder trouw is. Een tevreden klant is meer waard dan de prijs van één game controller. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 02-05-2017 16:17 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mx. Alba schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:16:
[...]

Daarom zei ik ook, veel kans van slagen heeft het niet. Maar het ergste wat er kan gebeuren is dat de fabrikant TS een dikke vinger geeft.

Ik zou zeggen, stuur het ding op, eventueel met de factuur van de nieuwe erbij maar wel uitleggen hoe het zit, dat je dus een nieuwe hebt gekocht en daarna te weten kwam dat de oude gerepareerd zou kunnen worden, en ze vriendelijk verzoeken dat voor je te doen. Mijns inziens geeft dat een veel betere kans dat ze de oude onder coulance voor je repareren.

Ik heb zelf in een grijs verleden garantieafhandelingen voor o.a. Philips, Logitech etc. gedaan en dat soort coulance was daar niet vreemd - zolang de klant maar te goeder trouw is. Een tevreden klant is meer waard dan de prijs van één game controller. :)
Thanks voor de tip! Ik zal hier eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:38
Ze zeggen altijd: eerlijkheid duurt het langst.
Mensen zijn veel sneller bereid om iets voor je te doen zolang je maar eerlijk bent. Dat is haast met alles zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Laten we dit topic inderdaad maar als gesloten beschouwen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.