Virus scanner windows xp ....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:13
Tja Windows XP ik hoor je denken dat moet je niet meer willen. Nee klopt maar ik zit nog mooi met twee Windows XP systemen opgescheept tot minimaal eind van het jaar.

Onze Endpoint virusscanner heeft per 1 mei de support voor Windows XP opgezegd iets wat ik ze natuurlijk niet kwalijk kan nemen maar de twee Windows XP machines zijn nu nog meer kwetsbaar.

Systeem 1 is ook verbonden met internet en heeft dus iets van bescherming nodig.
Systeem 2 is niet direct met het internet verbonden dus minder prio maar ook daar zou ik graag iets op willen hebben voor bijvoorbeeld usb stickts etc

Nu denk je dan google je toch eventjes, ja maar de meeste leveranciers hebben hun support voor windows xp al ingetrokken of doen dit binnenkort.

Zelf kwam ik Avast tegen als optie maar ben eigenlijk benieuwd of er nog mensen zijn die andere opties hebben hiervoor :)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:05
Trend Micro support Win XP SP 3 (x86) tot jan 2018 voor hun AV product.

[ Voor 7% gewijzigd door D_Jeff op 02-05-2017 09:40 ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

CSA -> BV.

Dat je het niet moet willen en zo wel dan zsm wegdoen, moge duidelijk zijn en dat zeg je zelf ook al. Dus die reacties kunnen verder achterwege blijven :P

Naast bovenstaande: mocht internettoegang echt nodig zijn, kan je dat zoveel mogelijk blokkeren: via firewall (die niet draait op de XP-bak) alleen verkeer van en naar specifieke IP-adressen/domeinnamen toestaan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Zou Avast adviseren, een fijne lichtgewicht virusscanner, samen met bijvoorbeeld Spybot.
Wel gelijk de firewall op max zetten ;) en geen explorer gebruiken voor het internet

http://www.opera.com/blog...era-for-windows-xp-vista/

[ Voor 20% gewijzigd door keur0000 op 02-05-2017 09:54 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Zoals anderen ook al aangeven, zou ik het systeem aan internet echt zoveel mogelijk dicht timmeren. Ik geloof dat je een goede reden hebt om het systeem aan internet te laten hangen, maar ik neem aan dat deze reden zeer specifiek is. Je zou de firewall dus zo in moeten richten dat alles dicht zit, behalve voor het specifieke gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou voor een aparte firewall kiezen, van o.a Zonealarm.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
De reden dat dat ding aan internet hangt is in mijn ogen geen goede reden maar daar denken sommige mensen anders over :X

De Windows firewall staat aan in hoever het nut heeft uiteraard. maar naar Zonealarm zal ik ook eens kijken.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Een softwarematige firewall zoals Zonealarm heeft op Windows XP geen nut. Juist omdat het op de onveilige machine draait kun je hem uitschakelen middels software/malware. De machine in een VLAN zetten heeft ook geen nut, omdat je alsnog de switch kunt vergiftigen waardoor je hele security nutteloos is. De machine virtualiseren heeft ook geen nut, omdat je de hypervisor kunt vergiftigen waardoor je (met simpele tools) via geheugengaten naar andere geheugenadressen buiten de virtuele machine kunt springen.

Wat je kunt doen is de Windows XP machine een eigen routertje geven en in de firewall van het routertje aangeven welke IP adressen wel bereikbaar mogen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
De wonderen zijn de wereld nog niet uit De machine mag dan toch eindelijkvan het internet af _/-\o_ iemand is wakker geworden en is het wel met mij eens :X (Na de zoveelste discussie vanmorgen)

Lokaal inloggen is opeens voldoende dus ik heb net een lokaal account aangemaakt en de netwerkkabel verwijderd :9

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:17

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik wilde net zeggen inderdaad... Een stand-alone XP machine is nog tot daar aan toe (hebben wij er ook nog een paar van staan bij laboratoria vooral), maar zo'n ding aan het internet hangen is gewoon vragen om problemen. Ik zou zo'n machine sowieso behandelen als geïnfecteerd.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Downloader_NL schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:51:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit
d:)b

Bedenkwel: als geen netwerk, dan ook geen automatische updates van virusscanner of andere software.

Natuurlijk nog steeds wel zorgen dat de USB-sticks niets fouts bevatten. Overweeg dat USB-sticks bijv. alleen via een tussenstation-met-scanner mogen en kunnen gaan. Dan wel opletten, je zou niet de eerste zijn waar juist zo'n tussenstation een besmettingsbron blijkt :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1