Reclame subforum in ruil voor whitelist Tweakers of icm abbo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Tweakers is een groot forum en dagelijks komen hier duizenden, misschien wel tienduizenden of meer mensen over het forum struinen. Natuurlijk wil Tweakers zelf ook inkomsten genereren, echter heel veel gebruikers blokkeren de banners van Tweakers met adblockers.

Zou het misschien een idee zijn om een partnerschap aan te gaan tussen Tweaker users en Tweakers zelf?

Het zou er concreet op neer komen, dat er een subpagina komt waar elke Tweakers 1 of 2 topics mag plaatsen over producten, diensten, facebookpagina's, youtubepagina's of wat voor vorm van reclame dan ook, compleet onderbouwd natuurlijk met informatie over het product, de dienst of de webpagina. De doelstelling is logisch: Je wil graag dat mensen op je site komen kijken, producten kopen, je YouTube site bekijken en/of abonneren.

Daar tegenover moet dan komen te staan dat de betreffende gebruiker die hier gebruik van maakt reclame moet toelaten op het forum zelf. Met andere woorden, tweakers whitelisten. Het lijkt me een win win situatie. Nu heb je een x aantal gebruikers (geen idee exact hoeveel) die zelfs tweakers reclame blokkeren omdat ze het irritant vinden en zelf geen reclame mogen maken.

Is dat misschien wat? Zo'n uitwisselings- 'programma' of subforum waar tweakers terecht kunnen om hun "aanbod" officieel te mogen tonen in ruil voor een tweakers whitelist? Of eventueel zo'n feature in combinatie met een tweakers abonnement? Het mes snijdt dan aan twee kanten. Er zullen meer users een abonnement nemen omdat ze dan zelf ook in dat subforum een stukje reclame mogen maken en Tweakers zelf krijgt ook meer inkomen uit die extra abonnementen.

Het is maar een idee.
Ik heb nl. geen idee hoeveel Tweakers te lijden heeft van adblockers.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoe wil je gaan controleren dat die mensen daadwerkelijk Tweakers whitelisten? En wat doe je eraan als ze dat tóch niet doen nadat ze wel hun voordeel gehaald hebben uit hun spam? Wat als ze nu eventjes wél whitelisten en volgende week die whitelist weer weghalen? En voor wie is een forum vol met reclame interessant?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:05

Dido

heforshe

Als mensen reclames blokkeren omdat ze ze irritant vinden, waarom zouden die mensen dan naar een speciaal subforum vol reclame gaan?

En dus, waarom zou ik willen adverteren in een reclame-subforum waar niemand wil komen?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Snowwie. Ik vind de gedachtegang goed, maar ik ben het met @Dido en @NMe eens, ik verwacht dat er maar weinig mensen naar dat stukje van het forum gaan.

Daarbij hebben we natuurlijk al de V&A die gebruikt kan worden om diensten aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Dido schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:29:
Als mensen reclames blokkeren omdat ze ze irritant vinden, waarom zouden die mensen dan naar een speciaal subforum vol reclame gaan?

En dus, waarom zou ik willen adverteren in een reclame-subforum waar niemand wil komen?
Omdat je zelf de zoekmogelijkheden hebt om in het (sub) forum te zoeken naar specifieke onderwerpen.
Bovendien er is geen vorm van opdringerigheid. Je ziet een lijst van topics tweakers over diverse commerciele zaken en als ze je interesseren ga je kijken, zo niet, dan niet. :)
NMe schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:28:
Hoe wil je gaan controleren dat die mensen daadwerkelijk Tweakers whitelisten? En wat doe je eraan als ze dat tóch niet doen nadat ze wel hun voordeel gehaald hebben uit hun spam? Wat als ze nu eventjes wél whitelisten en volgende week die whitelist weer weghalen? En voor wie is een forum vol met reclame interessant?
Dat blijft inderdaad een lastige, dan zou je eventueel het 2e concept kunnen toepassen. Dus voor iedereen die een abonnement neemt krijgt die persoon toegang tot het reclame subforum en het maken van topics daar in. De rest die geen abonnement heeft kan enkel kijken. Ik denk dat Tweakers hiermee best wel aardig wat geld kan cashen omdat er genoeg mensen zijn die online commercieel actief zijn en zeker hun reclame kwijt willen op een forum waar zoveel mensen komen. Denk aan online webwinkels, (monetized) youtube pagina's of aangeboden diensten. En omdat het enkel een subforum betreft heeft het verder ook geen storende werking op de rest van het forum.
rens-br schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:31:
@Snowwie. Ik vind de gedachtegang goed, maar ik ben het met @Dido en @NMe eens, ik verwacht dat er maar weinig mensen naar dat stukje van het forum gaan.

Daarbij hebben we natuurlijk al de V&A die gebruikt kan worden om diensten aan te bieden.
Dat klopt, maar wel tot zover. Je mag je diensten aanbieden, maar je mag niet openlijk reclame maken voor je producten of website.

[ Voor 59% gewijzigd door Snowwie op 02-05-2017 14:50 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Snowwie schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:44:
Dat blijft inderdaad een lastige, dan zou je eventueel het 2e concept kunnen toepassen. Dus voor iedereen die een abonnement neemt krijgt die persoon toegang tot het reclame subforum en het maken van topics daar in.
Zelfs als dat zo is gaat niemand daar lezen. Niemand wil reclames zien. Zelfs sommige mensen die Tweakers whitelisten halen die whitelist spontaan eraf zodra ze een takeover zien (die per IP maar één keer per 24 uur getoond wordt). Ik denk niet dat er veel mensen zitten te wachten op een dumpbak voor spam. Niet om te lezen, maar ook niet om te posten. Domweg omdat ook de potentiële poster aan zijn water aanvoelt dat dat forum niet gelezen wordt. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
NMe schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:59:
Zelfs als dat zo is gaat niemand daar lezen. Niemand wil reclames zien. Zelfs sommige mensen die Tweakers whitelisten halen die whitelist spontaan eraf zodra ze een takeover zien (die per IP maar één keer per 24 uur getoond wordt). Ik denk niet dat er veel mensen zitten te wachten op een dumpbak voor spam. Niet om te lezen, maar ook niet om te posten. Domweg omdat ook de potentiële poster aan zijn water aanvoelt dat dat forum niet gelezen wordt. ;)
Was net zo'n zelfde verhaal aan het typen, dus nu maar: QFT.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 02-05-2017 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
NMe schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:59:
[...]

Nou ja, een 'dumpbak' zou ik het niet willen noemen. Zelfs binnen zo'n dergelijke subforum zou een TS aan strikte voorwaarden moeten voldoen. Je zou een template kunnen opstellen. "Wat is je naam","Wat bied je aan","Wat is je website","Vertel een kort verhaaltje","Toon een aantal voorbeeld producten of video's".
Op die manier zou je een zeer ordelijke subforum krijgen met tweakers die geld willen verdienen en op zoek zijn naar een plek waar veel mensen samenkomen en waar ze hun product, dienst, website of youtube-account aan de man kunnen brengen. En je kunt als regel stellen, per user 1 topic.

Neem als voorbeeld een tweaker die goed is in webdesign. Hij heeft een webpagina waarin hij verteld over wat hij allemaal kan, qua programmering en allerhande toeters en bellen die daar bij komen kijken. In zo'n topic kan hij iets over zichzelf vertellen, een link naar z'n website plaatsen en eventueel reageren op gebruikers die vragen hebben over de mogelijk te leveren diensten. Het kan ook net zo goed iemand zijn die een YouTube account heeft en met een drone video opnames maakt boven grote steden en met deze beelden reclame inkomsten genereert via het YouTube verdien model.

Maar goed, fair enough. Dit subforum is ook bedoeld voor suggesties. Dit was een suggestie. Als er verder geen behoefte aan is, het niet de beoogde doelstellingen haalt, lastig te realiseren is of simpelweg onwenselijk is, dan houdt het natuurlijk gewoon op.

In ieder geval bedankt voor het meedenken en wie weet in de toekomst, mocht Tweakers toch wat meer over gaan op abonnementsvormen voor betaalde content waarbij Tweakers minder afhankelijk wordt van (hinderlijke) advertenties (en minder last heeft van Adblockers), dan is het best mogelijk dat dit topic ooit nog weer naar boven wordt gehaald. We zullen zien. :)

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1