Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pc heeft moeite met opstarten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste leden,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn pc, als ik op de aan knop start hij vaak niet op of begint hij te haperen(zie video).

...

Moederbord: Asus rampage 3 formula
Videokaart: msi geforce gtx 970
Werkgeheugen: corsair vengeance 4gb 3x
Voeding: coolermaster RS 850 ESBA
...

Ik heb hem nu zonder videokaart, werkgeheugen en usbs aangezet, hij start nu zonder moeite op, maar zodra ik een externe geluidskaart via de usb aansluit stopt hij er weer mee. Je zou zeggen dat dit aan de voeding ligt, maar deze is 850W en is net vervangen omdat ik bij de vorige (700W) dacht dat dit het probleem was.
...
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Met vriendelijke groet,
Mark Haytema

Alle reacties

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:11

Thomg

Aww yiss

Hoe oud is die voeding?
Als je deze nog terug kan sturen zou ik iets als een RM550x overwegen.

Wat meer op je vraag gericht, je zegt dat als je de USB geluidskaart aansluit de pc kuren vertoont, dan ligt het aan de mobo of voeding. Als je het eerste even doet kan je het laatste zga uitsluiten (als de kuren blijven).

Advies van pilatus kost je niks, doe dat maar eerst :+

[ Voor 10% gewijzigd door Thomg op 02-05-2017 14:38 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zonder RAM ga je natuurlijk nooit beeld krijgen. Starten zonder RAM heeft ook geen zin om iets te testen.

Verder is X58 nog best vaak gezeik met vooral RAM. Ik ben eens 2 uur bezig geweest om 6 module's aan de praat te krijgen. Probeer eens zo kaal mogelijk te booten met 1 RAM module. Dus geen HDD's/SSD's, geen USB apparaten afgezien van toetstenbord en muis. Kijk eens of je zo kaal mogelijk beeld kan krijgen en probeer het dan stap voor stap op te bouwen met meer RAM en andere onderdelen. Dan kan je zien waar het fout gaat.

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
Wat doet die USB geluidskaart als je hem aan een andere pc hangt?

Verwijderd

Topicstarter
@234FaTaLiTy op mn laptop werkt deze gewoon prima.

Verwijderd

Topicstarter
@PilatuS heb hem zonet kaal opgestart, hij draair nu alleen met videokaart en 1 ram geheugen, hij start op zonder problemen. Zodra ik de 2e erbij doe gaat hij bij het opstarten 3x rebooten en dan start die op.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:00:
@PilatuS heb hem zonet kaal opgestart, hij draair nu alleen met videokaart en 1 ram geheugen, hij start op zonder problemen. Zodra ik de 2e erbij doe gaat hij bij het opstarten 3x rebooten en dan start die op.
Dus met 2 modules reboot ie 3x en dan werkt ie normaal ? Of bedoel je dat het niet werkt ?

Verwijderd

Topicstarter
@PilatuS ja na 3 keer rebooten werkt hij wel gewoon normaal.

• PilatuS
  • Niet online
Prima dan toch ? Mocht je verder nog problemen hebben kan je de BIOS even updaten of op zijn minst even resetten. Verder onderdelen toevoegen tot het ergens fout gaat. Door telkens met meer of minder onderdelen te testen weet je waar het probleem zit. Mocht het bijvoorbeeld met een bepaalde RAM module niet werken kan het ook zijn dat die defect is. Door net zo lang dingen te proberen is het makkelijk te achterhalen waar het probleem zit.

Edit: Verder is X58 vaak een hoop gezeur. Leuk zo'n high-end platform, maar het geeft vaker problemen dan een simpel dual-channel bord met minder opties.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 02-05-2017 15:08 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:11

Thomg

Aww yiss

Met wat ouder geheugen in mijn x99 plankje moest ik gewoon vrijwel wekelijks even de kast opendoen en het ram reseaten en goed hard aandrukken, toen draaide het weer. Mogelijk dat jij dus hetzelfde probleem hebt ( of een faulty stikkie/slot ).

Verwijderd

Topicstarter
@PilatuS ik bedoel daarme dat hij elke keer als ik hem opstart hij 3x moet rebooten en dan gaat hij naar de bios toe

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:11:
@PilatuS ik bedoel daarme dat hij elke keer als ik hem opstart hij 3x moet rebooten en dan gaat hij naar de bios toe
Ga dan eerst even aan de slag met alles wat ik aangeef.
Thomg schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:09:
Met wat ouder geheugen in mijn x99 plankje moest ik gewoon vrijwel wekelijks even de kast opendoen en het ram reseaten en goed hard aandrukken, toen draaide het weer. Mogelijk dat jij dus hetzelfde probleem hebt ( of een faulty stikkie/slot ).
Met een X58 PC heb ik ook zoiets gehad. Werd er na een uur wel helemaal gek van. 1 module er in, werken. 2 modules er in, niet werken. 2 modules op een andere plek, wel werken. 3 modules er in, niet werken. 4 modules er in, wel werken. 4 modules op een andere plek, niet werken. Zo een dikke 2 uur bezig geweest om 6 modules aan de praat te krijgen. Met de modules los was er niets mis. Ben sindsdien wel klaar met X58, X79 en X99.
Pagina: 1