Beste Tweakers,
Ik weet niet echt of iemand me hier mee kan helpen (en ik excuseer me alvast voor de lengte van deze post), maar moet gewoon even in de eerste plaats m'n verhaal kwijt. Ik heb ongeveer iets meer dan een jaartje terug samen met m'n vrouw een Sony Alpha 5100 met extra zoom lens gekocht. Voor ons huwelijk en de aansluitende huwelijksreis wilden we toch wat deftige foto's kunnen trekken. Na thuiskomst heeft die camera altijd op m'n bureaukamer gelegen in een compact tasje (heb de foto's bij thuiskomst direct op m'n cloud backup gezet, dus heb de camera sindsdien niet meer aangeraakt).
Afgelopen weekend ging ik samen met m'n vrouw een daguitstapje maken, dus was het tijd om de camera nog eens boven te halen. Ik heb gans het huis afgezocht, maar van de camera was geen spoor meer te bekennen
. Ik ben nu niet de meeste ordelijke persoon, maar ik heb letterlijk iedere kast en schuif vijf keer opengetrokken en tot in de kleinste kantjes doorzocht (heb zelfs tussen de takken van m'n nepkerstboom op de zolder gezocht) en ik heb hem niet weten terug te vinden. Het tasje waar hij inzit is misschien compact, maar een tasje van om en bij 30 bij 20 cm is nu niet iets dat zomaar ergens tussen kan geraakt zijn. Ook rondvragen bij onze ouders (en daar zelf persoonlijk te zoeken) heeft niets opgeleverd.
Het enige dat ik nog kan bedenken is dat we ongeveer een half jaar geleden enkele ramen hebben laten vervangen op m'n bureaukamer. Dat nam redelijk wat tijd in beslag, dus heb ik die werkmannen alleen gelaten op m'n bureaukamer. Ik beschuldig niemand graag, maar de enige logische verklaring die ik nog kan geven voor het verdwijnen van die camera is dat een van die werkmannen er mee aan de haal is.
Ik ben er echt het hart van in
. Die camera met tasje heeft in totaal zowat 600€ gekost en was zowat de eerste deftige camera die ik ooit heb gekocht. De verzekering kan ik hier niet voor aanspreken, want er zijn natuurlijk geen sporen van braak. Het plaatsen van die ramen is ondertussen ook al een half jaar geleden, dus weet ik niet of ik eventueel kan aankloppen bij de politie of bij het glasbedrijf. Ondertussen zijn er nog een aantal ramen in huis aan vervanging toe, dus gaat hetzelfde glasbedrijf volgende maand nog eens langskomen (ramen zijn al besteld). Wat denken jullie dat ik best kan doen? Aangifte doen bij de politie/verzekering/het glasbedrijf? Volgende keer die mannen heel de tijd in de gaten houden?
Ik weet niet echt of iemand me hier mee kan helpen (en ik excuseer me alvast voor de lengte van deze post), maar moet gewoon even in de eerste plaats m'n verhaal kwijt. Ik heb ongeveer iets meer dan een jaartje terug samen met m'n vrouw een Sony Alpha 5100 met extra zoom lens gekocht. Voor ons huwelijk en de aansluitende huwelijksreis wilden we toch wat deftige foto's kunnen trekken. Na thuiskomst heeft die camera altijd op m'n bureaukamer gelegen in een compact tasje (heb de foto's bij thuiskomst direct op m'n cloud backup gezet, dus heb de camera sindsdien niet meer aangeraakt).
Afgelopen weekend ging ik samen met m'n vrouw een daguitstapje maken, dus was het tijd om de camera nog eens boven te halen. Ik heb gans het huis afgezocht, maar van de camera was geen spoor meer te bekennen
Het enige dat ik nog kan bedenken is dat we ongeveer een half jaar geleden enkele ramen hebben laten vervangen op m'n bureaukamer. Dat nam redelijk wat tijd in beslag, dus heb ik die werkmannen alleen gelaten op m'n bureaukamer. Ik beschuldig niemand graag, maar de enige logische verklaring die ik nog kan geven voor het verdwijnen van die camera is dat een van die werkmannen er mee aan de haal is.
Ik ben er echt het hart van in