Goedkoopste internet (TV, bellen niet nodig)

Pagina: 1
Acties:
  • 9.905 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Twee jaar geleden ben ik overgestapt van Ziggo naar online.nl
Reden daarvoor was de trend van Ziggo om het pakket steeds meer uit te breiden, snelheid te verhogen en vervolgens dat als reden te gebruiken om de prijs te verhogen. Bovendien kijk ik vrijwel geen TV - TV kijken via internet werkt ook prima.

Ik eigenlijk was best tevreden de afgelopen tijd maar onlangs kreeg ik een bericht van Online dat ze de snelheid gaan verhogen en dat ik vanaf juni meer moet gaan betalen. Het allermooiste is nog dat ze aangeven met Ziggo samen te werken en een all-in-one pakket aanbieden bij Ziggo.
Oftewel het gaat bij online dezelfde kant op als bij andere providers en voordat mijn 2 jarige contract is afgelopen verhogen ze de prijzen en proberen ze me een all-in-one pakket aan te smeren van ziggo..

Nu kan ik dus opzeggen voor het einde v/d maand, maar moet ik wel een alternatief hebben. De goedkope 'internet only' providers zijn schaars alleen Tele-2 lijkt internet nog voor een redelijke prijs aan te bieden (22 Euro/maand).
Er is enorm veel negatief commentaar over Tele-2, dat heb ik echter ook gezien bij online.nl en dat viel voor mij reuze mee (ik ben wat betreft snelheid ook niet veeleisend - ben geen online gamer). Stabiliteit wel natuurlijk. Problemen kan ik meestal zelf wel oplossen dus ben gewoonlijk ook niet afhankelijk van een helpdesk.

Prijs per maand bij online gaat naar 28.50 per maand. Nu is NLE 29.95 per maand en dan krijg ik er zo te zien bellen, TV en internet voor die prijs. Voor mij allemaal niet nodig, maar ja.. als het maar anderhalve Euro scheelt en gezien de positieve berichten is dat zeker een alternatief.

Ik heb ook gekeken naar internet via de satelliet, maar dat lijkt zeker gezien de aanschaf van de hardware een te dure optie.

Kortom ik zoek een alternatief voor Online.nl waarbij prijs van internet belangrijker is dan snelheid en extra's zoals TV, bellen. Uiteraard wel betrouwbaar en stabiel internet maar geen probleem als dat bijv. maar 10Mb/s is ipv 50..

Op dit moment twijfel ik tussen Tele-2 of NLE, maar sta open voor iedere andere suggestie* :)

*Nog even voor de duidelijkheid, onder andere suggesties versta ik dus ook andere technieken (satelliet oid) of 'out of the box' ideeën zoals wifi hotspots.

[ Voor 3% gewijzigd door Thlinx op 02-05-2017 16:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
Ik ben vorige maand om ongeveer de zelfde reden overgestapt van Telfort naar Tele-2.
Ben overgezet naar het eigen netwerk van Tele-2 , dit levert bij mij zelfs een iets stabielere verbinding dan via het KPN netwerk.
Ik heb gezien dat ze bij Telfort de prijs voor bestaande klanten weer verhogen , dus het was een goede beslissing voor mij.
Enige kleine puntjes zijn :
1 Eigen modem is iet ingewikkelder (inlog gegevens uit Tele2 modem.
2 Cachback (aanmelding via spaarwinkelen) duurt lang (nog niet vrijgegeven).

NLE is ook niet slecht, levert ongeveer hetzelfde als Telfort over het KPN netwerk.
De vraag is alleen wat er in de toekomst gaat gebeuren , helaas lijkt KPN weer een monopolie op zowel ADSL als Glas te krijgen.

Een mogelijkheid die ik ook overwogen heb is internet via 3G of 4G met modem niet genomen vanwege niet open kunnen zetten van poorten en iets meer gedoe om te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:04
Ik zou voor NLE gaan. Die hebben voor €29,95 alles in een. Bij Tele2 heb je dan alleen pas internet voor €30,-. Ik heb nog geen ervaring met ze, maar ik ga denk ik wel overstappen als m'n Ziggo abbo afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-04 03:20
DSL aanbieders concurreren tegenwoordig op prijs, extra's en helpdesk. Zowel prijs als extra's zijn objectief te vergelijken door de proposities naast elkaar te leggen.
Wat betreft helpdesk is het iets lastiger, vooral de vergelijking tussen Tele2 en NLE, voornamelijk omdat NLE nog niet zo lang bezig is en er dus nog niet zo veel negatieve verhalen naar voren zijn gekomen als bij Tele2.

Ik heb persoonlijk alleen ervaring met Tele2. Het is niet vaak voorgekomen dat ik een probleem had met mijn internetverbinding. Echter de paar keer dat ik tegen een probleem aanliep, was de helpdesk alles behalve behulpzaam. Meer dan een 'restart je modem eens' kwam er helaas niet uit. Het is dus ook wel voorgekomen dat de helpdesk geen oplossing had en mij doodleuk vertelde dat ik over 24 uur maar weer eens moest bellen.
Je zult echter over elke internet provider in Nederland wel een hele rits met horrorverhalen kunnen vinden. Dus als prijs de belangrijkste overweging is, zou ik voor Tele2 Light gaan. Dit is echter 'maar' 20Mb/s. Indien je iets sneller internet wil, zou ik NLE nemen.
theuser schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:57:
Ben overgezet naar het eigen netwerk van Tele-2 , dit levert bij mij zelfs een iets stabielere verbinding dan via het KPN netwerk.
Ik kan me niet voorstellen dat ze dat gedaan hebben aangezien Tele2 sinds de ondertekening van de VULA overeenkomst, medio 2015, haar eigen netwerk enorm is gaan terugschalen. Tegenwoordig worden nieuwe klanten gewoon op het KPN netwerk aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Niet online
theuser schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:57:
Ik ben vorige maand om ongeveer de zelfde reden overgestapt van Telfort naar Tele-2.

Een mogelijkheid die ik ook overwogen heb is internet via 3G of 4G met modem niet genomen vanwege niet open kunnen zetten van poorten en iets meer gedoe om te installeren.
Interessant idee om volledig mobiel te gaan, eigenlijk nog niet aan gedacht. Net even naar gekeken, maar dan zit je wel zo te zien aan een data pakket. Op zich kan je dus goedkoper uit zijn met bijv. een 11 Euro maand pakket bij tele-2
Goedkoopste pakket is dan met 1 GB per maand. Voor iemand die alleen maar wat mailt en beperkt internet lijkt me dit het goedkoopst maar ik gebruik wel wat meer en heb graag een onbeperkt data pakket.
tiguan schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:04:
Ik zou voor NLE gaan. Die hebben voor €29,95 alles in een. Bij Tele2 heb je dan alleen pas internet voor €30,-. Ik heb nog geen ervaring met ze, maar ik ga denk ik wel overstappen als m'n Ziggo abbo afloopt.
Tele2 is 22 Euro per maand als je geen TV/bellen erbij neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Niet online
luxan schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:22:
Je zult echter over elke internet provider in Nederland wel een hele rits met horrorverhalen kunnen vinden. Dus als prijs de belangrijkste overweging is, zou ik voor Tele2 Light gaan. Dit is echter 'maar' 20Mb/s. Indien je iets sneller internet wil, zou ik NLE nemen.
Inderdaad, horror verhalen horen volgens mij bij alle providers. xs4all is voor zover ik weet de enige uitzondering.
Snelheid is niet belangrijk, ik denk dat ik zelfs met 5Mb/s uit de voeten zou kunnen. Onbeperkt data is wel nodig en privacy policy is iets wat ik meeneem in de beslissing.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 03-05-2017 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
Ook over xs4all ken ik enorm negatieve verhalen. Een daarvan heb ik aan den lijve mogen ondervinden. Toch ben ik al jaren trouwe klant bij ze omdat de horrorverhalen volgens mij veel minder vaak voorkomen. Daarnaast zijn de gesprekken met de helpdesk voor mij veel fijner omdat het personeel op de technische helpdesk gebruik maakt van mensen met kennis van zaken in plaats van een script. Hierdoor zijn de gesprekken voor mij fijner om te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
luxan schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:22:

Ik kan me niet voorstellen dat ze dat gedaan hebben aangezien Tele2 sinds de ondertekening van de VULA overeenkomst, medio 2015, haar eigen netwerk enorm is gaan terugschalen. Tegenwoordig worden nieuwe klanten gewoon op het KPN netwerk aangesloten.
Weet het natuurlijk niet 100% zeker maar de DSL exchange is wel omgezet en ik kwam van Telfort op het KPN netwerk en had dus gewoon een administratieve verandering verwacht.

@Thlinx kijk ook eens bij T-mobile thuis (overgenomen van vodafone) . bij mij was er 2 maand geleden nog een 22,50 abbo mogelijk op zowel ADSL al Glas, Nu beide niet meer.
Denk dat ze in sommige gebieden het nog wel aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:04
Thlinx schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:23:
Tele2 is 22 Euro per maand als je geen TV/bellen erbij neemt.
Ik ging uit van het 100MBit abbo, dan is Tele2 wel €30,- Maar als je dat niet nodig hebt, dan is 't een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Niet online
theuser schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:01:
[...]
@Thlinx kijk ook eens bij T-mobile thuis (overgenomen van vodafone) . bij mij was er 2 maand geleden nog een 22,50 abbo mogelijk op zowel ADSL al Glas, Nu beide niet meer.
Denk dat ze in sommige gebieden het nog wel aanbieden.
Bij mij (geen glasvezel) is het 23.50 met 30 Euro aansluitkosten.
Tele2 dus 22 Euro met 25 Euro aansluitkosten. Bij NLE trouwens voor zover ik het kan zien geen aansluitkosten.

Op zich vind ik 23.50 ook een nette prijs - over een euro meer of minder ga ik niet moeilijk doen, maar dan moet er wel een aantoonbaar voordeel zijn tov tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Niet online
luxan schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:41:
Ook over xs4all ken ik enorm negatieve verhalen. Een daarvan heb ik aan den lijve mogen ondervinden. Toch ben ik al jaren trouwe klant bij ze omdat de horrorverhalen volgens mij veel minder vaak voorkomen. Daarnaast zijn de gesprekken met de helpdesk voor mij veel fijner omdat het personeel op de technische helpdesk gebruik maakt van mensen met kennis van zaken in plaats van een script. Hierdoor zijn de gesprekken voor mij fijner om te voeren.
Ik ga er inderdaad vanuit dat ik bij een helpdesk van de prijsvechters een opmerking kan krijgen als 'sorry meneer uw besturingssysteem ondersteunen wij niet' ;)
De prijs van xs4all is tov de andere internet aanbieders wel aan de hoge kant. Je betaalt dus wel voor de betere ondersteuning maar dan krijg je ook nog het laagste storingspercentage van Nederland (volgens eigen zeggen in ieder geval)

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 03-05-2017 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
Thlinx schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:37:
[...]

De prijs van xs4all is tov de andere internet aanbieders wel aan de hoge kant. Je betaalt dus wel voor de betere ondersteuning maar dan krijg je ook nog het laagste storingspercentage van Nederland (volgens eigen zeggen in ieder geval)
Dat ze een laag storingspercentage hebben kan ik beamen, ik heb met de consumentenverbindingen van xs4all meer dan 99.99% uptime ervaren in de afgelopen jaren. De meeste downtime was 's nachts en vaak ging het dan om aangekondigde downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Niet online
Ik ben nog even verder gegaan met het idee van @theuser om volledig over te stappen op 3G/4G.
Nu biedt robinmobile onbeperkte data aan en die kun je al krijgen voor 19.95 / maand. Snelheid voor instapabonnement is beperkt - 1Mbps dus 125kb/s. Dat vind ik aan de krappe kant, voor een redelijke snelheid heb je toch wel iets meer nodig. 4G begint bij 15Mbps (1.875 MB/s).

Bij robinmobile krijg je die snelheid voor 39.95 / maand. Ik zou dan mijn telefoon abonnement bij Vodafone kunnen opzeggen van 15 Euro per maand en dan is het verschil met de laagste aanbieder niet eens zo groot meer.
Toch wel een interessant gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:20

Fiber

Beaches are for storming.

Als het echt goedkoop moet dan moet je sowieso elk jaar overstappen om de welkomstkorting te krijgen. (Als ze daar nog aan doen tegenwoordig) Of je huidige provider bellen en zeggen dat je gaat overstappen, dan willen ze ook nog wel eens een paar maanden gratis geven.

Verder even hier kijken: https://www.glasvezel-vergelijken.nl (Ook als je geen glasvezel hebt)

[ Voor 22% gewijzigd door Fiber op 02-05-2017 23:51 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-04 21:51
Als je in het goede gebied woont biedt T-mobile thuis glasvezel 20 mbit aan voor €23,50/maand (anders begint 't bij 50 mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Thlinx schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 23:16:
Nu biedt robinmobile onbeperkte data aan en die kun je al krijgen voor 19.95 / maand.
Bij T-Mobile en ook Robinmobile is het niet de bedoeling om de simkaart te gebruiken voor het maken van hotspots.

Daarbij wordt bij RobinMobile bij veel gebruik de data snelheid teruggeschroefd en voor de 4G abbo's geld dat de snelheid alleen de eerste 20 of 25GB is. Maar dat kan je allemaal zelf teruglezen op de gelinkte pagina hierboven.

[ Voor 45% gewijzigd door rens-br op 03-05-2017 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:41:
[...]

Bij T-Mobile en ook Robinmobile is het niet de bedoeling om de simkaart te gebruiken voor het maken van hotspots.

Daarbij wordt bij RobinMobile bij veel gebruik de data snelheid teruggeschroefd en voor de 4G abbo's geld dat de snelheid alleen de eerste 20 of 25GB is. Maar dat kan je allemaal zelf teruglezen op de gelinkte pagina hierboven.
OK - bedankt. Inderdaad goed om te weten, dan valt deze optie voor mij vooralsnog af.
Fiber schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 23:36:
Als het echt goedkoop moet dan moet je sowieso elk jaar overstappen om de welkomstkorting te krijgen. (Als ze daar nog aan doen tegenwoordig) Of je huidige provider bellen en zeggen dat je gaat overstappen, dan willen ze ook nog wel eens een paar maanden gratis geven.

Verder even hier kijken: https://www.glasvezel-vergelijken.nl (Ook als je geen glasvezel hebt)
Die welkomskorting valt zwaar tegen tegenwoordig. Bij online kreeg ik nog 6 maanden voor 10 Euro per maand, maar bij de goedkopere aanbieders is er helemaal geen korting meer (of alleen korting op de extra's die ik niet nodig heb)

[ Voor 33% gewijzigd door Thlinx op 03-05-2017 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Op die ervaringen sites op internet lees je vooral de horror verhalen. Het lucht natuurlijk flink op om alle ellende daar van je af te kunnen schrijven.

Hier hebben we al jaren Tele2 internet en dat bevalt goed. Misschien 2 storingen gehad en dan was de support uitstekend. Tot zelfs binnen dezelfde dag een KPN monteur thuis, zelfs op een zaterdag.

Wil je een hogere snelheid of meer dan NLE. Want bijna alle andere providers, ook Tele2 hebben recent de prijzen verhoogd. Dat maakt het aanbod van NLE messcherp en met een vaste prijs voor een jaar.

Geen idee wat er na dat jaar gaat gebeuren. Overstappen kan altijd weer. Hier loopt inmiddels een aanvraag voor NLE. Het is een te mooi aanbod om te laten lopen.

Technische kwaliteit maakt geen verschil meer: Tele2, NLE, XS4all, Telfort, allemaal is dat KPN-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zat zelf ook 2 jaar bij Online (eerste jaar 9,95 pm, tweede jaar 24,95 pm) ivm internet only. Uiteindelijk ben ik overgestapt naar NLE. Bij online kreeg ik 40/4 voor gemiddeld 17,45 euro. Bij NLE krijg ik 100/30 voor 29,95 euro. Plus tv en telefonie, maar das een leuk extraatje waar ik weinig mee doe. In verhouding tov mijn laatste jaar Online betaal ik maar 5 euro per maand meer voor een flinke snelheidsverhoging. Ik zit er nu ruim een maand en ben tevreden met de overstap.

Via kpn fourstack kun je checken wat je geleverd kan krijgen https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Niet online
CR2032 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 10:08:
Technische kwaliteit maakt geen verschil meer: Tele2, NLE, XS4all, Telfort, allemaal is dat KPN-netwerk.
Joosie200 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 10:26:
Via kpn fourstack kun je checken wat je geleverd kan krijgen https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
De meeste providers maken volgens mij gebruik van deze dbase om door te geven wat je max. aan snelheid kunt verwachten.
In alle gevallen (dus ook bij NLE) zit ik dik onder de standaard snelheid, maar ondanks dat geen korting ;)

Tov NLE is tele2 dus 7 Euro goedkoper per maand en wat snelheid betreft zijn ze gelijk. Bij tele2 nog wel 25 Euro aansluitkosten.

Op jaarbasis is tele2 dus 70 Euro goedkoper. Voor 70 Euro per jaar meer krijg ik dan TV en telefoon, voor de rest zie ik niet zoveel verschil.

Vind het trouwens wel vreemd dat online mij meer kan laten betalen terwijl ik nog steeds gebruik maak van een lopend tweejarig contract en dat mijn snelheid uiteindelijk helemaal niet omhoog gaat. Geen zin om hier veel tijd in te steken (pick your battles), ga wel verkassen maar dit is m.i. geen zuivere koffie.

[ Voor 9% gewijzigd door Thlinx op 06-05-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Thlinx schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:52:
[...]

[...]

Tov NLE is tele2 dus 7 Euro goedkoper per maand en wat snelheid betreft zijn ze gelijk. Bij tele2 nog wel 25 Euro aansluitkosten.
Ze zijn niet gelijk, internet only 100 Mbit/s is bij Tele2 € 30,- Bij NLE krijg je voor hetzelfde bedrag er ook de TV + bellen + Wifi versterker bij.

Het modem van Tele2 Wifi ondersteunt alleen 2.4 GHz, die van NLE ook 5 GHz. Wat je flink in snelheid kan schelen wanneer je in een drukke wijk woont.

[ Voor 5% gewijzigd door CR2032 op 07-05-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 686983

Thlinx schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:52:
[...]

[...]

Vind het trouwens wel vreemd dat online mij meer kan laten betalen terwijl ik nog steeds gebruik maak van een lopend tweejarig contract en dat mijn snelheid uiteindelijk helemaal niet omhoog gaat. Geen zin om hier veel tijd in te steken (pick your battles), ga wel verkassen maar dit is m.i. geen zuivere koffie.
Dit is wel zuivere koffie omdat je kosteloos kan opzeggen. Staat ongetwijfeld ergens in de voorwaarden.

Ik zit/zat met hetzelfde als jij, ik wil alleen goedkoop internet; geen tv of telefoon erbij. Snelheid is niet echt van belang, gezien de afstand tussen huis en centrale haal ik hooguit 8 Mbps. Voor zover ik heb gevonden is het abonnement van Tele 2 van € 22,- per maand het goedkoopst. Daar komt nog € 25,- aansluitkosten bij.

Hoelang ik van het abonnement van Tele 2 gebruik kan maken zal de tijd leren. Het lijkt alsof de providers liever geen internet only abonnementen willen leveren.Bij veel aanbieders kan je niet eens internet only krijgen. Het zou me niet verbazen als in de toekomst alleen een all-in-pakket te 'kiezen' is, wil je dat niet dan zal het mobiel internet worden (wat nu nog duur is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Niet online
CR2032 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:40:
[...]

Ze zijn niet gelijk, internet only 100 Mbit/s is bij Tele2 € 30,- Bij NLE krijg je voor hetzelfde bedrag er ook de TV + bellen + Wifi versterker bij.

Het modem van Tele2 Wifi ondersteunt alleen 2.4 GHz, die van NLE ook 5 GHz. Wat je flink in snelheid kan schelen wanneer je in een drukke wijk woont.
Het gaat mij puur en alleen om internet, Tele2 en NLE maken beiden gebruik van hetzelfde netwerk. Als het al scheelt, zal het niet veel zijn - bij het invullen van de snelheidscheck kwamen ze ongeveer op hetzelfde uit.

Wifi die ze leveren interesseert me ook niet, ik doe het meeste via lan-kabel.
Anoniem: 686983 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 17:24:
[...]
Dit is wel zuivere koffie omdat je kosteloos kan opzeggen. Staat ongetwijfeld ergens in de voorwaarden.
Zou best kunnen dat dat juridisch allemaal is dichtgetimmerd maar dit soort praktijken vind ik niet netjes - je verplicht bovendien iemand om op redelijk korte termijn iets anders te gaan zoeken. De nieuwe termijn gaat al in voordat ik bij mijn gewenste nieuwe provider over kan. Wetgeving kan niet zo bedoeld zijn....
Huurders mag je ook niet zomaar op straat zetten.
Anoniem: 686983 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 17:24:
[...]
Ik zit/zat met hetzelfde als jij, ik wil alleen goedkoop internet; geen tv of telefoon erbij. Snelheid is niet echt van belang, gezien de afstand tussen huis en centrale haal ik hooguit 8 Mbps. Voor zover ik heb gevonden is het abonnement van Tele 2 van € 22,- per maand het goedkoopst. Daar komt nog € 25,- aansluitkosten bij.

Hoelang ik van het abonnement van Tele 2 gebruik kan maken zal de tijd leren. Het lijkt alsof de providers liever geen internet only abonnementen willen leveren.Bij veel aanbieders kan je niet eens internet only krijgen. Het zou me niet verbazen als in de toekomst alleen een all-in-pakket te 'kiezen' is, wil je dat niet dan zal het mobiel internet worden (wat nu nog duur is)
Ik denk dat mobiel internet best wel eens een redelijk alternatief zal gaan worden - ik hou ook nog steeds satelliet in de gaten. skyDSL is wat betreft prijs best oké 29.95 en 19.95 na een jaar (prijsdaling voor trouwe klanten). Je zit wel met flink hoge aansluitkosten en aanschaf hardware. Bovendien ook bij hun natuurlijk geen garantie dat de prijzen zo blijven..

[ Voor 55% gewijzigd door Thlinx op 07-05-2017 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:03
Satelliet internet zou ik ver van weg blijven. De latency van 700ms plus trage verbindingen is het geld niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Thlinx schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:08:
[...]

Het gaat mij puur en alleen om internet, Tele2 en NLE maken beiden gebruik van hetzelfde netwerk. Als het al scheelt, zal het niet veel zijn - bij het invullen van de snelheidscheck kwamen ze ongeveer op hetzelfde uit.

Wifi die ze leveren interesseert me ook niet, ik doe het meeste via lan-kabel.
Dan zit je prima bij Tele2. Je bent er uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Niet online
CR2032 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:43:
Dan zit je prima bij Tele2. Je bent er uit ;)
Dat is 'm inderdaad geworden, of ik daar prima zit - en voor hoelang - moet nog blijken :)
Wel netjes van online is dat ze een mogelijkheid geven om tot 6 maanden na beeindiging contract mail door te sturen. Geeft je in ieder geval rustig de tijd om heea om te zetten.
krakendmodem schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:00:
Satelliet internet zou ik ver van weg blijven. De latency van 700ms plus trage verbindingen is het geld niet waard.
Ik ben geen (online)gamer dus latency is dan volgens mij van minder belang en trage verbinding valt wel mee toch? Volgens mij in ieder geval sneller dan die 12Mbps die ik nu bij Tele2 zal krijgen.

Zit nu voor een jaar bij tele2 dus over jaar maar weer eens kijken wat er op dit gebied allemaal is gebeurd en wie weet kan ik dan helemaal mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:20

Fiber

Beaches are for storming.

Thlinx schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:12:
[...]

Wel netjes van online is dat ze een mogelijkheid geven om tot 6 maanden na beeindiging contract mail door te sturen. Geeft je in ieder geval rustig de tijd om heea om te zetten.
Wellicht een goed moment om direct helemaal te stoppen met een provider gebaseerd e-mail adres...

Maakt een (volgende) overstap een stuk makkelijker...

[ Voor 6% gewijzigd door Fiber op 10-05-2017 20:22 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:03
[...]

Dat is 'm inderdaad geworden, of ik daar prima zit - en voor hoelang - moet nog blijken :)

[...]

Ik ben geen (online)gamer dus latency is dan volgens mij van minder belang en trage verbinding valt wel mee toch? Volgens mij in ieder geval sneller dan die 12Mbps die ik nu bij Tele2 zal krijgen.

Zit nu voor een jaar bij tele2 dus over jaar maar weer eens kijken wat er op dit gebied allemaal is gebeurd en wie weet kan ik dan helemaal mobiel.
toon volledige bericht
Het gevaar met satelliet internet is dat de snelheid overdag ver onder de 1Mbit kan zakken als je pech hebt. Er zitten duizenden mensen op 1 satelliet te internetten. Er blijft dus niks van die snelheid over. Ook gaan er verhalen dat de servicedesk slecht presteert en snelheden die inzakken na de 1ste maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:21:
[...]

Wellicht een goed moment om direct helemaal te stoppen met een provider gebaseerd e-mail adres...

Maakt een (volgende) overstap een stuk makkelijker...
Hier ben ik nog niet helemaal uit - ik zit nu al grotendeels bij gmail maar wil daar juist weg. Extra betalen voor een mailservice heb ik niet zoveel trek in en de gratis providers zijn natuurlijk nooit echt gratis. Tot nu toe nog niet erg in verdiept..
krakendmodem schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:30:
[...]

Het gevaar met satelliet internet is dat de snelheid overdag ver onder de 1Mbit kan zakken als je pech hebt. Er zitten duizenden mensen op 1 satelliet te internetten. Er blijft dus niks van die snelheid over. Ook gaan er verhalen dat de servicedesk slecht presteert en snelheden die inzakken na de 1ste maand.
Het is natuurlijk een uitkomst voor mensen die erg afgelegen wonen en geen alternatief hebben. In mijn geval is dit nu sowieso geen optie, maar wie weet is deze techniek (en prijs) in de toekomst wel interessant genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Hier gaat de overstap naar Tele2 niet goed. Geen internetverbinding. De helpdeskmedewerkers geven tegenstrijdige informatie en annuleren kan niet omdat de bedenktermijn is afgelopen. Uit coulance annuleren kan/mag ook niet. Wel maakten ze van de gelegenheid gebruik om te vragen of ik een mobiel abonnement bij Tele2 wil afsluiten. Handige timing voor zo'n vraag als ik gefrustreerd aan de lijn hang.

Kun je Tele2 nog annuleren zou ik het doen; anders ben je aan de wilde beesten overgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Niet online
Anoniem: 686983 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 11:03:
[...]

Hier gaat de overstap naar Tele2 niet goed. Geen internetverbinding. De helpdeskmedewerkers geven tegenstrijdige informatie en annuleren kan niet omdat de bedenktermijn is afgelopen. Uit coulance annuleren kan/mag ook niet. Wel maakten ze van de gelegenheid gebruik om te vragen of ik een mobiel abonnement bij Tele2 wil afsluiten. Handige timing voor zo'n vraag als ik gefrustreerd aan de lijn hang.
Tja, dat is een risico die je volgens mij bij elke transitie wel hebt. De overgang ziggo naar online ging voor mij ook niet vlekkeloos.. Iets waar ik dus wel een beetje rekening mee hou en accepteer als het gedoe geeft. Uiteraard van de zotte dat ze je in zo'n situatie een mobiel abonnement aan willen smeren. Geeft wel aan dat ze volledig volgens script werken daar...

Hopelijk is het vlot opgelost voor je en valt het voor mij mee.

Zo te zien is er helaas geen 'Tele2' of 'Online' ervaringen topic (zeker niet populair bij de gemiddelde tweaker of moderators...)
Ik ben wel nieuwsgierig naar ervaringen van anderen over deze providers en dit soort situaties. Misschien kan ik van tevoren heea in goede banen leiden.

Iedereen die nu bij online zit, kan trouwens door te dreigen op te stappen een korting afdwingen van 4 maanden 5 euro (tenminste dat werd mij telefonisch aangeboden).
Kan nog tot het einde van de maand anders zit je vast aan het duurdere contract.

[ Voor 5% gewijzigd door Thlinx op 13-05-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het frustrerend dat ik een jaar vastzit aan Tele2 en zij nu alle vrijheid hebben om mij laks en nonchalant te behandelen.
Volgend jaar ga ik kijken of ik zonder vast internet kan. Dan gebruik ik mijn mobiele bundel en betaal desnoods iets bij als ik buiten de bundel ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Heb al jaren telfort mobiel, nu ook internet. Geen tv of bellen, gebruik ik allemaal niet.

Betaal nu 40 euro in totaal, was eerst 54 kwijt bij Ziggo en dat zonder mobiel.

Heb nu 50mbit lijn vdsl van Telfort. In praktijk haal ik ruim 60mbit en upload zit op 35, geen idee wat volgens de specs zou moeten zijn. Maar stuk hoger dan Ziggo.

Mobiel had ik 300 minuten en 1000mb. Dat is nu 400 (100 extra kado) en 1500mb (500 extra kado)

Internet kost officieel 30, maar omdat ik mobiel ook bij ze afneem kost me dat 25 euro. Mobiel is 15 euro.

Helpdesk is 0900 nummer, maar maak altijd gebruik van de bel me terug optie op hun website en ze hebben me nog nooit geweigerd om me niet te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 904103

Anoniem: 686983 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 11:03:
[...]

Kun je Tele2 nog annuleren zou ik het doen; anders ben je aan de wilde beesten overgeleverd.
Als je geen internet hebt kun je Tele2 gewoon in gebreke stellen. Aangetekende brief sturen en klaar is kees. Na afloopt van de door jou gestelde termijn kun je dan de overeenkomst eenzijdig ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Anoniem: 686983 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 15:48:
Ik vind het frustrerend dat ik een jaar vastzit aan Tele2 en zij nu alle vrijheid hebben om mij laks en nonchalant te behandelen.
Volgend jaar ga ik kijken of ik zonder vast internet kan. Dan gebruik ik mijn mobiele bundel en betaal desnoods iets bij als ik buiten de bundel ga.
Geef ze de kans. Mijn ervaring is dat Tele2 gewoon goed zijn best doet om je te helpen.
Anders is iedereen na het eerste contractjaar zo vertrokken en zouden ze geen klant overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Ik moet ook overstappen van Online, want ze zijn belachelijk duur geworden. Alleen vind ik tele2 ook geen geweldig idee, want die toko ken ik inmiddels wel van alle spookverhalen. Ik zag dat Tele2 echter 'onbeperkt' 4G gaat aanbieden. De adslverbinding is hier nogal slecht, dus ik zit er aan te denken om zo'n abonnement af te sluiten. Maar het wel meteen voor 2 jaar, dus ik weet niet of dat ideaal is. Ook mag je maar 5 GiB per dag gebruiken, zonder dat je elke GiB moet aanvragen per sms. Aangezien ik de kaart in mijn router doe is dat niet zo handig dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Niet online
CR2032 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:37:
[...]
Geef ze de kans. Mijn ervaring is dat Tele2 gewoon goed zijn best doet om je te helpen.
Anders is iedereen na het eerste contractjaar zo vertrokken en zouden ze geen klant overhouden.
Volgens mij kunnen ze je prima helpen met de 'eenvoudige' zaken maar als het iets lastiger of uitzonderlijker wordt kan het een drama worden. Ik zou niemand aanraden een abonnement te nemen bij online/tele2 zonder enige technische bagage (of geduld).
Ook kan administratie wel eens gedoe opleveren. Tenminste dit is mijn ervaring met de goedkopere internet providers die ik heb gehad. Ik weet natuurlijk nog niet of tele2 gaat bevallen. Ik zal in ieder geval mijn ervaringen met tele2 delen hier. Blijft redelijk on topic, want voor zover ik weet is er nog steeds geen goedkopere provider gevonden.
712641 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:29:
Ik moet ook overstappen van Online, want ze zijn belachelijk duur geworden.
Online probeert door internet only zo duur te maken dat de meeste consumenten het combinatie pakket met Ziggo accepteren. Waarschijnlijk lucratiever voor online maar wellicht zit nog iets anders achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Thlinx schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:36:
[...]

Volgens mij kunnen ze je prima helpen met de 'eenvoudige' zaken maar als het iets lastiger of uitzonderlijker wordt kan het een drama worden. Ik zou niemand aanraden een abonnement te nemen bij online/tele2 zonder enige technische bagage (of geduld).
Ook kan administratie wel eens gedoe opleveren. Tenminste dit is mijn ervaring met de goedkopere internet providers die ik heb gehad. Ik weet natuurlijk nog niet of tele2 gaat bevallen. Ik zal in ieder geval mijn ervaringen met tele2 delen hier. Blijft redelijk on topic, want voor zover ik weet is er nog steeds geen goedkopere provider gevonden.

[...]

Online probeert door internet only zo duur te maken dat de meeste consumenten het combinatie pakket met Ziggo accepteren. Waarschijnlijk lucratiever voor online maar wellicht zit nog iets anders achter.
toon volledige bericht
Drama valt mee. Heb 1 keer serieuze problemen gehad waarbij Tele2 nog dezelfde dag in het weekeind een KPN-monteur langs liet komen. Dat contact verliep top inclusief zelfs terugbellen of alles goed was opgelost.

Soms kan dus een goedkopere internet provider je ook gewoon verrassen met een goede service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:48

jdh009

FP ProMod
Vandaag 1 jaar 100/100 glasvezel afgesloten bij KPN voor 30 euro per maand (omgerekend vanuit de jaarprijs). Ze geven aardig wat korting als je er een beetje op aandringt. Veruit de goedkoopste die ik tot nu toe heb gevonden voor mijn adres. Wilde eerst naar Telfort maar KPN ging daar met een nieuw aanbod ver onder.

Onderstaande is voor een adres in Elst (gld)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gbrYtjLwj1CpYSlH0eJe6Glg/full.png

[ Voor 56% gewijzigd door jdh009 op 16-05-2017 22:39 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

tiguan schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:04:
20Mb/s down - 1Mb/s up, verwachte snelheid op mijn adres 3Mb/s. Dat is dus via telefoonlijntje ;)
Glasvezel 50/50 kost dan ook €43,50

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Thlinx schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:36:

[...]

Ik wil gewoon internet, zonder TV of telefoon. Onze adsllijn kan ook maar maximaal 4mbit aan, dus tripleplay ofzo is gewoon een slecht idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Thlinx schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 14:17:
Zo te zien is er helaas geen 'Tele2' of 'Online' ervaringen topic (zeker niet populair bij de gemiddelde tweaker of moderators...)
Ik ben wel nieuwsgierig naar ervaringen van anderen over deze providers en dit soort situaties.
Je hebt er waarschijnlijk niet zoveel aan, maar goed hier mijn Tele2 ervaring:

In 2012 en 2013 had ik Tele2 20Mb met hun Davolink DV2020 modem. Gekozen vanwege o.a. vast IP.
Er viel op zich wel mee te leven, ik heb de helpdesk nooit geprobeerd (laat staan nodig gehad).
Maar de modem was weinig aan in te stellen, had n 100Mb switch, en ik had dermate last van of bufferbloat (latency schommelingen) of packetloss, dat ik vaak timeouts kreeg en websites moest herladen etc..
Misschien hadden ze dat ook kunnen verhelpen, maar ik had geen vertrouwen/zin in de helpdesk en kon er voorlopig wel mee leven (het was niet rampzalig maar gewoon irritant).
Als ik het me goed herinner, hadden ze ook verbinden met externe mailservers (port 25) of juist inkomend geblokkeerd, in elk geval zoiets, wat ik overdreven vond en last van had.
Dat is dus al een tijdje geleden, grote kans dat het inmiddels beter is natuurlijk.

Toen had ik geen vast IP meer nodig, en ben ik overgestapt naar Telfort, en heb ik een probleemloos 2812HNU modem (5GHz en Gbit switch, alles zelf in te stellen waaronder de SIP ATA (die ikzelf gebruik icm frynga.com)), en ditto verbinding met een strakke latency van 6ms ofzo, die overigens ook IPv6 via 6RD ondersteunt. Ook daar de helpdesk nooit geprobeerd.
Maar dat kost inmiddels €30 voor nieuwe klanten zoals je vast weet.
Jammer want ik zou zelf ook graag een goedkoper en desnoods langzamer Telfort abo hebben.

PS: zowel bij Tele2 (nieuwe aanvraag op lege lijn) als Telfort (overstap), nooit administratieve problemen gehad, alles ging volgens afspraak/verwachting. Maar goed dat is altijd maar afwachten natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door N8w8 op 23-05-2017 15:18 . Reden: PS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Niet online
jdh009 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:32:
Vandaag 1 jaar 100/100 glasvezel afgesloten
Net overzicht en blijkbaar loont onderhandelen. Glasvezel is hier nog niet beschikbaar maar zo te zien is glasvezel op dit moment niet echt goedkoper (tenzij je hoge snelheden belangrijk vindt). Glasvezel kan op langere termijn wel eens prijsopdrijvend worden, aangezien je door hogere snelheden steeds meer extra's aan kan bieden. We zullen zien.
[b][message=51271097,noline]
Je hebt er waarschijnlijk niet zoveel aan, maar goed hier mijn Tele2 ervaring:
In 2012 en 2013 had ik Tele2 20Mb met hun Davolink DV2020 modem.
Dit zijn juist de ervaringen die nuttig zijn :) Ik heb eigenlijk nooit stil gestaan bij het type modem wat je krijgt. Geen idee welke het zal worden - zo te zien zijn er 3 varianten https://www.tele2.nl/klan...rnet/internet-installeren

Onderstaande link nog even bekeken, zo te zien best wel een groot aantal consumenten die nooit meer voor tele2 zullen kiezen voornamelijk vanwege belabberde service.
https://www.telecomvergelijker.nl/provider/tele2/reviews
Nu zijn het natuurlijk voornamelijk de lieden met problemen die de moeite nemen om te registreren maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Toen online.nl begon met 'een nieuw begin' zo rond oktober 2016 voelde ik me al genomen met een prijsverhoging van 15%. De formulering was zo suggestief dat ik dacht 30/3 te krijgen. Geleidelijk bleek dat ze mijn 10/1 zouden handhaven. Toen ook tijdens 'het verbeteren' nog eens een hoop haperingen op de lijn kwamen wou ik naar Tele2.
Dit deed ik via een vergelijkingssite. Maar het bleek dat die mijn bestelling steeds verkeerd overbrachten.
Ik wou geen telefoon, maar het kwam er toch in. Ik wou Overstapservice maar het kwam er niet in.
Ook bleken er in de algemene voorwaarden rare dingen te staan. Ik wou geen telefoon, maar kreeg wel een nummer toegekend (dat schijnt tegenwoordig overigens standaard en normaal te zijn).
Vervolgens bleek in de voorwaarden dat ze tegen meerkosten een telefoonlijn voor me gingen huren als ik geen tel-abo had bij KPN. Bij navraag bleek dat een overblijfsel van 10(?) jaar geleden te zijn. Maar ik kon geen schriftelijke bevestiging krijgen dat het niet (meer) van toepassing was. Die AV zijn van 1 dec 2016...! Ik heb toen 5 of 6 maal geannuleerd, en ben uiteindelijk nog maar even bij online.nl gebleven.
Omdat Tele2 kwa afspraken en voorwaarden een niet te verantwoorden gok was.

Onlangs moest ik op de website van online.nl vernemen van een nieuwe forse verhoging, en heb ik... weer Tele2 geprobeerd. Het viel op dat veel vergelijkingssites internet-only van Tele2 er niet tussen hadden staan.
1. Ik heb me rechtstreeks bij Tele2 op de website aangemeld. Je hebt dan helemaal zelf in de hand wat je bestelt.
2. Ik heb eerst bij online.nl zelf opgezegd per 31 mei, en toen bij Tele2 ingevuld dat ik graag per 1 juni van hen internet wil. Iedere partij weet dan waar hij aan toe is.
3. Weer stond dat van die meerkosten voor de telefoonlijn KPN in de voorwaarden... en nog wat vreemde (tegenstrijdige) zaken waarover ik nog een paar keer toelichting moest vragen. De medewerkers verzekerden mij dat ze geen fratsen zouden uithalen (ik kreeg het niet op schrift). Ik heb het er uiteindelijk maar op gewaagd. Kreeg ongevraagd nog een goedkopere aanbieding. En dus moest de eerdere aanmelding wéér eens geannuleerd: wegens andere (=lagere) prijs. Zelfde prijs als wat ik 2 jaar geleden bij online.nl betaalde :)
Ondanks alle gedoe gaat het per 1 juni dan toch gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:48

jdh009

FP ProMod
Thlinx schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:10:
[...]

Net overzicht en blijkbaar loont onderhandelen. Glasvezel is hier nog niet beschikbaar maar zo te zien is glasvezel op dit moment niet echt goedkoper (tenzij je hoge snelheden belangrijk vindt). Glasvezel kan op langere termijn wel eens prijsopdrijvend worden, aangezien je door hogere snelheden steeds meer extra's aan kan bieden. We zullen zien.
Zorg er bij KPN in ieder geval voor dat je bij de kpn outbound sales afdeling terecht komt. Daar kunnen ze veel meer kortingen geven die andere sales/klantenservices niet kunnen/willen/mogen geven.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser

Dit zijn juist de ervaringen die nuttig zijn :) Ik heb eigenlijk nooit stil gestaan bij het type modem wat je krijgt. Geen idee welke het zal worden - zo te zien zijn er 3 varianten https://www.tele2.nl/klan...rnet/internet-installeren

Onderstaande link nog even bekeken, zo te zien best wel een groot aantal consumenten die nooit meer voor tele2 zullen kiezen voornamelijk vanwege belabberde service.
https://www.telecomvergelijker.nl/provider/tele2/reviews
Nu zijn het natuurlijk voornamelijk de lieden met problemen die de moeite nemen om te registreren maar toch..
Als alleen ADSL2+ mogelijk is krijg je vermoedelijk een COMTREND II (Model : VI-3223u) !
Deze heb ik in ieder geval gekregen.
Dit is inderdaad een modem waar je alleen user inlog gegevens van krijgt en je dus weinig in kan stellen.
Hoe hij werkt weet ik niet heb hem alleen even aangesloten gehad om de ppoe gegevens E-mail@3p.versatel.nl en password er uit te vissen (http://192.168.1.1/statsadsl.cgi?action=view ) en gebruik een fritzbox.

Als je zoekt op een willekeurige provider vindt je genoeg ellende (misschien met uitzondering van XS4ALL maar daar betaal je veel teveel).
Je moet gewoon een beetje mazzel hebben , in de meeste gevallen gaat het wel goed!

Ik ben zelf zeer tevreden met de verbinding, deze is zelfs iets stabieler dan Telfort (wel iets minder snel 14,5/1 ipv 15/1 Mbit ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
[...]

[...]

Als je geluk hebt het nieuwste model ZTE met dual band. De kans bestaat wel dat je een van de oudere modellen krijgt die is teruggezonden door een vorige klant. Verder is er niets mis met die oudere modellen.

[ Voor 5% gewijzigd door CR2032 op 21-05-2017 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ook ik ben overgestapt van Online naar Tele2, overigens voor de prijsverhogingen bij Online.
De overstap ging niet vlekkeloos, maar dat bleek aan KPN te liggen. Online bleef daardoor 2 dagen langer in de lucht. De helpdesk van Tele2 werkte erg goed mee en kwam professioneel over.

Ben nu bijna een jaar klant en de internet+bellen (hoewel ik bellen niet gebruik) werkt goed. De https-verbindingen willen nog wel eens langzaam zijn, maar na een reset loopt alles weer vlot. Ik ben tevreden en heb nog geen goedkoper alternatief kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Niet online
Mijn abonnement is nog niet eens gestart en dan komt dit nieuws...

http://www.nu.nl/internet...en-bestaande-klanten.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theuser
Dit is vermoedelijk omdat KPN nu ze bijna de enige zijn meer geld willen zien!
Gelukkig is dit niet voor Internet Light!

" Ook het goedkoopste internetabonnement, Internet Light, blijft onveranderd. "

Hoop dus dat ze nog lange tijd het Internet Light tegen een goede prijs blijven aanbieden.
De rest wordt via KPN ingekocht en zullen ze verhogingen vermoedelijk door berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Niet online
Aha thx - had daar in de haast vanmorgen overheen gelezen, dan valt de schade mee. Mogelijk toch een teken aan de wand...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thlinx
  • Niet online
Aangezien ik heb beloofd een update te geven over mijn ervaring met Tele2 bump ik mijn eigen post.
Installeren was een fluitje van een cent en binnen 15 minuten up en running.
Tijdig het installatiepakket ontvangen en op de dag van overgang een sms op het moment dat je het modem aan kunt sluiten.
Geen idee hoe lang ik geen internet heb gehad maar kan nooit lang geweest zijn - toen ik van mijn werk thuis kwam kon ik direct over op Tele-2.

Oftewel een goed begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Mijn Tele2 internet kwam niet zoals beloofd op 1 juni. De dag erna kwam er SMS dat het 1 week uitgesteld was. 1 week zonder internet is net zoiets als 1 week vasten :>
Dat modem Technicolor tg789bvn moet ik erg aan wennen. Zéér summier kwa documentatie en bedieningsinterface. Sommige termen zijn niet duidelijk, er hoort gewoon meer toelichting bij. Uiteindelijk heb ik bedraad en wifi allebei werkend gekregen. Mijn netwerkkaart raakte ontregeld (configuratie-fout), kon dit slechts repareren door met systeemherstel een vorig herstelpunt kiezen.
Modem sputtert nog steeds dat er geen TV-kastje aan zit...
Maar internet, wifi en smartTV gedeelte werken nu goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Bruin Poeper op 09-06-2017 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 694634

Nu biedt robinmobile onbeperkte data aan en die kun je al krijgen voor 19.95 / maand. Snelheid voor instapabonnement is beperkt, maar voldoende voor onbezorgd stabiel netflix of youtube kijken - 2Mbps dus 250kb/s.
Wou mijn ervaring met Robinmobile geven: erg positief: ten eerste: ik was 2maanden weg in China en achteraf kwam ik er pas achter dat het abbonoment gewoon op PAUZE gezet kan worden (je houd je nummer maar betaalt een klein bedrag ipv 20 euro/maand!) en gezien ik daarna een ander huis NLE besteld had en dat 5 weken duurt hebben ze gratis snelheidsverhoging gegeven ter waarde van het abbo dat ik maand ervoor niet gebruikt had! omdat ik tijdelijk WEL hun verbinding als vervanging voor vast internet nodig had. geen probleem, en ook soms als ik het nodig had de verbinding delen wordt je niet meteen op gestraft (in italie kreeg ik eens 50 euro boete door vodaphone toen slechts minder dan 1 mb gedeeld was met mijn computer om email te checken!) heel vriendelijk. ook met opzeggen etc. wel moet alles in chat window en niet aan telefoon en via email, maar klantenservice is TOP! ook zelfs met robinJunior a 20 eur/maand nooit problemen gehad netflix of youtue te kijken (mijn kinderen in de auto onderweg, vinden ze geweldig!). wel nu 1x waarschuwing gekregen toen mn kinderen 4-6 uur lang in duitsland onderweg in de bus netflix en youtube hebben gekeken op reis, maar niks afsluiten of boetes. GEEN onverwachte kosten! NOOIT omdat extra kosten uit een prepaid potje moeten koemen dat je zelf moet aanmaken! ofwel ben supertevreden, en als ik niet kinderen had die veeeel TV keken was ik voor mezelf al van mn vaste internet afgestapt omdat dit veel voordeliger is en voor mezelf gebruik ik gewoon minder dan 28 GB per maand (de limiet die voor robinmobile 'onbeperkt' inhoud, waarna ze snelheid verlagen) Overal altijd goed bereik gehad. en.... daarbij heb je ook onbeperkt mobiel bellen voor dezelfde prijs en onbeperkt internet als je binnen europa reist EN 100 min naar europese nummers vanuit nederland! Ik ben erg positief maar helaas nu betaal ik dus 2x20 eur aan robinmobile (zowel mn vouw als ik hebben robinjunior) en 30eur/maand aan NLE en dat wordt nu 40, wat ik niet kan accepteren gezien toen ik me aansloot het 30 was, en ze nieuwe klanten liefst 9/12 maanden korting geven en mij als verlenger maar 3 van de 12 maanden?! dit ga ik onderhandelen want anders wordt het ook bij mij tele2 light. Technisch: bij 2 aansluitingen van NLE die ik heb en overstappen geen problemen gehad en modem geeft goed bereik, en stabiel internet voor de rest... maar die prijs moet op 30 eur/maand blijven! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:30
Anoniem: 694634 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:16:
[...] 30eur/maand aan NLE en dat wordt nu 40, wat ik niet kan accepteren gezien toen ik me aansloot het 30 was, [...] maar die prijs moet op 30 eur/maand blijven! :(
Ik wil niet heel vervelend zijn, maar die € 30 p/m bij NLE was het tarief voor de eerste twaalf maanden. Daar was NLE vrij duidelijk over, dus de kans dat je voor onbepaalde tijd op € 30 p/m blijft is nihil.

Overigens was NLE vorig jaar niet duidelijk over het tarief dat na de eerste 12 maanden zou gelden. Was voor mij een reden om NIET naar NLE over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 694634 bedankt voor je toevoeging. Maar ik gok dat de TS na ruim 6 maanden wel iets anders heeft gevonden. Het is daarom ook niet toegestaan om topics te kicken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.