Niet zo lang geleden dacht ik nog een pc te kopen, met daarnaast een laptop. Maar na lang nadenken heb ik besloten het toch te houden op alleen een laptop. Omdat ik natuurlijk een semi-leek ben in dit veld vraag ik jullie voor advies.
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga mijn laptop gebruiken voor een aantal zaken:
Wat is je budget?
Ik ga er 2000 euro voor opzij zetten, over 3 maanden heb ik ongeveer het bedrag bij elkaar. (Dus ik sta open voor laptops die in de komende maanden uitkomen)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik zal deze laptop veel gebruiken buiten mijn huis. Als ik thuis zit zal ik het echter aansluiten op een externe monitor en mijn eigen toetsenbord en muis. En natuurlijk een film in bed kijken zo nu en dan. Mijn voorkeur ligt op een accu-tijd van minstens 4 uur met lichte taken (browsen/streaming).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb zelf al een beetje rondgekeken en ben uitgekomen op een aantal opties:
Zelf heb ik nog de volgende vragen voor mijn keuze te maken
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga mijn laptop gebruiken voor een aantal zaken:
- Lichte databases gebruiken (SPSS/Excel/SQL) en artikels schrijven en lezen op mijn werk
- Webdevelopment en webdesign
- Gamen: Battlefield 1, Civ 5/6, CS:GO, COD:WW2 en RPG-games zoals NieR: Automata
Wat is je budget?
Ik ga er 2000 euro voor opzij zetten, over 3 maanden heb ik ongeveer het bedrag bij elkaar. (Dus ik sta open voor laptops die in de komende maanden uitkomen)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik zal deze laptop veel gebruiken buiten mijn huis. Als ik thuis zit zal ik het echter aansluiten op een externe monitor en mijn eigen toetsenbord en muis. En natuurlijk een film in bed kijken zo nu en dan. Mijn voorkeur ligt op een accu-tijd van minstens 4 uur met lichte taken (browsen/streaming).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb zelf al een beetje rondgekeken en ben uitgekomen op een aantal opties:
| Product | Prijs |
| Dell XPS 15 (2017) | € 1.723,26 |
| MSI GS63VR 6RF-029NL Stealth Pro | € 1.839,- |
| X•BOOK 15CL77 | € 1.730,- |
| Acer Aspire V Nitro, black edition | € ???? |
Zelf heb ik nog de volgende vragen voor mijn keuze te maken
- Heb ik een GTX 1060 nodig, of is de 1050 meer dan genoeg voor de genoemde games? Ik kan er gemakkelijk mee leven om de games op medium te spelen op 1080p
- Is een 4K scherm veel prettiger om teksten op te lezen/schrijven? Of merken de meeste mensen er weinig verschil van?
- Zijn er laptops die binnenkort verwacht worden die aan de eisen voldoen, en die ik over het hoofd heb gezien?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.