Beveiligingscamera beelden opslaan in de Cloud?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-05 10:40

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Topicstarter
Goedemorgen Tweakers,

In mijn woning heb ik twee IP camera's van AliExpress hangen, welke aangesloten zijn op een App waarmee ik de beelden Live kan zien. Dit is natuurlijk handig, maar stel dat er ingebroken wordt en ze nemen de camera's mee, ben ik de beelden kwijt. Nou zijn er een aantal oplossingen die het mogelijk moet maken om de beelden op te slaan in de Cloud. Zelf heb ik daar geen ervaring mee over welke betrouwbaar zijn en welke ik ver van uit de buurt moet blijven.

Nou hoopte ik dat er Tweakers zijn, die me iets meer kunnen vertellen over de Cloudoplossingen die gebruikt worden voor de camera's.

Zelf lijkt DVR.webcam me erg interessant, maar of het betrouwbaar is, ik zou het niet weten.

Hopelijk heeft één van jullie meer ervaring hiermee!

Bedankt!

https://techrvw.com/

Beste antwoord (via Techrvw op 04-05-2017 07:22)

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-06 18:56
Roboafca schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 06:44:
[...]

Gebruik je nog speciale software op je NAS? Ik heb zelf ook die Synology staan. Lijkt me wel interessant om in te stellen namelijk!

2 camera's is voor mijn huis ook voldoende namelijk, dan kan ik het af zonder licentie :)
Sorry voor late reactie :)

Surveillance Station van Synology zelf. Die kun je downloaden en installeren als je inlogt op je Synology.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:56

g0tanks

Moderator CSA
Wellicht handig om te weten welke twee camera's dat precies zijn.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-06 19:44
Je geeft inderdaad niet aan welke camera's het zijn, wat gotanks al zei.

Qua oplossing is meestal niet veel nodig. Aangenomen dat je ze kan benaderen via je filebrowser (samba server) of ftp client (ftp server). Kun je een synchronisatie tool gebruiken dat alleen de nieuwe beatanden over zet en bestanden ouder dan x dagen verlof verwijderd. Mooiste is dit vanaf een server / nas te draaien.

Zou van speciaal software zo ver mogelijk wegblijven. Doen meestal niet wat je.wil, worden maar tijdelijk ondersteund qua.updates en kosten onnodig veel tijd om werkend te.houden als je.wel updates krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
Zelf heb ik een Synology DS115j NAS staan voor 2 camera's. 2 Camera's kun je gratis aansluiten, en als je meer wilt moet je licenties voor kopen. Werkt goed, op mijn telefoon heb ik DSCam app om beelden op afstand te kijken via Synology NAS.

Nu is DS115j met 1 HDD, je zou een ander model kunnen kiezen waar je 2e HDD in kan doen voor back-up als dat nodig is. Of een sneller model, maar zelf vind ik DS115j voldoende voor 2 cams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-05 10:40

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Topicstarter
SnowBigQ schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 23:15:
Zelf heb ik een Synology DS115j NAS staan voor 2 camera's. 2 Camera's kun je gratis aansluiten, en als je meer wilt moet je licenties voor kopen. Werkt goed, op mijn telefoon heb ik DSCam app om beelden op afstand te kijken via Synology NAS.

Nu is DS115j met 1 HDD, je zou een ander model kunnen kiezen waar je 2e HDD in kan doen voor back-up als dat nodig is. Of een sneller model, maar zelf vind ik DS115j voldoende voor 2 cams.
Gebruik je nog speciale software op je NAS? Ik heb zelf ook die Synology staan. Lijkt me wel interessant om in te stellen namelijk!

2 camera's is voor mijn huis ook voldoende namelijk, dan kan ik het af zonder licentie :)

https://techrvw.com/

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
Roboafca schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 06:44:
[...]

Sorry voor late reactie :)

Surveillance Station van Synology zelf. Die kun je downloaden en installeren als je inlogt op je Synology.
Pagina: 1