gare 3com?

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 16:31
mijn netwerk is de laatste paar dagen verschrikkelijk traag! ik merkte het toen ik laatst bij iemand was gaan lannen en die wat films van me aan t leechen was. na een minuut kapte hij ermee. natuurlijk gaf ik de schuld aan z'n goedkope realtek kaartje >:)
want aan mijn mooie 3com 8-) kan het nooit liggen dacht ik...

nu wou ik net ffe wat films naar m'n 2e pc, maar dat gaat echt super traag! met mazzel haal ik net de 1mb/s (volgens du meter). :'(
na heeel lang wachten komt ie er wel, maar voor een 100mbit netwerk gaat dit echt veeel te traag. als ik hem vanaf m'n 2e pc binnen haal kapt hij er na een tijdje mee...

windows 2000 zegt na het copyeren van de film, dat ie maar 40mb heeft overgepompt, terwijl dat toch echt 700mb is. du meter zegt dit ook.

is mijn 3com nou gaar? of komt dit door het warme weer misschien?
als ik de sjip aanraak is hij best wel warm. kan hem nog net aanraken...

nou is die kaart toch niet van mij (hij's geleent) dus wou ik binnenkort er zelf maar s een gaan kopen. zijn intels goede kaarten? en welke moet ik dan nemen?

------
specs: 3com 3c905b-tx 10/100mbit op athlon
digital de500 10/100mbit op celeron

crossover kabel (niet zelf gemaakt, gewoon zo gekocht)

Verwijderd

leen eens andere kabel

Verwijderd

Hoelang is de kabel die er nu tussen zit :?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:23
Gebruik eens de 3com drivers, en niet die van microsoft.. scheelt soms asociaal veel. Soms positief, soms negatief.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

als die pc's zo dicht bij elkaar staan kun je net zo goed effe gauw de oude hd erin pompen, dat is 2 minuten werk voor een tweaker :) Het kan trouwens ook dat die HD gewoon niet sneller data kan schrijven als 1 MB per seconde ... :?

• sharkzor
die kabel is hooguit 3m.
en ja, de 3com drivers heb ik geinstalleerd..

vind het echt vaag, want vroeger werkte het altijd goed en opeens loopt het bagger traag... :(
aangezien ik die kabel ook geleent heb (m'n netwerk bestaat uit geleende spullen ;) )
zal ik wel ffe een niewe knijpen.

zijn er nog bekende problemen met intel kaarten in combinatie met de abit kt7? anders haal ik zo'n kaarjte...

Verwijderd

Op mijn werk had ik ook eens een UTP kabel van 15m gebruikt, bij gebrek aan beter, voor een stuk van 3 mtr. Netjes op een rolletje gelegd achter de PC. Vonden m'n collega's niet zo mooi, dus die hadden alles strak opgevouwen met tie-ribs en met plakband aan de PC getaped. Ik snapte er niets van dat die PC zo traag was ineens (helft van de pings viel bijv. weg). Kostte me een tijd om erachter te komen. Kortom. UTP is vrij kwetsbaar, zorg dat er geen kniks inzitten, of dat er een bureastoel overheen rolt (klassieker).

• Barman
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je zou kunnen kijken of het transport nog goed staat (half/full duplex). Beide kaarten moeten wel gelijk staan bij een X-cable. Als het op automatic staat, gewoon hard op 100Mb half duplex zetten.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• sharkzor
bijde kaarten staan automatisch al op half-duplex..
die kabel is nog aardig goed, al zal ik hem binnenkort wel ffe vervangen.

ik probeerde net ffe een oneindige ping te doen naar m'n celeron, en die stopte dus gewoon na een tijdje! geen erorrs f zo, het stopt gewoon. de dos box staat nu nogsteeds open, maar hij doet niks meer :(
Pagina: 1