Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:56
Beste mede-tweakers,

Het wordt tijd voor een nieuwe mobiel, nu heb ik nog een Motorola Moto G (2014) (2gen) Zwart. Helaas is de batterij niet meer wat het was en kan hij sommige apps al niet meer aan. Vandaar de overstap.

Wat is je budget?
€200 t/m €400

Must have's
- Goed en mooi scherm
- Redelijke camera (hoeft niet super te wezen maar toch enige kwaliteit)
- Moet vlot kunnen werken (standaard apps zoals Facebook, Youtube, Chrome en Office apps)
- Toekomst bestendig (Ik heb mijn Motorola al 3 jaar +/- en dat zou ik graag met mijn volgende mobiel ook willen
- Minimaal 32 Gb aan internal storage
- Batterij die het liefst de hele dag mee gaat
Wat heb ik al gevonden

Huawei Nova - pricewatch: Huawei Nova Titanium
Lenovo P2 - pricewatch: Lenovo P2 Grijs
Motorola Moto G5 Plus - pricewatch: Motorola Moto G5 Plus Zilver
Motorola Moto X Force - pricewatch: Motorola Moto X Force 32GB Zwart
Samsung Galaxy A5 (2017) - pricewatch: Samsung Galaxy A5 (2017) Zwart
OnePlus 3T - pricewatch: OnePlus 3T 64GB Grafiet

Voor welke telefoon zou ik gaan of hebben jullie nog aanbevelingen? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Aasas op 02-05-2017 15:05 ]

Beste antwoord (via rens-br op 15-05-2017 11:18)

• Aasas
@Snippo

Ik heb inmiddels mijn telefoon gekocht. Het is de Lenovo P2. Deze smartphone staat er om bekend dat hij problemen heeft met de software en een slechte camera heeft.

Mijn conclusie van deze fouten zijn;

De software vind ik gewoon goed werken. Ik heb mijn telefoon laten updaten naar Nougat. Daarna kreeg ik wel een batterij probleem zoals bekend.. maar die kun je makkelijk oplossen door alle App-voorkeuren te resetten. Mijn telefoon doet het prima tegenover de rest. De camera vind ik ook gewoon in orde. Ik maak af en toe foto's die gedetailleerd moeten zijn (bijvoorbeeld computertags) Dit doet deze telefoon prima en snel.

De ruime batterij is voor mij een verademing. Ik zit veel in de trein waardoor ik mijn telefoon vaak gebruik. Ik kan makkelijk 1 1/2 volhouden. Zelfs 2 dagen maar daar laat ik mij niet op wagen :P. Vaak doe ik een simpel spelletje of kijk ik Netflix.

Deze telefoon is handzaam voor mij. Ik kom van een mobiel van 5 inch dus vond ik de overstap niet zo heel groot. Ook de zwaarte valt wel mee, gek genoeg vindt ik de zwaarte wel fijn. Hij voelt zo stevig aan.

Ik liet mijn mobiel gisteren vallen van 1,50 +/- meter op een stenen vloer (Niet expres). Mijn telefoon heeft er gelukkig helemaal niks aan overgehouden. Ik had er een 'book' cover overheen die de hele telefoon afdekt. alleen de 'book' was opengeslagen. waardoor hij pal op het scherm viel.

Mijn tip:

Koop een Lenovo P2. Mijn collega heeft een Motorola G5 Plus maar met de Lenovo kun je net wat meer. Je kunt beter multitasken, langere batterijduur en een heel mooi scherm. (Superamoled).

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

445033

Deze: https://www.aliexpress.co...882315621-06058-JYJQJYByj

Alle 4G banden aanwezig, top batterij, mooi afgewerkt, goed update beleid en nog goedkoper ook. Heb hier 4 Xiaomi's en voor het geld is er niet beter te krijgen. Deze gaat bij mij 2 a 3 dagen mee op 1 batterijlading.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:29
Volgens mij de 3T, beste processor qua snelheid, dus kun je er het langste mee doen. Plus ik heb zelf de 3 en ben er erg blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jvann
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-04 13:51
Als je het geld heb de Oneplus 3T, als je wat geld in je zak wilt houden zou ik voor de Lenovo P2 gaan.

Je zegt namelijk dat je lang met het toestel wilt doen. Bij veel toestellen komt het voor dat na enige tijd (Vooral na 2 a 3 jaar) de batterij slechter word, als je dan de Lenovo P2 kiest is de accu dan nog steeds goed, aangezien deze bizar groot is vergeleken met de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 10:05
Als je géén 4G en géén NFC nodig hebt: Lenovo Zuk Z2.
http://www.gsmarena.com/lenovo_zuk_z2-8125.php
LOS erop, cache + data op f2fs en dan haal je 140K+ in antutu. _/-\o_

[ Voor 107% gewijzigd door sjhgvr op 09-05-2017 17:43 ]

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:11
Mijn situatie is hetzelfde als die van de topic starter. De Moto G maakt al vrij belabberde foto's, en met een aantal krassen op de lens lijkt het helemaal nergens meer op...
Ik zat te denken aan de nieuwe Nokia 5. Ik ben bereid om meer uit te geven aan een nieuwe smartphone, maar ik zie de voordelen van de duurdere smartphones niet echt.
In principe voldoet mijn huidige telefoon nog qua snelheid, dus om meer te betalen voor een (veel) snellere CPU vind ik onnodig.

Het enige wat voor mij belangrijk is een smartphone die vlot is in dagelijks gebruik, een ruime batterij heeft en deze keer een degelijke camera (en het liefst 'gewoon' een handzaam formaat). Volgens mij vrijwel hetzelfde als wat @martijnkoopman zoekt, dus ik kijk even mee in dit topic.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Aasas
@Snippo

Ik heb inmiddels mijn telefoon gekocht. Het is de Lenovo P2. Deze smartphone staat er om bekend dat hij problemen heeft met de software en een slechte camera heeft.

Mijn conclusie van deze fouten zijn;

De software vind ik gewoon goed werken. Ik heb mijn telefoon laten updaten naar Nougat. Daarna kreeg ik wel een batterij probleem zoals bekend.. maar die kun je makkelijk oplossen door alle App-voorkeuren te resetten. Mijn telefoon doet het prima tegenover de rest. De camera vind ik ook gewoon in orde. Ik maak af en toe foto's die gedetailleerd moeten zijn (bijvoorbeeld computertags) Dit doet deze telefoon prima en snel.

De ruime batterij is voor mij een verademing. Ik zit veel in de trein waardoor ik mijn telefoon vaak gebruik. Ik kan makkelijk 1 1/2 volhouden. Zelfs 2 dagen maar daar laat ik mij niet op wagen :P. Vaak doe ik een simpel spelletje of kijk ik Netflix.

Deze telefoon is handzaam voor mij. Ik kom van een mobiel van 5 inch dus vond ik de overstap niet zo heel groot. Ook de zwaarte valt wel mee, gek genoeg vindt ik de zwaarte wel fijn. Hij voelt zo stevig aan.

Ik liet mijn mobiel gisteren vallen van 1,50 +/- meter op een stenen vloer (Niet expres). Mijn telefoon heeft er gelukkig helemaal niks aan overgehouden. Ik had er een 'book' cover overheen die de hele telefoon afdekt. alleen de 'book' was opengeslagen. waardoor hij pal op het scherm viel.

Mijn tip:

Koop een Lenovo P2. Mijn collega heeft een Motorola G5 Plus maar met de Lenovo kun je net wat meer. Je kunt beter multitasken, langere batterijduur en een heel mooi scherm. (Superamoled).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Bedankt voor je reactie. Een AMOLED scherm is inderdaad wel een pluspunt.
Ik ga er eens naar kijken. Ik heb er ook geen haast mee dus misschien dat ik zelfs wel wacht op de P3.

Wat voor mij ook wel belangrijk is: support voor custom ROM's. In dat geval is slechte software niet echt een probleem, en ben je niet afhankelijk van de fabrikant voor updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-03 14:42
Volgens mij is er wel redelijk wat custom ROM support (zie xda)
Heb wel gelezen dat je voor de bootloader te unlocken een aanvraag naar Lenovo moet doen en je vervolgens 14 dagen moet wachten voordat je de unlock code krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
@Snippo Volgens mij ging het merk Lenovo niet verder met smartphones maken maar gingen zo over op het merk Motorola.

Resultaten accutest

Ik zat dit weekend erg veel en lang in de trein vanwege vertragingen :X dus kon ik de accu goed testen.

screenshot_accu1

screenshot_accu2

screenshot_accu3

Mijn mobiel had langer kunnen meegaan voordat ik hem ging opladen, maar ik wist niet wanneer ik naar huis ging.

Tijdens het testen zat ik (voor mijn doen) erg veel (misschien te veel) op mijn mobiel. Ik had een paar simpele spelletjes erop gezet met wat apps. Die heb ik dan ook veel gespeeld. Hopelijk hebben jullie hier iets aan. Maar één ding staat voorop: De accu gaat makkelijk twee dagen mee. misschien wel langer. Wat mij wel opviel is dat de accu soort van wakker moest worden aangezien ik hem nu een week heb. In de begin dagen ging hij maar ongeveer ruim één dag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Bedankt. Mijn Moto G gaat met normaal gebruik ook net 2 dagen mee, maar de Lenovo P2 houdt het zo te zien een stuk langer vol :).
Pagina: 1