Laatste zaterdag op zondag nacht is er bij ons in de kippenren een vos geweest, alle kippen dood. Om dit te voorkomen leuk het me een leuk project om het kippenluikje automatisch te maken. Ik wilde dit met een SBC doen maar heb zelf nog niet heel veel ervaring hiermee. Ook met het programmeren hiervan ben ik niet heel bekend (ik kan wel HTML programmeer dus de basiskennis is er). Kan iemand mij helpen met hoe ik het moet aanpakken wat ik wel en niet moet doen en of er misschien handige tutorials op internet staan (ik heb ze niet kunnen vinden). Hierbij nog even het plan hoe ik het in mijn hoofd heb:
Benodigdheden
-Arduino/Raspberry Pi (of andere SBC, maar deze twee zijn het meest voor de hand liggend)
-Motor (waarschijnlijk een stappenmotor)
-Spoeltje (hier draait het touwtje omheen)
-Driver (waarschijnlijk een A4988 of een Easy Driver)
-GPIO kabels
-Breadboard
-Voeding
-Licht sensor
-Ir reciever
-Ir remote (het liefst met maar twee knopen)
Plan
Ik wil een automatisch kippenluikje die door middel van een licht sensor dicht gaat als het donkerder wordt en weer open gaat als het weer lichter wordt. Tevens moet het luikje gegarandeerd dicht tussen 11 uur s’ avonds en 5 uur s’ ochtends. Verder moet het luikje ook open en dicht kunnen door middel van een ir remote.
Benodigdheden
-Arduino/Raspberry Pi (of andere SBC, maar deze twee zijn het meest voor de hand liggend)
-Motor (waarschijnlijk een stappenmotor)
-Spoeltje (hier draait het touwtje omheen)
-Driver (waarschijnlijk een A4988 of een Easy Driver)
-GPIO kabels
-Breadboard
-Voeding
-Licht sensor
-Ir reciever
-Ir remote (het liefst met maar twee knopen)
Plan
Ik wil een automatisch kippenluikje die door middel van een licht sensor dicht gaat als het donkerder wordt en weer open gaat als het weer lichter wordt. Tevens moet het luikje gegarandeerd dicht tussen 11 uur s’ avonds en 5 uur s’ ochtends. Verder moet het luikje ook open en dicht kunnen door middel van een ir remote.