MacBook Pro 2016 Keyboard probleem "dubbele letters"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 21:35
Hee Iedereen,

Ik heb zonet na lang wachten eindelijk mijn MacBook Pro 13 inch ontvangen. Mooie laptop, maar helaas is er een probleem met de letter "i". Om de zoveel tijd wordt een "i" als "ii" weergegeven. Erg irritant. Ik lees overal dat het een vaker voorkomend probleem is maar waar ik weinig over lees zijn oplossingen.

Weet iemand of hier een oplossing is zonder hem op te sturen? Ik heb deze laptop namelijk speciaal moeten bestellen omdat ik in Denemarken woon, en hier het standaard keyboard Scandinavisch is. Bovendien heb ik 16gb aan ram, wat je ook niet in de winkel kunt vinden. Gewoon "Omruilen" kan dus niet zomaar, omdat deze laptop niet zo in de winkels ligt in Denemarken.

Ik zit er eerlijk gezegd niet op te wachten om weer 2 weken zonder laptop te zitten. Het lijkt erop dat het voornamelijk nét na boot-up voorkomt. Maar zijn er andere meer permanente fixes?

Ik hoor graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:33
Wellicht kan je contact opnemen met AppleCare Nederland? Je laptop is net nieuw en je hebt geloof ik 3 maanden gratis "uitgebreide service".

Telefoonnummer: 08000201581

[ Voor 9% gewijzigd door Lejavh op 02-05-2017 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mataklap
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-01-2021
Heb al 4(!!) MacBook Pro 15 inch laten vervangen bij de Apple store in Den Haag met exact dit probleem.. en nu doet bij deze machine de B en de 3 weer hetzelfde. Super irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
mataklap schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:32:
Heb al 4(!!) MacBook Pro 15 inch laten vervangen bij de Apple store in Den Haag met exact dit probleem.. en nu doet bij deze machine de B en de 3 weer hetzelfde. Super irritant.
4?! Jezus mina ik hoop niet dat dit zich voor blijft doen. Het gekke is dat het bij mijn laptop even weg is geweest. Vervolgens was het weer terug, maar nu is het weer weg. Heb je dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mataklap
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-01-2021
thijsken schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:33:
[...]

4?! Jezus mina ik hoop niet dat dit zich voor blijft doen. Het gekke is dat het bij mijn laptop even weg is geweest. Vervolgens was het weer terug, maar nu is het weer weg. Heb je dezelfde ervaring?
Ja, als ik de toets een minuut blijf intikken achter elkaar dan krijg ik soms een beter resultaat. En heb het idee dat het aan de temperatuur van de machine ligt. 33 33 33 3 3 3 3 3 33 33 (dit is een enkele aanslag van de 3....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Kennelijk heb ik dan mazzel, heb tot zover nergens last van met m'n 13" keyboard.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Ik ga even wachten voordat ik hem terug breng want het probleem lijkt volledig verdwenen. Ik zal final cut eens installeren en een export doen, om eens te kijken of hitte er wat mee temaken heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:51
Sinds vandaag ook last hiervan bij mijn 13 inch model. De letter 'd' blijft hangen, de toets zit geen beweging meer in. Vandaag langs geweest in de Apple store en de medewerker van de genius bar gaf aan dat ze dit probleem al meerder malen zijn tegengekomen. Volgende week zaterdag wordt hij gecontroleerd door iemand van de genius bar en gerepareerd. Een erg vervelend probleem waar Apple duidelijk van op de hoogte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Bij mij is het probleem ondertussen verdwenen. Ik denk overigens dat jij een ander probleem hebt mitch, want bij mij bleef de toets niet fysiek hangen maar was het enkel de registratie die dubbel was.

Ik hoop dat het snel wordt opgelost voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362919

Bij mijn 15" 2016 ook problemen met keyboard: de "B" werkte eerst af en toe niet. Nu na "reparatie" bij de apple store registreert hij soms dubbel.

Sowieso reageert hij anders dan de andere toetsen: ingedrukt houden en een beetje wiebelen met de vinger resulteert in bbbbbbbb terwijl de m niets meer doet dan m... Duidelijk?

Echt heel irritant en maar weer contact opnemen met apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 16:28
Ik ben benieuwd wat voor toetsenbord jullie gebruiken? NL en US versie? Kun je zien aan de enter toets.

Naar aanleiding van jullie problemen even op YouTube gekeken. Daar kwam ik een tegen die een toets had die niet altijd werkte. Dit letter "i" in zijn geval. De video zelf bleek echter minder interessant dan reacties. Daarin wordt al vrij snel duidelijk dat je gewoon een paar honderd keer met wat meer druk deze knop in moet drukken. Mogelijk moet je dus gewoon het mechanisme even een beetje soepel maken. :D

YouTube: 2016 15" MacBook Pro Keyboard Issue
Just repeated use of the key. The theory is that perhaps there's something not seated correctly that fixes itself or some residue is left behind from manufacturing that wears off. I do occasionally get a double press of the letter. I wonder about the long term and if this design will hold up. I think Apple is sacrificing usability/durability to shave a few millimeters off the MBP.
Bij iemand anders gaf dit de oplossing.
Restarting the Mac and doing an NVRAM reset seemed to fix it for me. I had it when it came out of the box, it's fixed now.
Had eigenlijk gepland eind deze maand voor een MBP2016 te gaan, maar gezien ik nog altijd typ als of ik op een typemachine aan het rammen ben, wordt dit niet zo'n probleem voor mij denk ik. En anders gaan we er gewoon weer mee terug hè.

[ Voor 92% gewijzigd door Froggle op 04-05-2017 17:51 ]

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-06 16:12
Had dit met de 7 toets. Heb hem eraf gehaald en eventjes beetje in lopen blazen waar de key zat, schoonmaken en nu lijkt die het te doen normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:03

BCC

offtopic:
Ho, sorry, verkeerde topic :X

[ Voor 78% gewijzigd door BCC op 04-05-2017 20:05 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 16:28
BCC schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:45:
Ik hoop nu eigenlijk stiekem dat iemand zsm hackingtosh op de Microsoft surface gaat laten draaien 😱
Wat heeft dat met het probleem van de TS'er te maken?

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Pagina: 1